Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.24 - 21:16:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1828616 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #465 skrivet: 2010.10.04 - 21:24:38 »

Männscha, du väger ju 10 kilo mindre för tusan! Fotbladen blir mindre utpressade av tyngden och fotvalvet mer välvt.

READ MY LIPS: jag väger inte mindre än förut. Jag har haft skorna i flera år. Jag har vägt så här sen flera år innan lowcarb. Det är bara en tillfällig uppgång jag har gått ner.  :clubhead:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #466 skrivet: 2010.10.04 - 22:27:55 »

Jo, det är klart. Jag köper ju ett nummer större skor än jag en gång hade, för annars klämmer de i tårna. Men jag har ju haft skorna i flera år och jag väger ju inte mindre än när jag köpte dem. Jag gick upp senare. Hängerume?  :crazy:

Jag oroar mig för vinterkängorna för de var lite stora redan som det var. Kan man göra nån övening som flyttar lite fett från magen till fötterna tro? :goggle:
Fett från mage till fötter kan bli svårt, och ganska jobbigt. Jag siliconade mina tår istället, och de blev liksom tjocka och bubbliga ett tag. Men jag väntar på att de ska rätta till sig.

Jag tror att dina vinterkängor kommer att passa fint! Gör de inte det, är det bara att dra på sig tjocka strumpor! Då blir de såklat ännu skönare.  :inlove:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #467 skrivet: 2010.10.04 - 23:31:06 »

Citat
Jag siliconade mina tår istället

 :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
draken
Newbie
*

Smörklickar: 0
Offline Offline

Antal inlägg: 9



« Svara #468 skrivet: 2010.10.05 - 03:08:31 »

grattis till raset!! :yay: :flowers:
fötterna blir liksom lite mindre dom oxå har jag märkt.
lycka till!! för vi ska såklart ner "lite" till, eller hur?
 :clapping: :yay: :thumbsup: :flowers: :flowers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #469 skrivet: 2010.10.05 - 12:29:23 »

Tack tack!  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #470 skrivet: 2010.10.05 - 17:10:18 »

Männscha, du väger ju 10 kilo mindre för tusan! Fotbladen blir mindre utpressade av tyngden och fotvalvet mer välvt.

READ MY LIPS: jag väger inte mindre än förut. Jag har haft skorna i flera år. Jag har vägt så här sen flera år innan lowcarb. Det är bara en tillfällig uppgång jag har gått ner.  :clubhead:

Du väger mindre än nyss..... Och inte så lite mindre heller. Det kanske inte så himla enkelt att kroppen förbränner lika mycket på samma ställe på kroppen varje gång man går ner i vikt. Det verkar vara mer komplext än så. Och den här gången var det fötternas tur.  :cool:

Eller så kanske skorna anpassade sig till din tillfälliga viktuppgång. Och nu när du tappat 10 kilo så återanpassar sig ju så klart inte skorna. De har ställt in sig på din maxvikt och därmed dina maxfötter.  :hmm:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #471 skrivet: 2010.10.05 - 17:47:52 »

OK då!  :lol1:

Ska i alla fall bli kul att se om vinterskorna också är för stora. :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #472 skrivet: 2010.10.05 - 19:03:58 »

Varma sockar blir både mysigt och snyggt. Retro......  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #473 skrivet: 2010.10.05 - 19:37:33 »

Men de är redan tilltagna för tjocka sockor ju!  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #474 skrivet: 2010.10.05 - 19:48:54 »

Vi köpte ett par ulliga och härliga, riktigt tjocka iläggs-sulor till dotterns något för stora vinterkängor förra året. Kan det vara något och du inte vill ha två par sockar på dig?  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #475 skrivet: 2010.10.05 - 20:40:12 »

Det är redan sula i dem. Ska jag ha en sån där ullig sak i promenadskorna också va?  :crazy:

Nu ska jag struppla ut till soptunnan i mina clownskor för det stinker här!  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #476 skrivet: 2010.10.06 - 07:32:43 »

Eller så sprutar du in silikon i fötterna...... :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #477 skrivet: 2010.10.06 - 20:30:02 »

 :rolleyes:

I kväll vankas det rödtjut!   :borracho: Jag har gått hela vägen hem från City Gross släpandes en massa kött och jag är inte ens trött.  :yay: Det är 50% längre än min vanliga maxpromenad.  :nod-yes:

Det är ganska intressant faktiskt. Jag gick nästan exakt den sträckan ett tag innan jag började lowcarba och eftersom jag nu väger som jag gjorde då, så borde det vara lika jobbigt. Men det var det inte. Visst blev jag trött i bena, men det gick fort över när jag kom hem. Den gången för flera år sedan hade jag så ont att jag nästan grinade, fötterna var som köttfärs. Så nog är det skillnad alltid, även om det inte är det på vikten.  :inlove:

Nu står det en gryta på färsk oxbringa och puttrar, så jag får vänta på min belöning ett tag. Köttet var jättefint, så det blir nog smaskens när det väl är klart och motiverar ett glas vin tycker jag. :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #478 skrivet: 2010.10.06 - 21:39:19 »

Säger bara muskler.......  :whistle:  :flirting:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #479 skrivet: 2010.10.06 - 21:52:25 »

Ivf bättre fungerande muskler för att de inte är kolhydratförgiftade längre.  :look_down:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 30 31 [32] 33 34 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544