Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:43:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1797250 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1515 skrivet: 2011.07.19 - 11:48:28 »

jag menade MUMINDALENS hemul. :smack_head: :worshippy: Att du är kvinna har jag upptäckt ganska fort... men det var väldigt roligt när man först tror någon är det ena och så visar det sig vara det andra. uppfriskande :) :yay:

biodlarhatt. jaaaa, det var det. därav breda brättet förstås!
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1516 skrivet: 2011.07.19 - 18:43:03 »

Så fint du tecknar Kwidell! :clapping:
Jag beundrar alltid / alla de som kan teckna, måla! det måste vara underbart att kunna det!
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1517 skrivet: 2011.07.19 - 23:30:54 »

 :redface: Tack Idalinda.  :rose: Jo det är underbart på ett sätt... fast på ett annat kan det vara väldigt jobbigt.... när jag inte har tid att göra det jag tycker om!  :confused3: ... om för mycket kreativitet blir kvar och inte får utlopp så blir det nästan lite förstoppning liksom  :redface: ingenting kommer ut och man mår jättedåligt  ... men när jag väl har möjligheten att teckna eller måla eller ägna mig åt något kreativt, ja då mår jag toppen!  :lol: :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1518 skrivet: 2011.07.19 - 23:33:45 »


Jag har vaga minnen av att det är en sån sär biodlarhatt med nät....

biodlarhatt. jaaaa, det var det. därav breda brättet förstås!

Aha! så det är DET Hemulen har på skallen!  :lmao: jag som just nästan bestämt mig för att det måste vara en ryggsäck!  :lulz: oh så fel man kan ha!  :lol:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1519 skrivet: 2011.07.20 - 09:50:27 »

:redface: Tack Idalinda.  :rose: Jo det är underbart på ett sätt... fast på ett annat kan det vara väldigt jobbigt.... när jag inte har tid att göra det jag tycker om!  :confused3: ... om för mycket kreativitet blir kvar och inte får utlopp så blir det nästan lite förstoppning liksom  :redface: ingenting kommer ut och man mår jättedåligt  ... men när jag väl har möjligheten att teckna eller måla eller ägna mig åt något kreativt, ja då mår jag toppen!  :lol: :flirting:

det dar sista kanner jag igen. Hinner jag inte med sant blir jag bara trotter.. och orkar inte borja osv.

Loggat



kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1520 skrivet: 2011.07.20 - 23:05:56 »

Ja men precis så är det!  :nod-yes: man blir bara trött och orkeslös och orkar inte starta med någonting överhuvudtaget  ... svårt att komma igång efter en sån svacka också  :sad:... men Gitarrspelandet verkar just nu tillfredsställa min konstnärliga sida!  :lol: för jag har lust att göra mera!  :lol:  :w00t: ... därav den lilla teckningen på Hemulen... och just nu gör jag lite efterforskningar inför en tavla jag ska måla till min Systerdotter Linnea.  :inlove: min systerson Alexander fick en oljemålning av mig på sin 1års dag, föreställande nalle Puh med en tårta i famnen... så nu letar jag efter nått bra att måla till linnea också!... för det måste vara rättvist dem emellan!  :nod-yes:  just nu lutar jag åt att måla My Little Ponny åt henne... hittade en så söt bild på nätet som jag fick lust att utgå ifrån!  :nod-yes: ... får se hur det blir.  :flirting: ,,
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1521 skrivet: 2011.07.20 - 23:36:18 »

Denna sötnos är den jag fastnade för  :nod-yes: vad tror ni om denna till en liten snart 1:årig flicka?


* Ponny.JPG (12.76 KB, 298x300 - visat 268 gånger.)
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #1522 skrivet: 2011.07.21 - 02:31:14 »

Denna sötnos är den jag fastnade för  :nod-yes: vad tror ni om denna till en liten snart 1:årig flicka?
Spelar ingen roll vilken ålder det är, egentligen. Eller ja, spelar ingen roll 1-3 år.Den är helt underbar!!!!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1523 skrivet: 2011.07.21 - 02:44:34 »

ja jag tyckte den var väldans söt. :tongue: ... tänk dig den på en tavla... säg 50x40cm stor och i antingen olja eller acrylfärg... kan se det framför mig  :lol: :inlove: men det som gör att jag tvekar lite är att My Little Ponny kanske inte är så himmlans poppis längre... de var ju hur "inne" som hellst när jag växte upp.. jag och syster min lekte med dem jämt!  :nod-yes: .. men nu är de ju inte alls lika stora... och det ska ju gärna vara en tavla som hon kommer tycka om, även som äldre!  :shy: ... förra tavlan som min systerson fick, var ju av Nalle Phu... och den figuren är ju faktiskt tämligen tidlös!...  jag antar att jag är lite orolig för att hon, när hon är vuxen, inte vet vad det är för sabla häst hon hade på väggen?!  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1524 skrivet: 2011.07.21 - 06:50:10 »

my little pony är utmärkt fortfarande. Jag avskyr dom där hästarna men det är jag det hahah. Men min Linnea gillade dom så vi hade en halv stall här hemma. Nu är Linnea oftast i stallet  :laugh:

Spring annars runt i en leksaksaffär, då ser man det som är "poppis" fortfarande. Men my little pony är ännu helt ok för tjejer.

och ja, bilden är jättesöt!!! (även om jag inte gillar MLP haha)
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1525 skrivet: 2011.07.21 - 09:58:16 »

Håller med Mynlen! Gillar inte MLP, men de finns nu också och bilden är söt!

Hur är föräldrarna (din syster) när det gäller flickigt och pojkigt? Nalle Puh är tidlös och könsneutral (nåja benämns som han men inte könsstereotyp iaf). De söta små ponnierna är väldigt flickiga... (Letar i huvet efter icke könsstereotypa flickor i sagovärlden.... Finns inte många huvudroller... Pippi och möjligen Dora. Så det är inte helt enkelt.)

Men tavlan ska ju vara från dig också! Gillar du bilden och känner för den så är den ju rätt, tycker jag.
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1526 skrivet: 2011.07.21 - 23:47:55 »

Syster min är öppen så att säga.  :laugh: hon har inga problem med vare sig det ena eller det andra, utan låter barnen (ja ännu så länge är det väll mest pojken på 4 år) själva bestämma vad de vill leka med... så könsrollerna är inget jag är det minsta bekymrad över  :flirting: :lol: utan snarare ville jag hitta en söt figur... sen är My Little ponny faktiskt en rätt hyffsad förebild också om man ska se på saken... de är modiga, bryr sig om andra och försöker göra rätt... så värre kan man ju ha!... men de är som sagt var ganska så tjejjiga  :flirting: ...

annars om man ska hålla sig till Nalle Phu... villken figur ska man måla då? .. Nalle Phu själv är redan tagen... då återstår Nasse. Iior, Tigger, Uggla, Kanin, Känguru, Ruh, Sorken och nytillskottet Heffaklumpen.
ingen av dem känns speciellt lockande.... Heffaklumpen är dessutom Alexanders favorit. så om någon ska ha en tavla på "heffa" så är det han!  :flirting: ...
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1527 skrivet: 2011.07.21 - 23:55:58 »

Härligt! Kör på ponnien!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1528 skrivet: 2011.07.21 - 23:58:51 »

det lutar faktiskt åt det hållet!  :smooch:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1529 skrivet: 2011.07.24 - 15:11:53 »

Veckovägning 58

Veckans resultat:±0 kg
Nu: -24.3 kg (103.2 kg)
Hittills den här månaden: -0.7 kg
Hittills i år: -10.5 kg
Totalt: -32.8 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

 :sneaktongue: Usch vilken vecka. Vägde 103.2 större delen av förra veckan och jag gick och väntade på att komma under 103. Så i måndags ploppade jag upp ett helt kilo och sen har det legat där tills häromdan då det började gå ner igen. Jag fattar att det inte är fett, men det konstiga är att när sånt där händer verkar det för det mesta ta lika lång tid att bli av med som fett och man får inget extra hopp nerår (man borde ju gå ner i fettvikt samtidigt som man förlorar vätska). Jag vill ner NUUU!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 100 101 [102] 103 104 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544