Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 06:51:39 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 435 436 [437] 438 439 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1833564 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #6540 skrivet: 2016.11.12 - 14:17:30 »

Tur att det verkar vara rejäla plank bakom putsen och stråna.  :shock:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6541 skrivet: 2016.11.12 - 14:39:10 »

Du får stänga in dig i vedbon med din mask. Vi vill inte se dig!  :puke1:

1925. Det var bakom en diskho också... Tror vasstråna bidragit ganska betydligt till stabiliteten. Äre plank? Tycker det ser ut som tegel. Bilden är ett par år, så jag minns inte.

Det låg en gammal tidningssida under diskbänken också. Det var en artikel om en herr Hitler i Tyskland. Var mycket märkligt att läsa, just att han omtalades som herr Hitler. Tyvärr försvann den och jag tog ingen bild.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6542 skrivet: 2016.11.13 - 15:06:53 »

Veckovägning 302

Veckans resultat: -0.2 kg
Nu: -35.1 kg (92.4 kg)
Hittills den här månaden: +0.2 kg
Hittills i år: +3.4 kg
Sedan 15:e juni: +2.4 kg
Totalt från maxvikt: -43.6 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html

Har skärpt till mig ganska rejält den här veckan och det här är vad man får för det. 2 hg.  :sneaktongue:

Hävdar igen att motion håller ytterligare övervikt borta men funkar dåligt för att gå ner. Undantag fetsmart. Här är orsaken till att jag gått upp. 1:a november var det ett år sedan jag bröt armen. Då hade jag cyklat 104 timmar mindre än året innan. Sedan cyklade jag 57 timmar i november-december året innan också. Så sammanlagt 161 timmar minde cykling 12 månader efter armbrottet.

Har nog även gått och rört mig på andra sätt mindre också iom axelproblemen. Har också mer problem av stelheten i ryggen, om det också är en följd av mitellan eller om det beror på att jag inte kunnat göra min gymnastik som var mycket bra för mig, det vet jag inte. Inte en enda skogspromenat blev det i år, blåbärsplockningen räknar jag inte. Summa summarum är ivf att jag går sämre igen och lätt får ont av vad jag nu företar mig. Lider fortfarande av sviterna efter byggandet av gåinskafferiet. Tack landstinget!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6543 skrivet: 2016.11.14 - 05:27:22 »

Fast det finns de som cyklar ännu mindre än jag.  :bg:
https://www.strava.com/athletes/2151673
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #6544 skrivet: 2016.11.14 - 14:14:53 »

Fast det finns de som cyklar ännu mindre än jag.  :bg:
https://www.strava.com/athletes/2151673

Dricker (säljer) han fortfarande ASEA(vatten)? - i så fall borde han väl ha kraft... (pun intended)
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Ary
Gäst
« Svara #6545 skrivet: 2016.11.14 - 16:00:02 »

Nätmobbing  :rolleyes:

Ja fast nu är du väl ganska mycket bättre? Hur mycket av gymnastiken klarar du nu?
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #6546 skrivet: 2016.11.14 - 16:27:29 »

Ingenting. Själva brottet har jag inte haft mycket besvär av, men förstelning som kom av att jag fick gå med gips och mitella för länge. Det förvärrade också den stelhet jag alltid har i höger sida. Ryggen knäckade ihop efter att jag fixade klädkammarn och det sitter i än. Sånt har inte hänt mig på säkert 10 år. Jag får ont i axlarna och nacken av vardagliga saker som att bära matkassar och det har jag aldrig fått förut. Armarna och ryggen kanske, men inte axlar och nacke. Rehab gjorde det bara värre. Den sjukgymnast jag har nu kom med det smarta förslaget att helt enkelt skita i övningarna. Det har hjälpt, men bra är det inte. Får upp vänster arm nästan lika långt på ryggen som förut nu, med höger är det sämre. Det tar emot och jag får ont av väldigt måttlig belastning, särkilt om jag samtidigt sträcker i musklerna. Som diska och ställa upp i diskstället t.ex. Då knyter det sig på en punkt över skulderbladet. Inte så att det är några stora plågor, men det är ju inte OK heller och jag vill inte göra det värre med belastade övningar som jag tyvärr tidigare gjort.

Jag tänker köra igång med helt obelastat gymnastik nu vilken dag som helst. Frågade sjukisen om det idag, tänkte jag kunde få ett program,  men icke. Det var bara att vifta runt lite. Suck.

Så först får jag gå med gipset 50% längre än rekommenderad maxtid. Sedan framhärdar de med rehab som bara gör ont värre. Och jag är så klart en lydig patient och gör som de säger. Har jag nämnt att jag hatar sjukvården, LUL och Akademiska sjukhuset i synnerhet?



Vad gäller ASEA-mannen fick jag intrycket att han avdunstade från LCHF-världen efter det där att hen påståddes oombedd ha registerat hen som försäljare för ASEA. Det var väl då hen dumpade hen också. Kollade upp när det var nyss och upptäckte att en för er välkänd hen har inte bara en utan två, eller om man så vill alla, topposter i den tråden.  :cool:

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #6547 skrivet: 2016.11.15 - 09:36:30 »

I mina öron låter det som om du behöver ett par gånger hos en kiropraktor, det låter som låsningar. Hur nära högkostnadsskydd är du på läkarbesök? Du kanske kan hitta en som är ansluten, det gjorde jag till slut.
Loggat