Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 12:41:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 443 444 [445] 446 447 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1795979 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #6660 skrivet: 2017.09.10 - 12:27:02 »

Alltså nu börjar man bli lite orolig...  :worried:

Hemul har inte skrivit nåt på forumet sen den 24 augusti!  :shock:

Var är du???   :wave:

Hen is gone turfin'...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6661 skrivet: 2017.09.10 - 20:24:46 »

Vartdå? Långtbortistan?  :max-shock:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6662 skrivet: 2017.09.11 - 01:53:22 »

De är bra med mig. Och för att besvara fetsmarts fråga, så inte är det ner. Skulle säga att det står still, men jag ser att det är längre sen än jag trodde som jag la ut vikten, så det är allt lite upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6663 skrivet: 2017.09.27 - 14:54:27 »

Ifall ni undrar igen så totalhavererade min dator. Tog lite tid innan det var klarlagt att den var helt kaputt och lite mer tid att hitta en ny. Var och hämtade den nya igår, en mycket lätt begagnad superdator. :cool: Klart kapacitet över mina blygsamma behov. En kompis hittade den åt mig och jag insåg att begagnat kanske inte är så dumt. Nu har jag jättefina komponenter med 2½ år kvar på garantin för samma pengar som jag skulle ha fått en högst medioker ny burk för. Men utan hjälp hade jag nog inte tordats. Suger på hårdvara, jag. :blush:

Nu återstår att försöka piska windows 10 till att se ut och bete sig som ett vettigt operativsystem. Fan vad mycket skit det är! Massor med onödig text överallt, jävla reklam som poppar upp, bilder och färger och skit, dösvårt att hitta inställningar och grejer. Det där "flat look" suger, men det kan man visst inte bli av med. Lyckas inte ens ställa in de färger jag vill ha på skivbord och krom...  :sad:

Det enda jag installerat än är en vettig webläsare. Mina gamla hårddiskar är hos killen som skulle reparera gamla datorn. Så det tar väl ett tag innan man är igång igen.

Kul med ny dator, speciellt som det är min första riktigt bra maskin! Men ett stort hål i plånboken. Har haft sån otur sista året. Först pajade tvättmaskinen. Sen var det nåt mer jag glömt. Sen pajade skärmen i julas. Då tyckte jag att jag kunde unna mig en bra skärm eftersom ju datorn skulle hålla några år till och jag numera inte har någon TV. Hej och hå vad jag hade fel där. Sen behövde jag plötsligt akut nya glasögon i somras. Just ja, spisen är paj också. Huvudsäkringen går om jag sätter på snabbplattan. Men jag tror man kan byta bara den plattan, eventuellt bara dra nya ledningar. Har en bekant som ska titta på det när vi kommer oss för. Har glömt den på sexan några gånger så den blivit rödglödgad. Misstänker att isoleringen på sladdarna bränts bort. Men inte lär det bli plus i kassan på ett bra tag. För att inte tala om om det blir hund och allt vad det drar med sig.  :sosad:



* Screenshot_2017-09-23-03-36-41-1.png (93.66 KB, 720x525 - visat 302 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6664 skrivet: 2017.09.27 - 14:59:31 »

Vartdå? Långtbortistan?  :max-shock:

Igår gåturfade jag i Strängnäs. Jäklar vad fint det var! Hade inte varit där sedan jag var barn. Vilken idyll och ändå rätt stort. Vatten överallt och så många fina gamla hus så jag blev alldeles kollrig. Där skulle jag helt klart kunna trivas. Men tyvärr verkar priserna på bostäder vara lika höga där som här. Och träningsvärk fick jag. Hemulbodyn är 8 kg fetare och inte van att knalla med ryggsäck på asfalt i tre timmar. Men det var det värt! Fick bli min semester i år. 5 timmar i Strängnäs. Man har krav!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #6665 skrivet: 2017.09.27 - 21:26:15 »

 :wave:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6666 skrivet: 2017.09.29 - 00:27:52 »

Men hörrni, Windows 10 suger ju stjärt. Fy fan så det ser ut. Och att de tvingar på en uppdateringar? Alla löjliga "appar" och reklam för grejer man ska köpa. Sjukt. Översittarfasoner. Vem kommer att äga oss till slut? MS eller Google?  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #6667 skrivet: 2017.10.03 - 18:07:01 »

Ja, jag håller med dig om Windows 10. Gillar den inte alls. Och du är ju ändå duktig på datorer. Jag har inte ens lyckat lista ut hur man får in en bild i sin avatar här.  :bang_head: Tänk om det ändå fanns Windows for dummies-program. Det skulle klart räcka för mig.  :nod-yes:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6668 skrivet: 2017.10.07 - 04:43:28 »

Allt är ju annorlunda mot vad man är van vid! Jag kommer direkt från XP och har alltid använd Windows Classic-looken, så jag blir nojig bara över att saker inte ser ut som de brukar. Och den jävla startmenyn! Med reklam för en massa skit som de tror man ska köpa. Vafan? Dessutom är Win 10 FULT! Jag vill ha fönster med 3D-kanter och trevligt grå menyer och knappar som rör sig när jag klickar på dem. Man ser för bövelen inte vad som är vad. Själva dokumentet och menyerna liksom flyter i varandra för mig med min något klena syn.  :clubhead:

Dessutom funkar inte ett skit för mig. Jag satt i mina två gamla hårddiskar som D och E. Den enda hårddisken blev Read-Only, hela allted. Inte den andra. Varför? Att bara kryssa av Read-Only funkade inte. Att kopiera filerna till C och sen kopiera tillbaks dem och låta dem skriva över originalet funkade. Idiotiskt!

Jag blir inte av med det där UAC-larvet, när det poppar upp en fråga om man är säker på att programmet man försöker starta ska få göra ditten och datten. Det är ju meningen att man ska kunna undvika det för progam man så att säga godkänner, men det funkar inte. Det enda som funkar är att stänga av UAC helt, men då vägrar en del inbyggda program att starta helt istället.

Filassociationer funkar sporadiskt, för det mesta inte. Det fåniga inbyggda bildprogrammet (Photos?) har lagt rabarber på vanliga bildfiländelser och låter inget annat program ta över. Får inte bort det. Öppna filer genom att släpa den till ett program funkar med vissa porgram och inte med andra. Det är mitt favoritsätt att öppna filer!

Får hela tiden meddelanden om att saker inte är tillåtna, jag inte har behörighet o.s.v. fast kontot jag använder har adminstatus.

Ångrar så fett att jag inte tog Windows 7 även om det bara är 2 år kvar innan det inte supportas längre. På två år kanske de kommer på nåt bättre än detta. Jag visste att Win 10 skulle vara annorlunda. Men jag hade inte läst om buggarna. Allt jag har problem med verkar vara jättavanligt. MS's supportsidor är fulla med frågor om detta och bara idiotsvar från supportpersonerna. Kanske borde jag skaffa Win 7, kanske borde jag installer om Win 10. Men jag orkar inte börja om igen.

Har hållit på med det eländet i snart en vecka och nästan inte kommit någonstans. Har inte ens installerat email än för jag måste byta emailprogram och är inte säker på vilket jag ska ha. Och jag orkar inte gå igenom all mail som kommer att välla ner eftersom jag inte hämtat på flera veckor just nu. Och inte orkar jag använda webmail heller.

 :fork_off: :fork_off: :fork_off:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6669 skrivet: 2017.10.07 - 04:45:19 »

Förresten funkar inte TVPlay. Jag ser bara en mellangrå ruta där filmerna ska vara, ingen startknapp, inga felmeddelanden, ingenting. Jag installerat om Flash, jag har försökt med 4 olika webläsare av senaste modell. Bajs var jag är less på det här! :crap:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6670 skrivet: 2017.11.12 - 17:05:20 »

 :sosad: :cry: :cry: :cry:

Veckovägning 337 - 352 gick åt helvete totalt. :bang_head:
+ 5.9 kg (96.5 kg)

Fyra månader av svull. Extragrejer, kolhydrater, vin, öl... Har cyklat jättelite. Kroknade på den kalla sommaren och det har bara blivit enstaka motionsrundor. Senaste tiden bara korta turer för att handla och till källan extraätandet.

Hur mycket jag svullat märks också på hur mycket jag gått ner sista veckan. Fick en käftsmäll när jag vägde 96.5 förra söndan och skärpte till mig, drog ner på svullet och började turfa. Då tillkommer vin en gån, öl en gång, några smakbitar extra, samt  en massa te med mjölk... Hamnat på ungefär 2000 kcal/dag i snitt, det extra i stort sett oräknat. Törs inte tänka på vad jag låg på innan.  :shy:

Veckovägning 353

Veckans resultat: -1.4 kg
Nu: -32.4 kg (95,1 kg)
Hittills den här månaden: -0.5 kg
Hittills i år: +1.7 kg
Sedan 15:e juni: +5.4 kg
Sedan armbrottet: +9.2 kg (85.9 kg)
Totalt från maxvikt: -40.9 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html


Nu siktar jag på runt 90 till årsskiftet. Över 5 kg på 7 veckor. Jo hejsan! Det kommer inte att gå, men jag siktar på det ivf. Framför allt ner till armbrottsvikten till sommarn.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6671 skrivet: 2017.11.12 - 21:45:48 »

Åh fy! Du verkar inte heller ha haft s åhimla hejsan!  :max-shock:  :bearhug:

Öl tror jag inte är bra. Dricka bröd är inge vidare. Dricka kalorier öht är skit. Det ska man akta sig för. Men jag tror på dig. Om du bara bestämmer dig för att mala dina kalorier mellan tänderna igen kommer det gå åt rätt håll igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6672 skrivet: 2017.11.12 - 22:17:46 »

Nä, för jag har ätit saker också. Både såna jag normalt äter och trillat dit på bröd och kakor och skit. Jag som bara ätit ett par skivor bröd på 12 år förut.

Men det är inget synd om mig. Helt mitt eget fel. 10.6 kilo gick jag upp totalt efter armbrottet,, typ 5 kg då i början när jag hade gips och det och resten nu när jag tappade sugen. Mer än jag lyckats gå ner på allt cyklande på 3½ år innan. Jävligt onödigt.  :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6673 skrivet: 2017.11.20 - 03:24:29 »

Veckovägning 354

Veckans resultat: -0.7 kg
Nu: -33.1 kg (94.4 kg)
Hittills den här månaden: -1.2 kg
Hittills i år: +1.0 kg
Sedan 15:e juni: +4.7 kg
Sedan armbrottet: +8.5 kg (85.9 kg)
Skärpning 2 veckor: -2.1 kg
Totalt från maxvikt: -41.6 kg
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6674 skrivet: 2017.11.26 - 09:27:42 »

Och där sprack det! Fast det är faktiskt bara pepparkaksinducerad vätskeöverfyllnad. Man kan inte lägga på sig c:a 2 kg fett över natten. Tror jag inte ivf. :laugh:


Veckovägning 355

Veckans resultat: +1.8 kg
Nu: -31.3 kg (96.2 kg)
Hittills den här månaden: +0.6 kg
Hittills i år: +2.8 kg
Sedan 15:e juni: +6.5 kg
Sedan armbrottet: +10.3 kg (85.9 kg)
Skärpning 3 veckor: -0.3 kg
Totalt från maxvikt: -39.8 kg
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 443 444 [445] 446 447 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544