Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 07:31:26 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1830625 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1635 skrivet: 2011.08.09 - 17:03:07 »

men det var ett tag sedan du sydde... eller hur? vetskapen och kunnandet finns där! det gäller bara att plocka fram det  :nod-yes: något som tar lite tid emellanåt  :sad: .. men det går!!! se bara på mig och gitarrspelandet!  :flirting: hade inte spelat på hur många år som helst.. de få gånger jag höll i en gitarr kunde jag med nöd och näppe minnas hur man skulle sätta fingrarna för att ta det enklaste accordet  :tongue_wag: men nu när jag övat och övat så går det riktigt bra!  :w00t: det gäller bara att inte tappa suget i början tror jag  :shy: man kan ju inte direkt ge sig på "Für Elise" innan man lärt sig spela "broder jakob"...  :flirting:  så du borde kanske börja med att sy in ett par gammla joggingbyxor innan du ger dig på att sy en helt ny festklänning!  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1636 skrivet: 2011.08.09 - 17:16:03 »

Haha den tråden hade jag tydligen skrivit i och beklagat mig över min ojordade symaskin  :lol1: Älskling hjälpte mig byta kontakten men har inte använt den ändå, vet inte vad jag ska sy. Jag vill ju kunna på en gång och tröttnar när jag inser att jag kommer att få hålla på och öva en massa för att lära mig. Skulle lära mig spela piano för ett tag sedan, och gick direkt på für elise efter blinka lilla stjärna och lilla snigel hahaha. Kunde aldrig koordinera mina händer till att spela samtidigt så gav upp  :lol1:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1637 skrivet: 2011.08.09 - 17:19:59 »

 :laugh: Nä det är ju precis det jag menar!  :laugh: jag har ju hela tiden gjort samma missar själv när det gäller gitarren  :smack_head: man vill kunna DIREKT!!! och tappar liksom musten när det skiter sig  ... men det är ju faktiskt inte så konstigt att det gör det när man kastar sig över saker som är aldeles för svåra!  :bang_head: vi är allt bra korrkade ibland!  :bang_head: :laugh: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1638 skrivet: 2011.08.09 - 17:30:37 »

men det var ett tag sedan du sydde... eller hur?
Den där skjortan är det ENDA jag har sytt i klädväg, någonsin. Mitt syende sträcker sig till att fålla gardiner och lägga upp brallor. Men då listade jag ut det. Nu kunde jag inte ens göra en uppläggning.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1639 skrivet: 2011.08.09 - 17:52:18 »

 :hugsmile: så börja med att sy de olika stygnen på en provbit då!.. försök att sy så rakt du kan... skapa ett rutmönster eller nått!... bara så du får in känslan för maskinen  :nod-yes: för alla maskiner är lite olika... man får pressa olika hårt på pedalen och ha olika inställningar i övrigt....
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1640 skrivet: 2011.08.09 - 18:44:49 »

1) en bra symaskin är a och o! Den behöver absolut inte vara dyr men man måste provköra den innan man köper!
2) storleken på mönsterdelarna kan man fråga om innan man beställer, dvs borde man kunna göra. Man kan alltid maila säljaren!
3)skjortar med mycket detaljer är inte så smart att börja med. men jag börjar förstå hur Hemuler fungerar så det lönar sig inte att säga sånt  :ignore:
4)gröna husquarna automatik är härliga maskiner, om dom är servad bra och fötter mm går väl att hitta här o där begagnat
5) raksöm och sicksack är i princip allt man behöver för att sy kläder!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1641 skrivet: 2011.08.14 - 13:15:03 »

Veckovägning 61

Veckans resultat: -0.5 kg
Nu: -24.8 kg (102.7 kg)
Hittills den här månaden: +0.5
Hittills i år: -11.0 kg
Totalt: -33.3 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Den där puckeln försvinner inte ens fort som vatten, utan långsamt som FETT. Jag behöver en bodpod!  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1642 skrivet: 2011.08.14 - 13:51:21 »

Jag tittade åter igen på dina viktkurvor.
Det verkar som i slutet av varje månad rasslar det ned  :rolleyes:
Har du inte lagt märke till det?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1643 skrivet: 2011.08.14 - 14:06:21 »

Jo, på sistone har det varit så. Det är rätt lustigt för det är ingen skillnad i hur jag äter, så det är nog bara en slump att det stämmer med månaderna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1644 skrivet: 2011.08.14 - 14:08:29 »

Vad är du missnöjd med nu då? Ett halvt kilo ned igen är ju jätte bra! Det vet alla att samma kilo som man fångar upp på en vecka tar minst två veckor att bli av med. Nästa vecka kommer det vara borta  helt och hållet.  :nod-yes: :smooch:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1645 skrivet: 2011.08.14 - 14:10:13 »

Men om det är vatten borde det ju försvinna lika fort som det kom. Och jag gjorde ju inget som motiverade 2 kilos uppgång. Man KAN inte öka 2 kg i fettvikt över natten heller.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1646 skrivet: 2011.08.14 - 14:34:04 »

Slump så många gånger?  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1647 skrivet: 2011.08.14 - 14:36:18 »

Trögt ett par veckor, bättre ett par veckor. Det finns fler såna perioder, men det syns inte så tydligt på diagrammet om det inte sammanfaller med kalendermånaderna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1648 skrivet: 2011.08.14 - 15:34:15 »

jag tror att mycket av det där har att göra med hormonsvängningar. Och att man har den hela livet ut i kroppen. Finns det kanske en relation med dom där kurvorna och månen? jag vet det låter konstigt men vem vet är det ett minimalt samband ändå.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1649 skrivet: 2011.08.14 - 16:42:21 »

Kan vara så. Men varför har jag fått hormonskitsvängningar nu vid 55 års ålder? Det fixar sig ju, det är bara det att min moral sjunker när det blir så här. Blir ju hungrigare också eftersom jag inte tillgodogör mig mitt eget fett.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544