Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 12:11:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1830796 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2010 skrivet: 2011.10.18 - 12:00:35 »

Det var säkert du som orsakade att jag stod stilla i två månader också!  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2011 skrivet: 2011.10.18 - 12:04:46 »

Vadå, nu? Eller menade du i våras...typ?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2012 skrivet: 2011.10.18 - 12:15:12 »

Jag menade nu. Det i våras minns jag inte, men vem kan hålla reda på alla dina häxkonster? :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2013 skrivet: 2011.10.18 - 12:57:09 »

Men jahante gjort nåt nu heller!  :shock:


 :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2014 skrivet: 2011.10.18 - 13:18:05 »

Jag har ju varit helt ovetande, men när du berättade att du har ställt till det förut så tänkte jag att det kanske var du den här gången också.  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2015 skrivet: 2011.10.23 - 11:03:56 »

Jaha, gjorde en liten sväng uppåt igen, men det slutada väl ändå. Tack och lov!

Veckovägning 71

Veckans resultat: -0.3 kg
Nu: -27.1 kg (100.4 kg)
Hittills den här månaden: -1.5
Hittills i år: -13.3 kg
Totalt: -35.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2016 skrivet: 2011.10.23 - 15:56:46 »

Dessutom insåg jag just att jag faktiskt gått ner en tredjedel av min totala övervikt nu, alltså från maxvikt. En tredjedel av 80 kilo - jävlar vad mycket det låter! Har jag haft mest övervikt av alla här?  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2017 skrivet: 2011.10.23 - 16:10:34 »

Du måste tycka att det är riktigt kul att hålla oss på halster så här.  :club: Jag gissar att det landar på 100.1 nästa vecka.  :flirting:

Nä, faktiskt. Du är jätte duktig! Jag bruka säga att det är en himla tur att inte jag är tjock. För jag skulle aldrig ha karaktär nog för att gå ner i vikt.  :worshippy:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2018 skrivet: 2011.10.23 - 16:28:06 »

Om jag kan hjälpa det så ska här inte halstras någonting! Karaktär och karaktär. Jag var megafet rätt länge innan det hände nåt. Nog försökte jag, men man ger ju upp när inget händer.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2019 skrivet: 2011.10.23 - 20:01:49 »

Det kan jag förstå. Och nej, så mycket övervikt har jag aldrig haft. och en tredjedel av 80 kg är ju egentligen knäppt mycket!
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2020 skrivet: 2011.10.23 - 20:36:25 »

Du har gått ner jättemycket men det är konstigt att du stannat på en så pass hög vikt. Jag har fått för mig att det är när man börjar närma sig målvikt det börjar bli problem. LCHF marknadsförs ju som en snabb och lätt viktminskning men det verkar som väldigt många inte alls går ner lätt.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2021 skrivet: 2011.10.23 - 20:48:04 »

Det är ingenting som LCHF marknadsförs som som har stämt på mig, mer än det med blodsockret och hälsan förstås. Jag äter ju inte heller LCHF riktigt. Vad jag har läst som kommer det väl nästan alltid perioder där det står still eller går trögt när man går ner mycket. Och stannat har jag väl inte hoppas jag. Det verkar ju ha rullat igång igen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #2022 skrivet: 2011.10.23 - 23:41:17 »

Jag har alltid tyckt att 0- och 5-kilosgränserna har varit riktigt tuffa att ta sig över. Exempelvis 65, 60 osv. De andra kilona kan gå hur bra som helst, men just vid en 5:a eller en 0:a brukar det bli stopp på i ca 1½-2 veckor för min del. Verkar som att du inte har riktigt samma platåer, och att de är färre och faktiskt svårare att komma över för din del, men det är nog så det är. Att kroppen är helt och hållet olika från person till person!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #2023 skrivet: 2011.10.24 - 17:03:47 »

Ha ha! Städade en låda med strumpor och trosor som jag har i garderoben. Ni vet, såna som är lite taskiga men går i nödfall och såna man skickat efter men som varit för små.  :ignore:

Ivf provade jag några oanvända och de passade fint, XL 44-46 stod det. Det låter ju inte sååå enormt.  :inlove:

Jag har liksom ingen aning om vad jag har för storlek. Det har jag inte haft på många år. Det mesta har köpts med stort antal X bara. Stora storlekar är ännu svårare än vanliga. Beror mycket på snittet på plagget vilken storlek man måste ha, man är ju inte normalt formad liksom.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2024 skrivet: 2011.10.24 - 19:14:31 »

Jag hinner just nu inte så mycket men följer nyfiket när 100kg sprängs! :nod-yes:
Loggat
Sidor: 1 ... 133 134 [135] 136 137 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544