Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 16:37:20 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1823036 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #735 skrivet: 2010.12.06 - 04:21:25 »

men samtidigt känns det fel att skylla allt på honom.

Vad då skylla på? Det är ju hans fel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #736 skrivet: 2010.12.06 - 05:01:21 »

Tack för ert stöd, ni är guld värda!  :flowers:

Hemul, det är knappast ens fel att två träter så att säga. Bara för att han tjatar måste jag ju inte vara svag och ge efter för det.  :bang_head:

Det där med att byta ut det dåliga mot annat gott är inte riktigt den väg jag vill gå till en början, för min egen motivation så behöver jag köra lite mer strikt tills min morgonvärk ger med sig och orken kommer tillbaka. Jag lyckades förra vintern med att äta rätt så bra en period, inte helt strikt men nog med förändring för att när jag sen tappade orken att stå emot märkte en morgon att värken var tillbaka i händer och fötter. Så jag har fått känna på fördelarna med en kostomläggning.  :thumbsup:

Det där med att orken att stå emot tryter har även med en del andra saker att göra förstås, inte bara tjatandet kring det ätbara. Men det är inte något jag nu känner för att ta upp här, men bara så ni vet.
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #737 skrivet: 2010.12.06 - 05:04:41 »

Det där kan jag inte hålla med dig om.

Skulle det vara bådas fel om alkoholistens fru hela tiden försökte truga i honom brännvin och han till slut inte kunde stå emot? Om den ena konstant retar den andra, är det då bådas fel att det till slut blir gräl därför att den sårade inte i längden kan bita ihop?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #738 skrivet: 2010.12.06 - 05:20:46 »

Ja jag håller egentligen med dig. Men ändå känns det fel att skylla allt på honom. Eller är det på grund av den allmänna inställningen till tjockisar som karaktärslösa som jag tycker att det är mitt fel, egentligen är det ju faktiskt ett beroende precis som med alkohol om man nu ska tro det jag nu lärt mig.   :confused3:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #739 skrivet: 2010.12.06 - 05:32:52 »

Kvittar om det är ett "äkta" beroende eller inte. Det är nåt du har problem med och mår dåligt av och du vill lägga av med det.

 Om en annan person då med alla medel försöker få dig att misslyckas är det elakt och egoistiskt (sorry, men jag tycker det). Det vore en annan sak om han försökte få dig att äta bröd eller frukt. Då skulle det ju kunna bero på att han faktiskt trodde att lowcab är farligt och att vi behöver de andra grejorna och ville få dig att sluta för den skull. Men ingen människa kan tro att godis är nyttigt. Det kan inte finnas nåt annat skäl än att han vill se dig misslyckas och få tillbaks sin "suparkompis".  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Nizhoni

******

Smörklickar: 13
Offline Offline

Antal inlägg: 1257



« Svara #740 skrivet: 2010.12.06 - 05:48:44 »

Jag håller med om att det är elakt och egoistiskt av honom och det har jag tydligt talat om för honom.  :guns:
Och det gäller inte bara rena godsaker utan även allt annat kolhydratrikt om det så är bröd, pasta, potatis, fikabröd eller frukt. Fast det är klart, har man större delen av livet levt på dålig mat så är det inte så lätt att ändra sig. Ännu svårare blir det när man inte vill lägga ner någon tid på att tänka på vad man stoppar i sig, huvudsaken är att man får tugga mest hela tiden för att man alltid är hungrig, men varför den ständiga hungern finns där är inte viktigt.  :smack_head:

Vad är det förresten med klockan här på forumet, det är ju morgon nu men den visar att det är kväll.  :eeek:
Loggat

"Quality is remembered long after price is forgotten" - Aldo Gucci 1938


hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #741 skrivet: 2010.12.06 - 06:27:26 »

Ja, det var konstigt. De måste ha råkat ställa om serverklockan. Ska kolla det. Om jag ändrar tiden här blir det tokigt igen när de inser att nåt är fel och ändrar servertiden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #742 skrivet: 2010.12.06 - 06:38:33 »

Hä, de har ändrat serverns klocka till Hongkongtid fast servern är i Texas.  :huuh:
http://fetbobba.net/time.shtml

Man ställer in forumets tid som ett offset från serverns tid, tyvärr inte från GMT. Jag tror jag ska skriva och fråga om detta är med flit och permanent eller inte innan jag krånglar och ändrar. Ägaren finns i HK, så det kan hända att han klantat sig bara.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #743 skrivet: 2010.12.06 - 07:10:41 »

Hoppas att du mår bra, Nizhoni! Du lever med alkoholistens fru, som också är alkoholist, utan att egentligen inse det själv. För inser hon (han i detta fallet) så måste man ta tag i livet och det är ju jobbigt.

Har en vän som har det på samma sätt, men mer i allmänt (inte mat). Hon har tagit tag i sitt liv, gått utbildning, sagt upp sig från jobbet och startat eget företag medans han går hemma och gnäller över chefen och hur trist jobbet är.

De kom faktiskt iväg på terapi, men annars hade hon lämnat honom. Och det var inget tomt hot.

Det finns ett ordspråk som säger;
En kvinna träffar en man med förhoppningen inatt han ska förändras. En man träffar en kvinna i förhoppningen om motsatsen  :lol:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #744 skrivet: 2010.12.06 - 07:13:57 »

Fixat. Det ska tydligen vara så här.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #745 skrivet: 2010.12.06 - 15:56:08 »

Visst är mössan skön att ha nu i kylan, apropå absolut ingenting alls.  :inlove:
Jätteskön! Fast jag blir svettig i håret, särkilt framåt pannan. Jag har fått så många kommentarer om den och alla ler jättemycket, så jag har nästan börjat tro jag ser fånig ut i den. :blush:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #746 skrivet: 2010.12.06 - 20:23:44 »

Vad roligt Hemul! Här händer det grejer, kan ju jag säga som inte varit inne här på länge. Sista jag kollade tidigare i höstas så var det väl typ 5 kg mer. Grattis! :worshippy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #747 skrivet: 2010.12.07 - 04:19:29 »

Hej! Ja, det var länge sen man såg dig!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ena
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 287


« Svara #748 skrivet: 2010.12.07 - 14:49:52 »


Jätteskön! Fast jag blir svettig i håret, särkilt framåt pannan. Jag har fått så många kommentarer om den och alla ler jättemycket, så jag har nästan börjat tro jag ser fånig ut i den. :blush:
Inte fånig :nonono:
De är bara avundsjuka för att du är så förnuftig.  :nod-yes:
De är garanterat blå om näsan.  :crazy:
Loggat

"Av alla attityder är den moraliska den mest oanständiga"
Oscar Wilde
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #749 skrivet: 2010.12.12 - 09:03:08 »

Veckovägning.

-14.3 (113.2 kg); 3.2 kg kvar till jul
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Det går lite upp och ner nu. Den här veckan gick egentligen jättebra, var nere på 12.8 kg i fredags och hade räknat med 12.5 idag. Men sen strulade det till sig med sömnen och jag var vaken nästan 30 timmar igår. Sånt straffar sig.

¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
Just nu: -14.3; totalt: -22.8; på lowcarb: -6.3
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 48 49 [50] 51 52 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544