Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.23 - 21:04:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 122 123 [124] 125 126 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1826662 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1845 skrivet: 2011.10.02 - 19:37:03 »

 :max-shock::sex: :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1846 skrivet: 2011.10.02 - 19:38:13 »

 :biggrin1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1847 skrivet: 2011.10.02 - 19:50:13 »

Där slog du huvet på spiken, Sorla  :loony:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1848 skrivet: 2011.10.02 - 19:56:23 »

Tänker du på nån kvinna i din ålder nu?  :whistle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1849 skrivet: 2011.10.02 - 20:40:11 »

för viktnedgång hjälper vanlig motion knappast, och extrem motion ger bara mer vikt för muskler väger mer än fett...

Men, jag tror det är nyttigt att röra litet på sig. Fast Onyttigt att träna på gym 5 ggr i veckan.

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1850 skrivet: 2011.10.02 - 20:44:36 »

Men att väga mer pga mer muskler kan ju inte vara skada?! Musklerna gör att man bränner mer fett. Det är galet att vara så rädd att gå upp i vikt att man inte vågar bygga eller åtminstone underhålla muskelmassan.  :shake_head: Jag tror inte att det är onyttigt att träna på gym 5 ggr /vecka. Tvärt om. Men det ska vara på rätt sätt så man undviker skador. En pt är nog bra, åtminstone i början.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1851 skrivet: 2011.10.02 - 21:10:19 »

Tänker du på nån kvinna i din ålder nu?  :whistle:
Är det mej du tilltalar??  :eeek: nä, jag dras till det icke komplicerade manskapet.  :lmao:
Loggat
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1852 skrivet: 2011.10.02 - 21:54:14 »

Det jag har märkt mest är att när jag tränar magen och bålen (genom att zumba!) så håller magen ihop bättre. Den putar inte ut. Men jag behöver köra minst tre dagar i veckan kontinuerligt för att behålla effekten. Nu har jag slappat till mig, trots att jag är i mål vikt mässigt. Nu är jag snart på gång igen...

Har detta inlägg med något i denna tråden att göra. Om inte så vet ni det ändå nu. 
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1853 skrivet: 2011.10.03 - 07:02:44 »

Jag hade precis kommit igång med crunches, så läste jag en artikel om det inte heller var bra (precis som situps). Så nu provar jag legdrops istället. Skitsvårt med stor mage! Men även om jag knappast får till nåt effektivt än, så känner jag att jag liksom sträcker på mig efterråt, känner mig lång och ståtlig. Så nog är det säkert bra att träna magen.

ÄNTLIGEN är jag under tidigare lägsta vikt. 101.2 idag. :clap_jump: Törs man hoppas att det är över nu? :sosad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1854 skrivet: 2011.10.03 - 08:40:47 »

Vad är legdrops?
Fördelen med hula hula, salsa och merenge är ju att man jobbar med hela bålen runt om. Rygg, mage oc sidor från axlar till höfter.

Grattis till lägsta vikt!  :clapping:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.