Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 07:40:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1830629 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #975 skrivet: 2011.03.29 - 10:42:01 »

noll är jättebra, säger den som bara går upp hekto för hekto.
Fast nu med Ekubs hjälp jag kanske lyckas!
Loggat
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #976 skrivet: 2011.03.29 - 15:35:52 »

One for all, all for one   :whink:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #977 skrivet: 2011.03.29 - 17:57:58 »

För jag är faktiskt på nytt kilo idag, så det så. :badtongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #978 skrivet: 2011.03.30 - 23:04:17 »

upp eller ner  :flirting:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #979 skrivet: 2011.03.30 - 23:21:47 »

 :mad_viking:

Och jag var kvar där i morse.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #980 skrivet: 2011.03.31 - 12:11:38 »

Månadsresultat: - 3.2 kg  :cool:

-18.8 kg (108.7 kg)
Hittills i år: 5.0 kg

http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Tyvärr påverkas denna månads resultat av att jag gick upp lite i slutet av förra månaden, så det ser lite bättre ut än det egentligen är, men jag är ju nöjd. Slipper jag bara fler dåliga månader så skulle det faktiskt fortfarande kunna bli under 100 i sommar.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #981 skrivet: 2011.03.31 - 12:22:54 »

Månadsresultat: - 3.2 kg  :cool:

-18.8 kg (108.7 kg)
Hittills i år: 5.0 kg

http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Tyvärr påverkas denna månads resultat av att jag gick upp lite i slutet av förra månaden, så det ser lite bättre ut än det egentligen är, men jag är ju nöjd. Slipper jag bara fler dåliga månader så skulle det faktiskt fortfarande kunna bli under 100 i sommar.  :nod-yes:
Fantastisk hemul. :clapping:
Och det med potäter!  :drool: 
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #982 skrivet: 2011.03.31 - 12:23:45 »

Du har varit riktigt duktig du!  :clapping:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #983 skrivet: 2011.03.31 - 12:35:43 »

5 kilo på 3 månader är ju inte så strålande. Men juleländet kanske har slutat ha effekt nu. Hoppas det.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #984 skrivet: 2011.03.31 - 12:50:50 »

Måste allt vara strålande? Jag skulle vara jätteglad om jag helst kunde börja gå ner sakta men säkert, just nu jojjar det bara fram och tillbaka på ett par tre kilon.  :bang_head:
Fast vi har lite olika bekymmer du och jag, du äter nog mer rätt än vad jag ibland gör. Men så har jag folk runtom mig som inte respekterar att jag inte vill äta vissa saker, det låter enkelt att skita i dem men för mig är det inte det. Jag vill helst inte bli förbannad, vilket krävs innan de hör mig, så då ger jag upp istället vilket har effekter långt efteråt. Jag mår så himla dåligt de gånger jag måste bli förbannad att det inte känns som att det är värt det just då och i efterhand ångrar jag mig alltid oavsett hur jag gjort.  :smack_head:

Jag tycker att du ska vara stolt över att du faktiskt får det att fungera, om än i maklig takt.  :smile:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #985 skrivet: 2011.03.31 - 13:35:57 »

Börjar ana att det kan vara så att jag som inte har som mål att äta så himla lite kolhydrater som de flesta här kanske ändå hör till dem som äter minst... Nä, jag gör ytterst sällan avvikelser från mina "regler" och det innebär för det mesta inte att det blir mer kolhydrater än normalt, bara att de kommer från fel källor.

Förstår mer och mer att det är en välsignelse att inte lita av sötsug. Om jag skulle äta en sked socker rakt av skulle jag kanske må illa, en lagom söt drink skulle jag tycka var gott (Campari och tonic!  :w00t:), men det skulle inte skapa tillstymmelse till sug. Så DET är jag tacksam över i varje fall!  :whink:

Jag vet att man ska vara tacksam att det händer nåt alls. Men jag har lowcarbat i snart 6 år vet du, utan resultat på vikten förut. Då vill man ju kompenseras lite för det. Plus att jag är trött på att vara så tjock att det hindrar mig från att göra saker. Och det är jag tyvärr fortfarande. Det är nästan svårare att acceptera nu när jag kan se ett drägligt liv hägra. När man knappt kan ta sig mellan sängen, toan och datorstolen, då raderar man ut allt som svamppromenader, sommarbad, att leka med barn och hundar o.s.v. från medvetandet för att stå ut.

Hade ju hoppats att jag skulle kunna krypa omkring på gräsmattan i sommar, men det ser inte ut så. Efter så många år är ju kroppen inte längre van vid de rörelser den inte kunnat göra på så länge heller, vilket ju gör det ännu svårare, men det är liksom inte läge att börja träna sånt medans man fortfarande är så här otymplig, då poppar väl ett knä eller nåt.

Jag har haft mycket muskelproblem och värk förut. Även om jag anser att det är över nu, så tror jag att kroppen liksom är "skör" efter allt som varit och jag bör nog inte ge mig på saker som kan ställe till det innan jag får tillbaks mer normal rörlighet. Jag är bara 1.66 och nästan allt fett sitter på magen, så jag ser ut som ett jäkla mumintroll. Blir väldig obalans på kroppen på det viset också och balansen har jag för övrigt också fel på. T.ex. om jag ska kliva upp på en liten köksstege så hugger det farligt i ena knät. Jag tror det är för att jag lutar mig framåt (mot skåpet) så jag inte ska få slagsida och trilla utåt och lägger alltså tyngpunkten ännu mera fel än normalt. Sånt där blir det hela tiden med mer "avanderade" rörelser och ställningar och jag törs inte riskera att paja knän eller rygg nu när jag i varje fall kan röra mig måttligt och promenera och sånt.

Så därför har jag bråttom att komma under hundra. För när jag gick upp var det en tydlig gräns ungefär där, runt 95 kanske, när orken inte räckte längre. Så där nånstans bör det väl ligga på nedåtresan också.

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #986 skrivet: 2011.03.31 - 13:50:45 »

Jag förstår precis vad du menar! Det är motigt när man får kämpa länge innan resultaten kommer. Du får styrkekramar från mig!  :bearhug:

Utan att avslöja mina exakta siffror så kan jag säga att jag är väl i en klass liknande din, men detta är min toppnotering så här långt och jag är verkligen urless på skiten nu! Men frustrationen gör det inte lättare.  :bang_head:

Nu har jag dock sedan i måndags ätit riktigt strikt och fint och tänker på tisdag (när jag ska skjutsa tanten till sjukhuset igen) säga att jag bantar och räknar kalorier och att jag inte kan äta mer innan middagen hemma. Jag vet redan nu att jag måste bli arg innan tjatet slutar men nu är jag förberedd!  :watch_it:
Svärmor hotade med att snart bjuda på middag men då kan jag köra med att jag mår dåligt och skicka dit gubben ensam. Jag ska inte falla ner i kolhydratträsket denna gång!!!  :kungfu:

För mig är det just sötsuget som är bekymret och det väcks otroligt lätt och är supersvårt att blir av med. 

En extra kram till dig min kära hemul!  :bearhug:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #987 skrivet: 2011.03.31 - 13:57:25 »

Min toppnotering var 136 kg.  :cool:

Kan du fatta hur svårt det är att vara lowcarbare utan sötsug? Jag menar p.g.a. av att regler och råd inom LCHF blandar ihop sötsug och fysiologiska fakta så mycket och även folk gör det i bloggkommentarer o.s.v. Tog tid innan jag fattade att uttalanden som "jag är känslig för jordgubbar och de stoppar viktnedgången" betydde att personen i fråga fick sötsug och inte kunde lägga band på sig. Funderade länge vari den där känsligheten för olika kolhydratkällor bestod. Nästan inga råd gäller såna som jag, men det låter som om de gör det för man säger sällan rakt ut att det är sötsug det handlar om. Tog mig flera år att fatta det där.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #988 skrivet: 2011.03.31 - 14:00:52 »

Ja jag har sett det i din statistik. Även om jag inte nått samma toppnotering så vet jag att det inte är kul för jag har alltid varit den som varit tjockast och i andras ögon hade jag lika gärna kunnat väga det dubbla.  :sad:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #989 skrivet: 2011.03.31 - 14:04:36 »

Undrar vad som hände med hon DaMum som brukade häcka på KiF. Hon vägde väl nästan 200 och måste åka permobil. Hon bara försvann. Jag vet att hon bloggar fortfarande, men inte om vikt och LCHF.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544