Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 17:29:01 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1796428 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #945 skrivet: 2011.03.21 - 14:27:59 »

Japp. I början verkade det som ett litet svull satt fart, och det kanske det gjorde, för det blev ofta ett lite skutt nerår efteråt, men det följdes av stillastående, så i det långa loppet blev det nog plus minus noll. Tror ändå det är bra att äta lite mer någon gång ibland, att det kanske gör att ämnesomsättningen inte sänks, men det är ju svårt att kolla.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #946 skrivet: 2011.03.22 - 00:08:25 »

Been there, done that. Att äta lite mer nån gång ibland gör inget, men att frossa riktigt sabbar viktnedgången för mig, likaså att äta lite mer varje dag (som i julas).
Jamen, att frossa innebär att äta lite mer en dag eller två. Till och med riktigt mycket mer, och dessutom inte sånt som man ska äta. Men att du skulle frossa på det sätt som vi andra gör är ju lite "out of reach", eller hur man ska uttrycka det hela. Du äter ju inte kolhydrater på det sättet. Du vill ju ha mer fett, eller hur? Låt då din stackars svältfödda kropp få lite av detta, och jag lovar dig att du kommer att bli mätt på det så det bara skriker om det!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #947 skrivet: 2011.03.22 - 00:14:23 »

Jovisst, men jag går ju inte ner då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #948 skrivet: 2011.03.22 - 00:16:57 »

Nä, men det gör inte heller vi av kolisarna. Men någon enstaka gång när suget är enormt så gör vi det, och samma bör det vara för dig.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #949 skrivet: 2011.03.22 - 00:23:00 »

Jag vill hellre gå ner och suget är inte så enormt så  länge jag inte göder det. Svinar jag ett tag så tar det jättelång tid att krympa behoven igen, så då kanske det blir små extra godbitar under lång tid efter. Se vad som hände i julas och det var ändå bara ett par skinkmackor extra om dan. Det tog mer än en månad att komma över det. Det är inte värt det.

Jag tror jag har råkat hitta "balanspunkten", den nivå där jag går ner men inte heller svälter. Men det innebär att det inte behövs så mycket extra för att jag ska sluta gå ner heller. Fast det är ju bara som jag föreställer mig att det är.

Jag tycker det går bra jag, så jag fortsätter nog så här. Jag önskar som sagt bara att viktnedgången kunde bli lite jämnare igen därför att moralen sjunker fort för mig när jag inte ser nåt på vågen på ett tag. De stora skutten ner är ju kul, men de varar så kort stund.  :whink:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #950 skrivet: 2011.03.22 - 00:26:55 »

Aha! Men då är jag med dig! Tänkte inte på det sättet.  :shy:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #951 skrivet: 2011.03.22 - 16:15:24 »

Jag vill hellre gå ner och suget är inte så enormt så  länge jag inte göder det. Svinar jag ett tag så tar det jättelång tid att krympa behoven igen, så då kanske det blir små extra godbitar under lång tid efter. Se vad som hände i julas och det var ändå bara ett par skinkmackor extra om dan. Det tog mer än en månad att komma över det. Det är inte värt det.

Sådär är det för mig också, lite sött/mjöl väcker suget och det tar lång tid att bli av med det. Verkligen jobbigt!  :sad:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #952 skrivet: 2011.03.22 - 16:28:45 »

Fast det är inte sötsug för mig. Det är sug efter mera mat, speciellt fett.  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #953 skrivet: 2011.03.22 - 16:36:17 »

På så vis har jag väl lite tur då, för mat utan kolhydrater väcker inget sug efter mer på det sättet. Men just det där med att det krävs så lite för att väcka suget är trist.

Förresten, den där räknaren här på fetbobba som håller reda på tiden man varit inloggad ger mig skrämselhicka varenda gång jag ser den. Tydligen blir det alldeles för mycket tid som spenderas här.  :shy:  :shock:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #954 skrivet: 2011.03.22 - 16:47:30 »

Det kan inte bli för mycket tid spenderad här.  :club: Man lämnar ju fönster öppna, ivf gör jag det, så det innebär ju inte att man sitter här och läser hela tiden.

Det är väl fel att kalla det sug. Det är ju inte sug på samma sätt som sötsug. Mer att jag blir hungrigare om jag äter lite mer ett par dar och så får jag svårt att hålla igen efteråt. Även om jag klarar det så känner jag mig hungrig och sugen och lider av det, så det är mycket enklara att hålla min trista nivå hela tiden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #955 skrivet: 2011.03.22 - 17:00:40 »

Ja naturligtvis kan det inte bli för mycket tid här enligt dig, så dumt av mig.  :smack_head:
Och ibland lägger du ut filmer som jag av någon anledning tittar på härifrån, det syns ju genast på räknaren. Om du frågar hunden så tycker hon garanterat att jag är här för mycket, gubben bryr sig inte så mycket för han är ju aldrig hemma.  :crazy:
Hur många dygn måste man upp i för att klassas om en äkta fetbobba? Eller är det bara inläggen som styr i det fallet?
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #956 skrivet: 2011.03.22 - 17:26:16 »

Är du inte en äkta fetbobba redan, Nizhoni? Menar du fivestars-grejen, så beror det på inläggen. Kan fö meddela att även jag får lite skrämselhicka när jag ser hur mycket tid jag är här. 15 dygn, hittills!  :flirting:  :shy: Fast det är ju på några år, så egentligen är det väl inte så farligt...  :cool:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #957 skrivet: 2011.03.22 - 18:08:43 »

Ja de där stjärnorna vet jag beror på inläggen, men där har jag inte mycket att komma med, jag är för dålig på att skriva helt enkelt. Ännu en sak jag måste jobba på, tar det aldrig slut?  :crazy:

Nu känns det lite lugnare med räknaren, jag har knappt fyra dygn på den så jag får jobba på så jag kommer ikapp dig Corny!  :nod-yes:

Så kvar för att vara en riktig fetbobba är vikten, men där klarar jag definitivt kraven.  :lol1:  :shy:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #958 skrivet: 2011.03.22 - 18:19:04 »

Du kan inte ha långt kvar till 5 stjärnor tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #959 skrivet: 2011.03.22 - 18:53:06 »

Du menar att det kanske är redan vid 500 inlägg? Det låter ju bra, men jag tror att det behövs fler inlägg. Har du inte någon lista på det där?  :confused3:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Sidor: 1 ... 62 63 [64] 65 66 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544