Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 15:41:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1821879 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #240 skrivet: 2010.09.02 - 15:43:03 »

Uttersberg verkade toppen med stall o alla rum. Men det är nog inte helt lätt att starta upp Fetbobba kollektivet. Men jag är intresserad, vet inte hur det är med mannen`??? får vi ha sådana med eller  :-)

ALL YOUR MAN ARE BELONG TO ME! :devil:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #241 skrivet: 2010.09.02 - 16:20:10 »

Är det någon som lyckats åstadkomma sprutt i viktminskningen med kokosolja? Jag tänkte testa igen. Har ju bara gjort halvhjärtade försök förut, det vill säga kokosoljan har blivit ovanpå allt det andra fettet snarare än istället för. Nu är min frukost med väldigt lite tillsatt fett. Iom att jag äter min fisk på morron ihop med äggulor så blir det rätt fett ändå. Så jag tänkte skippa lilla smörklicken och ta 10 g kokosolja före frukost istället. Borde väl räcka med ett par veckor för att märka om det funkar?

Lite trist för jag börjar sakna mina mackor, men ska jag ha i mig både fisk och dagens gulor på morron så blir det helt enkelt lite mycket med "smör och bröd" också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Uppsalabo
Jr. Member
**

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 84


« Svara #242 skrivet: 2010.09.02 - 17:40:57 »

Det blir spännande att höra om du märker någon effekt av kokosoljan.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #243 skrivet: 2010.09.02 - 17:41:12 »

Jag har gjort en banbrytande upptäckt. Smäller man i dig en hel påse friterade fläsksvålar och sedan försöker mota den förstoppning som antas följa av det extremt höga proteinintaget med katrinplommonkompott, då får man väldigt ont i magen dan därpå tills allt är ute.  :nod-yes:

Fick äntligen tag på det rätta märket fläsksvålar, Lyka. Det där de har på Willis smakar ju som att äta tvål. De här var ju bättre, men tyvärr i stort sett smaklösa bortsett från saltet. Lägger nog ner fläsksvålar, annat än hemgjorda. Fattar inte riktigt varför folk gillar dem. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #244 skrivet: 2010.09.02 - 23:17:37 »

Tänk om inte alla har lika mycket då?  :crazy:
Juridisk person... Vilket innebär att somliga kanske kan lägga mindre med det förbehållet att de också äger mindre. Men visst, förstår hur du tänker.
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #245 skrivet: 2010.09.02 - 23:23:32 »

Så klart! Så kan man ju göra!  :smack_head:

Fast... om jag inte lägger så mycket och inte äger så mycket, då vill jag nog inte jobba så mycket heller!  :biggrin1:

Fast jag skulle lägga rätt mycket för jag måste se till att pengarna jag får för lägenheten försvinner. Det måste betyda att jag skulle få bestämma, och då bestämmer jag att jag inte behöver jobba så mycket.  :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #246 skrivet: 2010.09.02 - 23:28:11 »

Corny, du har en poäng. Jag vill jättegärna men har man och barn att ta hänsyn till. När dom flyttat hemmifrån och klarar sig själv så har jag bestämt att flytta från stan. Det där med vatten är viktigt. Vi har inte fått igång vårt på landet men har klarat oss hela sommaren med att tvätta oss i sjön, hämta dricksvatten på macken och diska i regnvatten. Så kan man ha det på semestern men har man djur och ska bo så jämt är god kvalité och tillgång avgörande. Jag skulle inte vilja klara mig utan el heller. Frys är ett måste för att ta tillvara bär, grönsaker och kött.
Fjällmor, jag förstår att du redan bor i paradiset men det är roligt om du är  med och drömmer med oss andra.
Nu vet jag inte hur gamla dina barn är, men ska det vara ett riktigt schysst kollektiv, så ska det också innefatta barn, såklart. Min tanke var ju inte att bara tanterna/gubbarna på detta forum skulle vara med, utan såklart också familjerna. Annars kan det ju va! Ingen vill väl ge upp sin familj bara för att man har hittat ett roligt boende? Hursom, skolor finns överallt, och troligen så kommer ungarna att anpassa sig. Tror du inte det? Dessutom så kommer det ändå inte hända på 100 år, så det spelar egentligen inte så stor roll. Men tanken är rolig, för jag älskade att bo i kollektiv, och om man då kunde göra det med människor som har samma åsikter om iaf något, så vore det roligt!
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
Corny

*******

Smörklickar: 25
Offline Offline

Antal inlägg: 2562



« Svara #247 skrivet: 2010.09.02 - 23:30:07 »

Så klart! Så kan man ju göra!  :smack_head:

Fast... om jag inte lägger så mycket och inte äger så mycket, då vill jag nog inte jobba så mycket heller!  :biggrin1:

Fast jag skulle lägga rätt mycket för jag måste se till att pengarna jag får för lägenheten försvinner. Det måste betyda att jag skulle få bestämma, och då bestämmer jag att jag inte behöver jobba så mycket.  :clapgrin:
I så fall bestämmer jag att du måste ligga på soffan och äta praliner! :evil_grin:
Loggat

Ibland så är man någon annan än den man ser ut att vara.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #248 skrivet: 2010.09.02 - 23:48:08 »

Får väl offra mig då.  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #249 skrivet: 2010.09.03 - 10:24:25 »

Hade jag haft yngre barn hade det inte varit några problem men yngste sonen går i gymnasiet och har 2 år kvar. Flyttar man ut på landet betyder gymnasium att man måste bo internerad på skolan eller liknande och det vill jag inte.

Jag skulle säkert gå ner massor om jag ökade på med kokosolja för min mage tål inte för mycket. 1 tsk på morgonen verkar vara max. Ska bli intressant att följa ditt expriment.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #250 skrivet: 2010.09.03 - 16:06:04 »

Vi kan hemskola honom. Jag är väldigt bildad och intresserad av unga män så jag kan hjälpa till med det.   :cheeky: :lol:

Tillbaks till ämnet.

Nu är jag under 119!  :clap_jump:

-8.6


Just nu: -8.6; totalt: -17.1; på lowcarb: -0.6
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #251 skrivet: 2010.09.03 - 17:28:30 »

Jag skulle säkert gå ner massor om jag ökade på med kokosolja för min mage tål inte för mycket. 1 tsk på morgonen verkar vara max. Ska bli intressant att följa ditt expriment.

Tråkigt att du inte tål det. Men du hann märka att du gick ner i vikt av det alltså?

Min strategi så långt är att jag tar 10 g kokosolja innan frukost och avstår smörklickar och dressing på sur grädde. Får nog köpa hem turkyoghurt eller nåt så jag kan göra magrare sås, för i längden blir det nog lite torrt.

Sen försöker jag ta 5 g före middan och minska motsvarande på fettet i maten. Tänkte öka det till 10 g också sen. Men det blir svårare, för torr middagsmat pallar jag nog inte riktigt. Vill inte ha oljan i maten, för jag ledsnar jättefort på att allt smakar kokos och smaklös olja funkar inte heller, för det känns ivf oljigt istället för smörigt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #252 skrivet: 2010.09.03 - 19:00:58 »

Vet ni om en sak? Det verkar som fettet försvinner i den ordning det kom. Jag tycker magen putar ut lika mycket när jag står upp och tittar nerår, men det där hänget från naveln och nerår har verkligen minskat OCH DRAGIT IHOP SIG. Jättebra, hoppas det fortsätter så. Har fått en liten midja nästan också. Istället för att vara ett ganska enhetligt flubb har magen liksom delat sig i två. Putet är ovanför naveln där det liksom går in lite och sen kommer det snygga hänget under.

Har det varit så för er andra som gått ner från stor övervikt också?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #253 skrivet: 2010.09.03 - 19:17:09 »

Du är på rätt väg! :yay:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #254 skrivet: 2010.09.04 - 00:40:51 »

On the road to success!  :throw_flowers:

Nu ska jag bara vinna en trisslott på Hemmets Journals site som ger mig 50 lök i månaden också. Sen ska ni få se på fan! :llama:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544