Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 19:41:53 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1828575 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1920 skrivet: 2011.10.07 - 19:17:03 »

men undersidan på stolar..  :eeek:
det är intressant hur du kan komma på ett sådant ställe att städa, det har jag aldrig kunnat räkna ut.  :nonono:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1921 skrivet: 2011.10.07 - 20:54:38 »

Det är all styrketräning som gör susen!  :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1922 skrivet: 2011.10.07 - 21:17:30 »

Mindre mage mest tror jag. Jag tränar ju inte ryggen för jag har inte kommit på hur jag ska göra utan att börja snickra i inredningen. Förslag mottages tacksamt.  :shy:

Citat
men undersidan på stolar..  :eeek:

Asså, jag uttryckte mig lite dumt. Vända på dem och suga tassarna och så typ.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1923 skrivet: 2011.10.07 - 21:48:53 »

morfar från skännige och mormor från tranås. Viking enough? :mad_viking:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1924 skrivet: 2011.10.07 - 21:50:51 »

Jag vet några övningar!  :wave:

Om du klarar att ligga, eller halvligga så kan du dra upp knäna mot magen och sakta låta dem sjunka ner rakt framåt. Men du måste hålla in naveln så du inte svankar! Direkt som du känner att du inte orkar så släpper du ner helt eller drar upp knäna igen och börjar sakta neråt igen med spända magmuskler.

Eller sitt på sängkanten och luta dig sakta bakåt samtidigt som du håller magmusklerna. Luta så långt bakåt som du orkar och sen upp igen. Ingen svank nu heller! Det gör inget om du bara kommer någon decimeter bakåt. Det tränar ändå magmusklerna.

Stå upp och låt händerna möta varandra ovanför huvudet. Raka armar. Spänn magmusklerna och luta sakta rakt åt sidan. Räta upp dig och luta åt andra hållet, sen tillbaka rakt. Viktigt att du håller magmusklerna!

Alltid när du leker med dina hantlar ska du spänna magmusklerna, det stärker musklerna djupt inne i magen och minskar risken att du skadar dig. Man blir faktiskt starkare i armarna av att vara starkare i magen.

Gör andningsövningar där du låter magen falla ut när du tar ett djupt andetag. Pressa sen ut luften med hjälp av magmusklerna. Andas ut sakta och dra in magmusklerna och pressa ut luften så mycket du kan.

Det var en lite start och några smakprov på vad man kan göra. Sen när du är mogen för det tycker jag att du ska skaffa en pilatesboll. Man kan göra massor med spännande och utmanande balans- och styrkeövningar på den, för hela kroppen.  :thumbsup:

Var mycket försiktig i alla övningar. Håll magmusklerna och känn efter att det inte gör ont i ryggen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1925 skrivet: 2011.10.07 - 21:59:36 »

Men jag gör ju redan leg drops. Det är ju för magen ju. Ryggen sitter på andra sidan!  :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1926 skrivet: 2011.10.08 - 07:48:27 »

Vad bra! Det stärker ryggen också.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1927 skrivet: 2011.10.08 - 11:50:14 »

alla mina övningar till ryggbesvären gick ut på övningar för magmusklerna  :lol:

vill nu bara veta vad som menas med svank. Bara så att jag förstår rätt.

inte villig att träna än men jag sparar informationen i bakhuvudet så att, ifall, om, när, kanske osv :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1928 skrivet: 2011.10.08 - 12:20:30 »

Jo, jag vet att man ska stärka magmusklerna om man har ryggbesvär, men jag vill ha ryggmuskler också. Förresten är jag förirrad. Hade ju hittat en grej som ser genomförbar ut även om den inte är specifikt för ryggslutet utan mer hela ryggen tror jag. Olika typer av roddrörelser, t.ex. denna.
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/DBBentOverRow.html
Är nog ännu bättre med ett sånt där band, men jag kan börja med hantel.
http://www.exrx.net/WeightExercises/BackGeneral/CBOneArmStandingRow.html

Ska testa det snarast. Just nu får jag träningsvärk av ett par andra nya grejer, så jag väntar tills jag hanterar dem bättre. Jag ändrade tricepsrörelse till en som tar mycket mer. Och så slutatade jag göra bröstpress, för det tog ivf ingenting, har fått noll bröstmuskler. Antagligen för att jag gör det på sängen och alltså inte får ner armbågarna under kroppsnivå. Istället tänkte jag att jag kanske var mogen uppgradera armhävningarna från väggen till diskbänken. Jösses vilken skillnad! Gud vad träningsvärk jag fick! Men jag märker små bulor redan efter bara några gånger, så det är kul. Hoppar nästan till när jag duschar fär det känns som en liten knöl där det brukar vara bara revben.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1929 skrivet: 2011.10.08 - 13:32:38 »

Ligga på mage och aningen ha armarna framåt eller ut åt sidorna. Lyft bröstet en cm från golvet. Eller spänn ryggen som om du skulle lyfta bröstet från golvet. Huvudet rakt, blicken i golvet.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1930 skrivet: 2011.10.08 - 13:45:53 »

Kommer fortfarande inte ner på golvet utan fara för liv och lem tyvärr.  :look_down:
När jag gör det ska jag köra Sissons program. Är helt såld på det. Hittills kan jag bara göra två av övningarna. Armhävningar (mot diskbänken) och knäböj (med ryggen mot en dörrkarm). Plankan och pullups är liksom inte att tänka på. Men jag avancerar - sakta med säkert.  :lol:

Näha, nu ska jag dammsuga andra halvan. Sen är jag ledig för helgen. 
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1931 skrivet: 2011.10.08 - 19:44:15 »

det var ett väldans dammsugande..  :ignore:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1932 skrivet: 2011.10.08 - 20:06:09 »

Pja, det går i perioder. Första havåret i år tror jag inte jag dammsög alls.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1933 skrivet: 2011.10.08 - 20:51:28 »

du har skaffat dej en ny dammsugare?  :crazy: nya prylar är roligare att använda.  :cool:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1934 skrivet: 2011.10.08 - 21:09:30 »

Ja, det är sant! Den är lättare och smidigare, så jag känner inte samma motstånd. Jag har bestämt mig för att försöka få det gjort en gång i veckan. Är trött på dessa panikröjningar.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544