Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 00:05:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1828811 gånger)
0 Medlemmar och 22 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #915 skrivet: 2011.03.14 - 09:59:44 »

Äsch, säg nej bara. Du kan ju säga att du inte tål mjöl och socker och får mer värk om du äter det. Det är ju sånt som accepteras lättare än att man "bantar" och är ju dessutom sant.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #916 skrivet: 2011.03.14 - 10:50:36 »

Härligt att nollan blev kapad!  :flowers: :clapping: :yay:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #917 skrivet: 2011.03.14 - 19:05:03 »

Äsch, säg nej bara. Du kan ju säga att du inte tål mjöl och socker och får mer värk om du äter det. Det är ju sånt som accepteras lättare än att man "bantar" och är ju dessutom sant.  :nod-yes:

Lättare sagt än gjort. Och det är inte heller så lätt att övertyga en 75-åring som levt på mjöl och socker hela livet att man faktiskt kan vara överkänslig mot just det. Inte blir det ju heller bättre av att jag egentligen är den där lite mesiga typen som bara vill alla väl även om jag får det sämre, men jag jobbar på det också!  :nod-yes:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #918 skrivet: 2011.03.14 - 19:25:31 »

Hemulen: Grattis. :flowers:
Nizhoni: Jag har börjat säga att mitt blodsocker är för högt och att läkaren sagt åt mig att inte äta kolhydrater (eller åtminstone inte äta mjöl och socker) för att slippa mediciner. Det brukar funka.  :whistle: Alla begriper ju att jag inte vill få sockersjuka.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #919 skrivet: 2011.03.14 - 19:34:54 »

Jaha, här tittar man åt annat håll en dag, och så går du och spräcker nollan! Megagrattis bruden!  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #920 skrivet: 2011.03.14 - 19:44:16 »

Inte blir det ju heller bättre av att jag egentligen är den där lite mesiga typen som bara vill alla väl även om jag får det sämre, men jag jobbar på det också!  :nod-yes:

Mitt inlägg (andra i tråden) andra och tredje stycket GÖR! :nod-yes:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2258.120.html
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #921 skrivet: 2011.03.14 - 19:47:10 »

Hemulen: Grattis. :flowers:
Nizhoni: Jag har börjat säga att mitt blodsocker är för högt och att läkaren sagt åt mig att inte äta kolhydrater (eller åtminstone inte äta mjöl och socker) för att slippa mediciner. Det brukar funka.  :whistle: Alla begriper ju att jag inte vill få sockersjuka.

Det där var en bra idé som jag inte riktigt tänkt på, tack! Hur högt bör jag säga att blodsockret var vid mätningen? En eller flera mätningar?  :confused3:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #922 skrivet: 2011.03.14 - 19:49:01 »

Inte blir det ju heller bättre av att jag egentligen är den där lite mesiga typen som bara vill alla väl även om jag får det sämre, men jag jobbar på det också!  :nod-yes:

Mitt inlägg (andra i tråden) andra och tredje stycket GÖR! :nod-yes:
http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,2258.120.html

Bra tips, tack! Jag vet ju att sådant gör jättestor skillnad och jag har kommit en bit på väg men har långt kvar.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #923 skrivet: 2011.03.14 - 20:09:34 »

Säg att fastesockret låg på 7. En kompis som har diabetes sa att om man har ett fastesocker på 6 -7 skulle man kolla upp det.  Så jag brukar säga det om nån  frågar men för det mesta kommer jag undan med att bara säga att det lågt lite för högt.  :whistle:Om dina anhöriga är envisa så kan du ju säga att du inte är säker på hur högt det var men att doktorn ville sätta dig på diet.  :cool:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #924 skrivet: 2011.03.14 - 20:10:35 »

Tack för gratulationerna!  :throw_flowers:

Nizhoni, säg att det var en bit under 7, eller vad gränsen för diabetes är nu. Men jag förstår inte varför det inte ska räcka med att du får värk om du äter? För att det är svårare att förstå för dem? Du får väl förklara att inflammationer kan öka av kolhydrater, det har en läkare berättat för dig. Du behöver ju inte säga vilken läkare.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #925 skrivet: 2011.03.14 - 20:32:35 »

Härligt att nollan blev kapad!  :flowers: :clapping: :yay:

Det alltså går... passera nollor... på riktigt! WOW!
Du ger mig hopp!

Men hallåå, 109,6 kg! :yay: :yay:
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #926 skrivet: 2011.03.14 - 20:50:33 »

Ja, Nizhoni, Hemulen har rätt, det är bättre att säga som det är och försöka förklara. Dessutom kanske de blir oroliga om de tror att du håller på att få diabetes. Men jag tar till den lögnen ibland när det är helt omöjligt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #927 skrivet: 2011.03.14 - 21:38:47 »

Japp, idalinda. Snart väger jag 30 kg mindre än min maxvikt. Det är en hel del det. Fattar inte att jag öht taget kunde gå då. Fast det kunde jag ju inte några längre sträckor heller. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #928 skrivet: 2011.03.14 - 21:44:49 »

Mina anhöriga har jag inga problem med, det är min sambos anhöriga som är bekymret. Och de är för insnöade för att förstå att alla inte är precis likadana som de är.  :bang_head:
Helst skulle jag se att de lyssnade på mig och slutade tjata, men sådana är de inte. I förrgår promenerade jag och hunden till 'svärmor', hon skulle promt bjuda på kaffe trots att jag tackade nej och ville gå tillbaka innan mörkret började falla. Trots att jag tillslut blev förbannad och frågade om hon alls hörde att jag inte ville ha kaffe så hann hon tjata ett par gånger till innan jag tog mig ut igen.  :fork_off:
Förklara har jag försökt men helt utan minsta framgång, mer än en gång. Det blir nog till att säga att jag har högt blodsocker, vilket jag förmodligen (har aldrig varit någon lättviktare) också skulle ha om jag bara vågade ta ett stick-i-fingret. Jag är verkligen livrädd för stick-i-fingret efter sista dusten med en sådan nål.  :cry:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


MiaP
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 848


Hemsida
« Svara #929 skrivet: 2011.03.17 - 16:38:51 »

Jag säger också grattis till hemulen. Jag är själv jätteglad, efter 3,5 månad på Canaria har jag för första gången någonsin (sedan 1966) vägt mindre när jag kom hem än när jag åkte. Jag hade lyckats med att gå ner 2 kg istället för att gå upp 1-2 kg per vecka på den tiden jag åkte 3-6 veckor per år. 
:clapping: :yay: :thumbsup:

Jag har ätit middag ute på restaurang så gott som varje dag men frukost med mycket ägg och bacon hemma. Det visar att man kan välja från den vanliga matsedeln men säga att man inte äter potatis, istället har jag fått kokta grönsaker eller sallad. :chase: :chase:
Loggat

Mer smör i maten och vikten rasar
Sidor: 1 ... 60 61 [62] 63 64 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544