Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 08:48:21 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1833741 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #765 skrivet: 2010.12.16 - 22:26:02 »

Å! Tack! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #766 skrivet: 2010.12.17 - 11:16:23 »

Usch vad dyrt det var!

Två bunt lovikka-garn och då har man ett par vantar för 100kr + foder20 kr.

Minstingen ville ha en virkat mossa som kostade 350 kr , han fick en sådan för jag köper så sällan dyra saker åt dom.
Därefter började diskussionen om mössor och vantar.
Jag sade att jag kan fixa en sådan på en kväll för 100 kr, och det trodde ungarna inte riktigt.
Men med virknål på 7 och en 5mm tjock garn är det ingen konst. 2 timmar , och man har en sådan lite förlängt mössa.
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #767 skrivet: 2010.12.17 - 21:44:13 »

handarbete är sååå härligt att sitta med!  :inlove: förra året så stickade jag handvärmare... det första jag sickat sedan skoltiden.. de blev riktigt okey faktiskt  :lol: använder dem i år också!

vad fint du har gjort på sidan Hemulen! äntligen Julkänsla!!  :inlove: :inlove:  :smooch: :heart_throb:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #768 skrivet: 2010.12.21 - 02:50:16 »

Ni kan få handarbeta med mina bilringar!   

Glömde föra in vikten igår. Skitdålig vecka, + 8 hg och vikten tillbaks på 114 kg fast jag inte svullat eller nåt. Julmålet kommer att missas med månader. :puke1:

http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #769 skrivet: 2010.12.21 - 08:48:06 »

Men den lilla uppgången var väl väntad? Om man tittar på de två månderna innan, just den dagen, så har du en liten uppgång även då. Det är nog helt enkelt så att du har en liten uppgång just den tiden i månaden. Sen dyker det igen.  :bearhug:


Och så säger jag det igen. Man stressar inte fram kvalitet! Så länge trenden är neråt är allt som det ska.

Har du inte tränat lite mer styrka också på sistone? Mukkler! Sixpack!  :dribble:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #770 skrivet: 2010.12.21 - 09:16:50 »

Ja, det har du faktiskt rätt i, att det gick upp månaderna innan också.  :lol:

Nä, jag har ju bara lagt till lite knäböjningar, få och grunda. Har iofs ökat tyngden på hantlarna, men om jag ökat ett halvkilo i muskelmassa sen jag började i september så får jag nog vara glad. Kör ju bara armar och axlar typ.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #771 skrivet: 2010.12.21 - 09:39:21 »

Där har du ju lite fel. Du har ju kört situps ju!   :flirting:

Och den involverar ju en massa muskler i hela bålen och sätesmuskler. Stora muskelgrupper som ger stor effekt. Och jag har märkt att jag binder en del vatten någon dag efter, i muskler som jag just tränat lite extra. Så kan det ju vara för dig med.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #772 skrivet: 2010.12.21 - 10:30:21 »

Du menar så, att det binder vätska. Men av så lite?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #773 skrivet: 2010.12.21 - 11:13:05 »

Ibland har det gjort det på mig. Särskilt när jag har tränat stora muskelgrupper som rumpan och låren. Tighta byxor brukar kunna sitta riktigt tight några dagar efteråt. Och då har jag inte tränat såååå himla hårt ändå. I alla fall har jag inte upplevt det som så tuff träning, när jag utförde den.

Min man brukar klaga på att han går upp i vikt när han tränar eller springer. Och går ner igen när han gör någon dags uppehåll. Tyvärr får ju den effekten honom att tappa sugen lite emellanåt. Eftersom han ofta tränar för att gå ner lite i vikt. Då gäller det att tänka att det är den långsiktiga effekten som räknas. Inte den man får efter en dag eller två.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #774 skrivet: 2010.12.26 - 10:58:54 »

+0.5 kg (114.5 kg) den här veckan. Total viktminsking krympt till -13 kg.

Där sköt jag över målet, skulle man kunna säga. :ninja:
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #775 skrivet: 2010.12.26 - 11:28:43 »

Du får göra som Ferry. Ta ny sats och sikta om. Skit i straffrundorna däremot, tycker jag.  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #776 skrivet: 2010.12.26 - 13:16:12 »

Tror jag kanske måste göra mer som Ferry. De (nästan) dagliga promenaderna gjorde ju inte att jag gick ner fortare, men kan att jag tillfälligt slutat med dem göra att det går åt fel håll ändå?

Jag slutade gå när det blev så där kallt. Och sen var det ju ändå jul och... så vidare. Den sista gången jag var ute och gick var i början på förra veckan, nästan 2 veckor sen alltså. Och se vad som har hänt de veckorna. Det är bra att skriva upp saker.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #777 skrivet: 2010.12.26 - 14:18:11 »

Okay, en och annan straffrunda kanske sätter fart på trenden igen då?!  :flirting:

Du kan få lite pisk oxå... om det hjälper?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #778 skrivet: 2010.12.26 - 15:25:57 »

 :nonono:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #779 skrivet: 2010.12.26 - 15:42:10 »

Jag smiskar bara de som vill. Jag är ju inte sadist!  :whink:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544