Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 15:53:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1796309 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #2190 skrivet: 2011.11.22 - 14:36:22 »

Men oj vad det har hänt saker här när jag har varit lite frånvarande.  :shock:

Du har varit riktigt duktig hemul som kommit ner på tvåsiffrigt! Grattis!  :cheerleader:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2191 skrivet: 2011.11.22 - 14:47:04 »

Man tackar. Men det var då rakt ingenting.  :look_down: :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #2192 skrivet: 2011.11.22 - 15:00:23 »

Nog vet du också att det är en mycket stor sak du lyckats med!  :thumbsup:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #2193 skrivet: 2011.11.23 - 01:48:44 »

Grattis till tvåsiffrigt Hemul!!!  :party:    :rose:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2194 skrivet: 2011.11.24 - 11:38:50 »

Tack Nora och välkommen tillbaka!

Idag gjorde jag nåt jättefånigt. Jag var in på ett ställe där de säljer arbetskläder för att köpa handskar och kolla på lite annat. De hade ett ställ med jackor som det reade för 300:-. En del var skitnygga och såg inte ut som jobbarjackor, mer sportiga vardagsjackor, men jag kunde inte ha en enda trots att det var stora storlekar.  :worried:

Så hade fiberpälströjor också. Jag tyckte de var urläckra, för det var liksom brunspräckliga och såg ut som fårskinn. Största var XL och den var för liten, men jag fick på mig den. Höll inte på att få av mig den däremot.

Jag köpte den ändå. Den var OK i ärmarna, de var inte jättelånga, och så intalade jag mig snabbt att det säkert var bra för mig att ha nånting att krympa i.  :shy:  :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #2195 skrivet: 2011.11.24 - 11:49:16 »

Tack Nora och välkommen tillbaka!

Idag gjorde jag nåt jättefånigt. Jag var in på ett ställe där de säljer arbetskläder för att köpa handskar och kolla på lite annat. De hade ett ställ med jackor som det reade för 300:-. En del var skitnygga och såg inte ut som jobbarjackor, mer sportiga vardagsjackor, men jag kunde inte ha en enda trots att det var stora storlekar.  :worried:

Så hade fiberpälströjor också. Jag tyckte de var urläckra, för det var liksom brunspräckliga och såg ut som fårskinn. Största var XL och den var för liten, men jag fick på mig den. Höll inte på att få av mig den däremot.

Jag köpte den ändå. Den var OK i ärmarna, de var inte jättelånga, och så intalade jag mig snabbt att det säkert var bra för mig att ha nånting att krympa i.  :shy:  :clubhead:
Tips kommer här... gå in på JULA... dom har världens bästa arbetsjackor samt att dom ser sportiga ut...storlekar upp till 3Xl ... mina 2xl sitter löst nu så snart skall jag införskaffa mer kläder...dom har jäkligt bra kvalitet och pris... :cool:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2196 skrivet: 2011.11.24 - 11:56:32 »

Tack för tipset. Problemet är att de brukar bli så förbannat stora i ärmarna och i axlarna. Jag behöver egentligen ingen nu, det var mest för att det var rea och de var ovanligt snygga som jag ville ha. Ångrar mig nästan att jag inte köpte den snyggaste att växa i också. Den var heller inte lång i ärmarna, bara ett par cm mer än nödvändigt.

Jag fattar inte varför det är så här. Precis som det inte finna jobbare med kagge.  Det får man ju inte längre armar och bredare axlar av precis. :whistle:

En annan grej som retar mig är handskar. Förr fanns det ju inte ens arbetshandskar i dam. Det gör det ju nu, men bara för stora damer. 8 är det minsta de har. Jag har 7 1/2 men kan ha 8 i vanliga handskar om det inte finns halvnummer vilket det sällan gör numera, men såna här är mycket större i storlekarna. Begriper inte, nu finns det ju mycket tjejer inom industri och verkstad och de måste väl ha riktiga grejer. Inte bra att vara fumlig i stora handskar.  :shake_head: För min del är det väl inte hela världen, jag ska ha dem mest för att inte skita ner mig, men jobbade jag vid en maskin skulle jag inte vilja ha för stora handskar som kan fastna. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #2197 skrivet: 2011.11.24 - 12:04:16 »

Tack för tipset. Problemet är att de brukar bli så förbannat stora i ärmarna och i axlarna. Jag behöver egentligen ingen nu, det var mest för att det var rea och de var ovanligt snygga som jag ville ha. Ångrar mig nästan att jag inte köpte den snyggaste att växa i också. Den var heller inte lång i ärmarna, bara ett par cm mer än nödvändigt.

Jag fattar inte varför det är så här. Precis som det inte finna jobbare med kagge.  Det får man ju inte längre armar och bredare axlar av precis. :whistle:

En annan grej som retar mig är handskar. Förr fanns det ju inte ens arbetshandskar i dam. Det gör det ju nu, men bara för stora damer. 8 är det minsta de har. Jag har 7 1/2 men kan ha 8 i vanliga handskar om det inte finns halvnummer vilket det sällan gör numera, men såna här är mycket större i storlekarna. Begriper inte, nu finns det ju mycket tjejer inom industri och verkstad och de måste väl ha riktiga grejer. Inte bra att vara fumlig i stora handskar.  :shake_head: För min del är det väl inte hela världen, jag ska ha dem mest för att inte skita ner mig, men jobbade jag vid en maskin skulle jag inte vilja ha för stora handskar som kan fastna. 
Tycker jackorna ärmar är på gränsen till för korta....eller så har jag breda axlar  :cool:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2198 skrivet: 2011.11.24 - 12:08:53 »

Då har du inte så stor mage.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #2199 skrivet: 2011.11.24 - 12:21:45 »

Tror det är ganska många som gör just det där. Alltså köper kläder att krympa in i. För mig känns det bara så frustrerande som allra helst att ha kläder hängande och vänta på mig ... (som att jag inte har det lixom ..  :redface: ).

Min sambo irriterar sig mycket över kläder sådär allmänt också. Han säger att de inte gör ex skjortor så att man får plats till överarmar/axlar, man har ingen rörlighet på armarna i dom..

Ps Tack för välkomnandet tillbaka  :smooch: 
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
Affe
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 431



Hemsida
« Svara #2200 skrivet: 2011.11.24 - 12:24:32 »

Då har du inte så stor mage.
123 cm runt om ( midjemåttet).... för två månader sedan var den 133 cm   :cool:
Loggat

Kasta aldrig sten i glashus utan att ha hjälmen på
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2201 skrivet: 2011.11.24 - 12:30:58 »

Inte fånigt alls. Nu blev din målbild ännu tydligare. Och du kan säkert ha den till våren, tror jag.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2202 skrivet: 2011.11.24 - 12:33:46 »

Synd om jackan men det kommer fler tåg...  och ja, det ÄR jobbigt med "standardstorlekar", där en del aldrig verkar passa. Brukar vara så för det första för dom tar väl genomsnittsmänniskan som inte finns.
Loggat



Nora
Hero Member
*****

Smörklickar: 7
Offline Offline

Antal inlägg: 532



Hemsida
« Svara #2203 skrivet: 2011.11.24 - 12:38:33 »

Ja just det! Genomsnittsmänniskan som inte finns!  :so_mad:

Fruktansvärt också för alla normalstora barn som tror de är feta för att många kläder är sydda för att enbart passa en kroppstyp!  :mad_viking:
Loggat

Bra sås reder sig själv ...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2204 skrivet: 2011.11.24 - 13:24:20 »

Jag trodde jag hade haft nog av för små kläder som ligger i garderoben och väntar på bättre tider. Fast de har ju varit misstag per postorder förstås.

Det kanske är jag som är knäpp, men jag gillar såna där fulsnygga grejer ibland. Jag tycker den ser ut som en raggig gammal fårskinnspäls och det gillade jag.  :laugh: Fast den är bra också, med rediga fickor med blixtlås både på bröstet och i sidorna.  :nod-yes:


* CRW_3492.jpg (87.11 KB, 525x700 - visat 278 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544