Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 20:59:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1822087 gånger)
0 Medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #120 skrivet: 2010.08.14 - 09:21:40 »

Tja-ha, Styrmannen undrade redan häromdagen om du har träffat en man och börjat gå ner i vikt... :whistle: :whink:
" Det kanske kanske var inte maten som ni gjorde länge och ofta...?"

Men Hemul-effekten gör resultat även här, vi börjar också ta tag i onödiga kolisar efter sommaren.
Styrmannen funderar om kaffe-drickandet har någon effekt på vikten?

Om man dricker över en liter / dag kan det bromsa viktnergången?

Jag är nyfiken på dagens minus..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #121 skrivet: 2010.08.14 - 17:25:52 »

Tja-ha, Styrmannen undrade redan häromdagen om du har träffat en man och börjat gå ner i vikt... :whistle: :whink:
" Det kanske kanske var inte maten som ni gjorde länge och ofta...?"

Eh, du kan framföra till din man att jag inte var oskuld innan.  :rolleyes:

Citat
Men Hemul-effekten gör resultat även här, vi börjar också ta tag i onödiga kolisar efter sommaren.

"Också"? Här jagas inga stackars kolisar. Här jagas onödigt mycket fett!  :lol:

Citat
Styrmannen funderar om kaffe-drickandet har någon effekt på vikten?

Frågar du mig? Är jag nån slags bantningsexpert nu?  :confused3:

Men jag ska säga vad jag anser om kaffe. Det är en drog! Kaffe har jag aldrig druckit till vardags, men jag drack hemskt mycket te med mjölk i. När jag började lowcarba måste jag ju ransonera detta (minst 1 l mjölk per dag i te...). Det slutade med att jag la av helt med te istället. När jag blivit bjuden på kaffe, som jag förut tålde fint p.g.a. min stora tekonsumtion, har jag avgiftad som jag är blivit helt speedad, både fysiskt och psykiskt, hjärtklapning, frusenhett omväxlande med svettningar, inte kunnat sova på natten o.s.v. Jag kommer inte att göra om misstaget att tacka ja till en kopp kaffe igen! Folk tittar konstigt när man bara vill dricka vatten, men va fan... 


Citat
Jag är nyfiken på dagens minus..

Bara 7.2 idag. 1 hg mer än sist, men svullningspuckeln är ivf borta. Nu får vi se.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #122 skrivet: 2010.08.14 - 21:17:56 »

Du är nog någon form av guru för Styrmannen i alla fall  :whink:

Hemul !!!! DU dricker inte kaffe alls, riktig människa!
Jag smakade en gång när jag va 5 år och gillade absolut inte det alls.
Sedan tog det fram till ett år sen då min man ville testa hur det skulle påverka mig ( om det var mina frusna fingrar)
och tjatade att jag skulle testa.
Jag gav upp och testade några dagar, mycket grädde och lite kaffe , snabbt ner  och vatten på för att sköja bort smaken  :lmao:.
Ingen effekt och absolut inte min dryck.

gissa hur folk stirrar på Styrmannen när någon frågar vad vi ska dricka:
" jag dricker kaffe och frugan ska ha ett glas kallt vatten !"
 :max-shock:

Nu har jag lärt mig att dricka te utan socker ( gillar inte ens te i vanliga fall, inga varma drycker lockar mig alls...) så då är jag inte så omöjlig socialt.

Vi kommer svajja med vikten en vecka till då vi har min mamma och hennes man är på besök, men om en vecka ska vi ta tag i både kolisar och fett  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #123 skrivet: 2010.08.14 - 21:51:58 »

Nej, enda gångerna jag frivilligt druckit kaffe är efter en bättre middag, då tycker jag det passar. Särskilt om det blir avec.  :shy: Annars har jag mest druckit det av sociala skäl och för att det sällan finns anständigt te på fik och så. Te ansåg jag mig vara beroende av. Blev mycket grinig om jag inte fick det. Men jag tycker bara om starkt te med mycket mjölk. Utan mjölk gör det mig bara törstig och torr i munnen. Vet inte vad det beror på.

Jag har ätit 5 ostbågar och ett litet hörn av en toscakaka, mindre än tummen. Jag fattar inte vad folk snackar om som säger att kaffebröd smakar sliskigt nu. Det är inte ofta jag provar, men jag tycker bara det smakar gott.  Det här var supergott, knaprigt och knäckigt!  :tasty:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #124 skrivet: 2010.08.14 - 22:14:45 »

skulle nog säga att det är olika om det smakar slisk eller inte!... för mig smakar vissa saker päckel!.. men andra saker, som jag tyckt om tidigare av fikabrödssort, känner jag att detta var ju fortfarande gott!  :tongue:... men det gäller att ta det lungt med dessa saker!.. i alla fall för mig.. har alltid varigt ett chipsmonster!  :crazy: vi pratar stooora påsarna nu.... ett par sådana per månad var inget problem alls förut!.. men sen la jag om kosten och va inte nämnvärt sugen alls.. det berörde mig liksom inte när andra satt och åt chips.. ville inte ha endå!.. men nu i julas så svävade jag och maken ut totalt i matväg!.. och åt allt som vi varigt sugna på under året.. pizza... fralla, munkar, rårake osv.. och chips för min del... men det tråkiga med det är att även fast vi äter ordentligt nu igen, sedan nyårsafton.. så är det precis som om jag liksom väckt det där eländiga chipsmonstret igen!   :crazy:  :sad: ... för nu blir jag ofta sugen på eländet... så för min del gäller det att vara extremt försiktig med vad jag äter och inte!.. vill liksom inte riskera att väcka flera av mina gamla "monster" till liv igen.  :redface:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #125 skrivet: 2010.08.14 - 22:27:13 »

Jag tar bara när jag blir bjuden eller det är provsmak, så det reglerar sig självt. Folk vet ju hur jag äter, så tröck jag i mig hela kakan skulle jag ju få skämmas. Likadant när det är provsmak. Jag smörade faktiskt till mig två små fat med sån där rosa prinsesstårta i våras, men hade jag försökt med ett tredje hade det nog blivit nobben! :lol1:

Faktum är att jag bara åt sånt där när jag blev bjuden förut också och jag var nog rätt pinsam. Jag har aldrig lärt mig hur man äter kaffebröd, vi hade det nästan aldrig hemma, så är jag  hungrig äter jag för att bli mätt liksom.  :blush: Fast det är ju inte mitt fel att dummisarna inte bjuder på riktigt käk!  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #126 skrivet: 2010.08.14 - 22:52:25 »

 :laugh: nä det kan inte du hjälpa ju!  :rolleyes:  men ajg förstår vad du menar.. vi hade också väldigt sällan sådant hemma!... men de gånger man njöt av mammas sockerkaka eller hembakta kanelbullar... :inlove:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #127 skrivet: 2010.08.17 - 00:01:42 »

Det ser ut som om jag kommer tvåa i fetsmarts och LosKrikons stora bantingsrace. Jag lär ivf inte komma sist, som jag trodde jag skulle. :cool:

Nu beror det ju inte på att det gick så himla bra för mig, utan snarare på att det gick ännu sämre för Krikon och fetsmart.   :laugh:

Grattis till fuldrutt som helt klart är vinnaren med -4.9 kg på 4 veckor!  :party:  :worshippy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #128 skrivet: 2010.08.17 - 13:49:19 »

Ojoj, jag skulle må riktigt dåligt utan kaffe, är inte människa innan jag fått första koppen. Men jag försöker dra ner på de eviga promenaderna till kaffeautomaten i alla fall.
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #129 skrivet: 2010.08.19 - 09:01:25 »

Delmål 1 uppnått!  Tillbaks till utgångspunkten. Ground zero. :yay:

-8 kg

Nu väger jag 119.5. Det var ungefär här jag slutade gå ner sista GI-vändan och det jag vägde när jag började lowcarba.

Vägde också så här och t.o.m. lite mindre förra sommarn trodde jag, men jag har börjat undra om jag minns fel och det var två år sedan. Har nämligen en skjorta jag köpte förra året som var för trång men som jag kan ha nu. Kan ha köpt den på sensommarn förstås när jag redan börjat gå upp. Nåja.

Nu är det här nog lite ett glädjevärde, för jag sov nästan 14 timmar i natt, så risken är att en del bara är förlorad vätska. Å andra sidan var jag inte på toa igår. :goggle: Får väl se i  morron. Men jag hoppas viktminskningen har kommit igång igen i varje fall.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #130 skrivet: 2010.08.19 - 09:39:56 »

Heja, Hemulen. :clapgrin:  :flowers: Det kommer säkert att gå bra. Minus 8 kg är inte fy skam. :smile:
Loggat
Fjällmor
Superhero
******

Smörklickar: 18
Offline Offline

Antal inlägg: 1808



Hemsida
« Svara #131 skrivet: 2010.08.19 - 09:40:12 »

 :yay: :clapping: :worshippy:

heja hemuuul!

 :flowers: grattis!  :flowers:
Loggat

Peace, love and all that jazz!
/Fjällmor

Stolt 4-barnsmor som älskar att springa barfota över fjället och har ett passionerat förhållande till sin vedspis.

Viktreser från 106 kg till "må bra"vikt - dagsform? 75 kg!

Hälsoreser - dagsform? Obeskrivlig. Är värkfri efter 10 år med värk...
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #132 skrivet: 2010.08.19 - 10:32:52 »

Tack.  :smile: Har ju stått nästan still i två veckor.  Trots det ligger jag fortfaranade på 0.86 kg/vecka, så rätt fort har det gått.

119 är som sagt en sån där set point, men jag hoppas att jag redan klarat av den på ett kilos högre vikt. Det måste hända lite grejer annars vet jag hur det går med karaktären.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #133 skrivet: 2010.08.19 - 10:35:33 »

Förresten, en liten kolhydratskjuts kanske verkligen är bra! :surprised:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #134 skrivet: 2010.08.19 - 20:08:22 »

Heja Hemul , ett stort grattis för minus 8 kg, det är ju 8 mjölkpaket, sätt någon sådan vikt på dig och känn skillnaden !
Styrmannen får verkligen ta tag i sin vikt nu, han pendlar ju mellan 112 och 118 ständigt, även om han skulle vilja väga unde 100 och skulle kunna väga vid 90 lätt.
Loggat
Sidor: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544