Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 22:09:37 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1796630 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #165 skrivet: 2010.08.27 - 18:13:58 »

Det var så jag började, ja, inte noll kanske, men klart under 10. Jag har även testat en period senare. Jag går upp. Orsaken är rätt uppenbar. Jag får ett enormt proteinsug. Kanske är jag inte så bra på glukoneogenes.

Mår  inte bra på det heller och senare har jag ju kommit fram till att jag inte tror att den kostmodellen är så bra, så det där är överspelat för mig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #166 skrivet: 2010.08.27 - 19:45:51 »

Hur påverkar mjölkprodukter dig?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #167 skrivet: 2010.08.27 - 20:11:21 »

Inte alls, numera. Gud ske pris!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #168 skrivet: 2010.08.27 - 21:46:46 »

Det var så jag började, ja, inte noll kanske, men klart under 10. Jag har även testat en period senare. Jag går upp. Orsaken är rätt uppenbar. Jag får ett enormt proteinsug. Kanske är jag inte så bra på glukoneogenes.

Mår  inte bra på det heller och senare har jag ju kommit fram till att jag inte tror att den kostmodellen är så bra, så det där är överspelat för mig.

Nej då låter det inte som att det är något för dig att satsa på. Skickar en kram! Men har ingen bra lösning att komma med.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #169 skrivet: 2010.08.27 - 21:53:49 »

Nä, tyvärr är det nog kalorier som gäller för mig. Men de är ju så goda, kalorierna.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Monkan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 103


« Svara #170 skrivet: 2010.08.27 - 22:00:00 »

Jo. Ibland blir jag verkligen sugen på mat. Men generellt så funkar det för mig som så att jag blir mindre sugen och äter mindre med LCHF. LCHF gör att jag blir mindre sugen på mat (och en hel massa annat onyttigt). För mig undrar jag om det inte helt enkelt är det som gör att jag gick ner (och går ner igen när jag återgår till LCHF efter fusk - som Italiensemestern  :blush:

Men var den gränsen går och hur bra det fungerar är ju säkert som allt annat individuellt. Vissa hävdar ju stenhårt att det är skillnad på 10 gram kh och 0 gram kh och att det kan vara skillnaden som gör att man kommer över en platå. Men jag har verkligen ingen egen erfarenhet så jag skall inte säga något om det. Och om man mår dåligt av kosten man äter kan det ju kvitta.

"Det skall va gött att leve, annars kan det kvitte"  :wacko:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #171 skrivet: 2010.08.27 - 22:20:41 »

Jag har ju varit tvärtom normen hela vägen. Så klart. Jag blev hungrig som ett djur. Det är det ju flera som har blivit i början, men för dem har det gått över. Det gjorde det ju för mig också, men det tog flera år. Nu tycker jag själv att jag vill äta "normalt mycket". Men tydligen måste jag äta subnormalt för att gå ner. Har också jättesvårt för att gå riktigt hungrig. Många klarar ju lätt att leva på en 1500 kcal, men det går inte i längden för mig. Jag blir för trött, för låg. Det är inte hungern i sig utan att känna sig allmänt pissig som gör att jag inte står ut. Det känns så fel att nu när jag äntligen mår ganska bra efter många års elände att medvetat göra något som gör att jag mår sämre igen.

Men jag ska väl försöka hålla den här lättbantningsnivån ett tag till så får jag se om det händer nåt mer. Det klarar jag faktiskt utan att lida bara jag har lite karaktär.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #172 skrivet: 2010.08.28 - 09:51:46 »

Hela du är ju en jättehärlig karaktär!  :flowers: Och behöver du pepp har du ju oss.  :wave:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #173 skrivet: 2010.08.28 - 12:31:43 »

japp! vi håller handen!

 :flowers:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #174 skrivet: 2010.08.28 - 12:35:23 »

Tack. Nu är jag nere på 119.4 igen i alla fall så nu får vi se. En dags svull och det tog en vecka att komma tillbaka. Så var det INTE när jag gick ner bra. Undrar vad kroppen håller på med.  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #175 skrivet: 2010.08.28 - 15:47:46 »

Tja, det är inte alltid så lätt att lista ut med vad kroppar håller på med.  :confused3: Ta det isigt bara så klarnar det nog.  :nod-yes: Har du väntat i flera år på att få vågen att röra sig neråt gör det väl inte så mycket om den står stilla någon dag ibland, när den ändå sakta rör sig neråt i det långa loppet. PEPP!  :smile:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #176 skrivet: 2010.08.28 - 16:57:28 »

håller med sorla!

stå på med ditt vinnarkoncept.

Hur var det nu - massor med kolisar och kalorier..? nej...? allvarligt!
DAgs för sammanfattning. vad är det som funket  nu på senaste tiden? sammanställ!

jag minns inte, slå mig

 :club_idiot:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #177 skrivet: 2010.08.28 - 17:27:28 »

Mindre kalorier. Samma mat. Eller egentligen lägre andel fett än jag normalt äter, men lika mycket protein och kolisar, på en höft.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #178 skrivet: 2010.08.28 - 18:50:10 »

Men har du testat att vara utan rinnande mjölkprodukter en längre tid nu under bantningen?

Tänk om det ändå skulle hjälpa dig att komma neråt.

Jag vet hur trist det är att vara helt utan grädde  &co. men om du avstår några dagar
och kan käka det i andra...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #179 skrivet: 2010.08.28 - 19:01:17 »

Om det låg nåt i det där, då skulle vi väl vara jättesmala nu både du och jag eftersom vi båda varit tvungna att låta bli mjölken under rätt lång tid.

De pratar ju om att vassleprotein är så insulinhöjande och menar att det är därför grädde kan vara ett problem. Om vi säger att man använder 1 dl grädde om dan, det kan väl vara en rimlig medelgiva, då får man i sig 2 g protein. Gissningsvis är ungefär hälften kasein. 1 g vassleprotein alltså. 1 g fuckin strösocker orsakar inga problem! Man får också i sig 40 g fett => 360 kcal. Men visst, det beror säkert på det där grammet protein.  :flirting:

Skulle man vräka i sig en hel liter grädde får man alltså i sig 10 g vassleprotein och 400 g => 3600 kcal fett. Men det är säkert ändå vassleproteinet det beror på. Not! De som dillar om det där saknar totalt sinne för proportioner. De pratar om insulinindex på samma sätt som en del använder GI, dvs helt utan att ta hänsyn till mängden man förtärt. Då blir det ju totalt meningslöst. :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544