Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.25 - 23:56:51 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1830295 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #330 skrivet: 2010.09.15 - 15:04:13 »

Jag äter ganska mkt grädde tycker jag men en halvliter håller i några dagar ändå. Klickar på smör på maten, äter brie osv. Hur mycket fett äter du nu då? Jag äter inte lchf direkt just nu, men så står jag still med. Har återfunnit blodpudding som jag äter halva veckorna. SÅ gott!!  :inlove: Den är det ju förutom alla tillsatser massa mjöl i med.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #331 skrivet: 2010.09.15 - 15:12:01 »

Citat
Hur mycket fett äter du nu då?

70 E%. Det blir en 130 g, inklusive fettet som redan finns i kött, fisk, ost, ägg o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #332 skrivet: 2010.09.15 - 20:02:24 »

Skogsstjrna, om det är ngn tröst har jag inte räknat ngt. Ändå tappade jag ganska bra i vikt. Kanske är viktigare för en del än andra? Det är klart, jag har ju tittat på vilka grönsaker som har minst kolhydratmängd men inte räknat hur mkt jag tagit av det. Men klart kan man ju inte äta hur mkt som helst, men det brukar inte vara ngt problem om man äter mkt fett  :smile:
Så har jag gjort tidigare och gått ner. Sedan legat still i rätt många år nu. Minus då de där avstegen som i smygande takt lett till en uppgång.

Heja Hemul, -9!  :worshippy:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #333 skrivet: 2010.09.15 - 21:55:11 »

Vet inte hur man räknar E% eller vad det är. Hur många procent av mig som försvinner?!?  :crazy: Idag har jag nog ätit ett ton kolisar  :crazy: Gjorde majsgröt, skitgott men kolisspäckat plus lite gottis o sån skit  :wacko:

Blir väl svårare att tappa vikt desto "mindre" det är "kvar"? Kanske viktigare att mäta då?
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #334 skrivet: 2010.09.15 - 22:43:32 »

Kan inte påstå att det gått så himla lätt för mig och jag har knappast lite att tappa.  :tongue:

E%, energiprocent, är den del av det totala energiintaget som utgörs av t.ex. fett.

Om man äter 2000 kcal och 70E% är fett har man alltså ätit (0.70*2000)/9=155 g fett (eftersom fett ger ungefär 9 kcal/g).
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #335 skrivet: 2010.09.15 - 22:44:31 »

Förresten förväntas ett skutt i morgon. Magfläsket är flubbigt som fan!  :bg:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
skogsstjrna
Sr. Member
****

Smörklickar: 6
Offline Offline

Antal inlägg: 269



« Svara #336 skrivet: 2010.09.16 - 15:03:38 »

Skutta på ba!  :w00t:
Loggat

Ha en fettrik dag!
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #337 skrivet: 2010.09.16 - 15:31:47 »

Ahh good to know!! Tyckte ändå att andel av Ekub som försvinner var bättre!!  :crazy:

Antar att det är väldigt olika hur man går ner, mena bara att "allmänt" är det nog svårare att gå ner desto mindre det är "kvar". För mig tror jag att det är mest för att motivationen har försvunnit, hoppas jag  :eek:

Skutt skutt!!
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #338 skrivet: 2010.09.16 - 16:11:41 »

Säg inte så! Då kommer jag ju aldrig att bli smal.  :cry:

Blev inget skutt. Det kommer nog i morgon. Jag känner mig ruskigt mager däremot.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #339 skrivet: 2010.09.16 - 16:13:42 »

Säga vad? Klart du kommer blir smal!! :bearhug:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #340 skrivet: 2010.09.16 - 16:44:50 »

Inte om det kommer att gå trögare och trögare som du säger!  :sosad:

Jag har satt upp ett något så när realistiskt mål förresten. 110 till jul och 100 till sommarn. Hur låter det? Hade jag hållit min urprungliga fart hade det varit 100 till nyår, men så kul är det väl inte meningen att man ska ha.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #341 skrivet: 2010.09.16 - 17:03:14 »

Näj, mena inte så. Alltså om man har lite kvar kanske några kilon, kanske fem lr nått så tappar iaf jag motivationen. Sen kanske inte kroppen tycker att man behöver tappa mer än vad man själv tycker? Äh, jag vet inte. Sitter bara o spekulerar :rolleyes:

Vet inte vad din startvikt är men från 110 på jul till 100 på sommarn verkar väldigt realistiskt!!  :yeah: Jag satte 58 till jul tror jag, kan ha varit precis vad som helst för jag kommer inte ihåg men vi säger 59 :whistle:, men jag har bara gått upp sedan dess (ca 66 nu) och har inte tagit tag i viktnedgånen heller så får väl se hur realistiskt mitt mål är  :whistle: Äter majsgröt för fulla muggar och det är inte bantarmat direkt :rolleyes:

Vet du vad?!? Jag har ett förslag som du säkert hört innan och som säkert är skittråkigt i början. Men jag tror det är bra för att se vad det egentligen är man har ätit. Skriv en matdagbok! Skriv vad du ätit under dagen och uppskatta hur mkt du har ätit, om du inte har vägt maten såklart :tongue:, ta med snedsteg om sådana förekommer osv. Det är lättare att se vad man "gör för fel" då. Då glömmer man (läs jag) inte bort att jag åt massa choklad på eftermiddagen och frågetecknet om varför jag inte går ner i vikt försvinner lite. Vet inte vad det beror på att du inte går ner som du önskat, men jag vet att gottegrisen i mig har ett finger med i spelet om min viktnedgång.
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #342 skrivet: 2010.09.16 - 17:38:29 »

Men varför har du börjat äta så mycket spannmålsskit nu då? Du mådde ju bra på lowcarb, gjorde du inte?

Citat
Vet du vad?!? Jag har ett förslag som du säkert hört innan och som säkert är skittråkigt i början. Men jag tror det är bra för att se vad det egentligen är man har ätit. Skriv en matdagbok!

Men hallå!  :rolleyes: :whistle: Vad tror du jag gör? Hur skulle jag annars kunna veta hur många kalorier jag äter? :lamo: Det är ju för att jag har koll som jag går ner.  :club_idiot:

Se t.ex. http://forum.fetbobba.net/index.php/topic,1997.msg26728.html#msg26728:tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #343 skrivet: 2010.09.16 - 18:17:07 »

Därför det är så gott och jag har dålig karaktär!!  :rolleyes: Bröd med mycket smör, gröt med sylt och mjölk. Jag har trillat dit ordentligt!!

Aha, sorry me  :tongue_wag: Ingen aning  :whistle:  Jag lägger ner, jag vet inte varför  :tongue_wag: :bang_head:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #344 skrivet: 2010.09.16 - 18:33:23 »

 :laugh:

Men du får väl skärpa dig med kolisarna! Din lilla tjockis där!  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544