Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.20 - 10:04:10 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1822739 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #45 skrivet: 2010.07.21 - 16:36:15 »

Men så smart jag är! Tog två dagar med nästan exakt samma mat!  :tongue:

Det som står sist på kaloriraden i totalen är fördelningen i energiprocent, Fett/Prot/KH. Så ni ser, fortfarande runt 70 % fett.

Citat
Kalorier: 1735.75 kcal  71.47/17.91(0.67)/9.96
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #46 skrivet: 2010.07.22 - 16:05:46 »

Lowcarb och lowcarb. Ja, det är klart. Men jag kopplade det som att du hade försökt köra någon späkmodell.  :smack_head: Vad kallar han det, Skaldeman? ...minns inte...   :confused3: 

Men då så, forstätt i samma hjulspår bara. Det finns ju ingen anledning att äta mer fett än så, så vitt jag kan se. Det är nog ungefär som jag äter. Men då har jag aldrig räknat på vad jag äter. Sånt orkar jag definitivt inte hålla på med. Jag är grymt imponerad av dig som orkar hålla på med tabeller och uträkningar.  :nod-yes:

Hemul, jag skulle vilja ha en smiley som kan klappa på huvudet så där gulligt som jag skulle vilja klappa dig på huvudet just nu. Har du någon på lager i gömmorna?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #47 skrivet: 2010.07.22 - 16:12:14 »

Lowcarb och lowcarb. Ja, det är klart. Men jag kopplade det som att du hade försökt köra någon späkmodell.  :smack_head: Vad kallar han det, Skaldeman? ...minns inte...   :confused3: 

Aldrig i livet!  :max-shock: Och det tyckte du jag skulle fortsätta med efter att jag blivit smal?  :mad_roll:

Nä, jag har bara minskat på fettet lite, ökat på proteinet lite och håller mig under 2000 kcal. Så länge det räcker är det ju toppen!  :thumbsup:

Jag hade en sån smilie, men jag vet inte om jag kan hitta den. Ska kolla vid tillfälle.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #48 skrivet: 2010.07.22 - 16:18:11 »

Aldrig i livet!  :max-shock: Och det tyckte du jag skulle fortsätta med efter att jag blivit smal?  :mad_roll:

Men det var ju det jag menade att du INTE skulle göra, TOKA!  :club_idiot: Du ska käka som nu, börja paddla kajak och bli i balans med havet och livet.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #49 skrivet: 2010.07.22 - 17:33:44 »

Men du trodde ju att jag år makrilldieten!  :fork_off:

Titta vad jag har gjort! Det syns ju inte så mycket än men det är roligt att se ivf.  :cheeky:


* vikt.gif (69.98 KB, 900x557 - visat 474 gånger.)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #50 skrivet: 2010.07.23 - 01:22:25 »

Lowcarb och lowcarb.

Dissar du min lowcarbstil? :max-shock: Du  kanske har missat det, men jag är ingen LCHF-are ā la SSS. Jag är optimalist!  :thumbsup:

Alltså, jag äter högst 50 g kolisar per dag. Det sket sig där med glassen, men den andra dan är mer som jag brukar ligga. No-carb no way!  :nonono: :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #51 skrivet: 2010.07.23 - 01:29:34 »

 :lmao: Don efter person helt enkelt!  :nod-yes: man ska ju äta så man mår bra också.. och vad jag mins så mår inte du, Hemul, så bra på "ren" LCHF...

det gör ju då däremot jag!  :nod-yes:  :tongue: gäller bara att ta sig i kragen och hårdköra lite...  :rolleyes:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #52 skrivet: 2010.07.23 - 01:40:06 »

Beror på vad du menar med det. Jag mår inte bra på no-carb, men jag mår inte dåligt på en 20 kolisar. Jag tror helt enkelt inte att det är det det hänger på. Inte heller att det är det optimala.

I normala fall äter jag ju inte glass och sånt vareviga dag. Det blev så lustigt nu, för hur jag betedde mig så blev det mindre och mindre kalorier. Då var jag ju nästan tvungen att göra glass för att inte helt försvinna!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #53 skrivet: 2010.07.23 - 01:44:58 »

nej jag tänkte för min egen del att det börjar bli dax att ta sig i kragen lite.  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #54 skrivet: 2010.07.23 - 03:19:48 »

Nä, asså jag svarade på det där du sa att jag inte mår bra på ren LCHF. Det beror på vad du menar med ren LCHF alltså. Menar du no-carb, så nej, det gör jag inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #55 skrivet: 2010.07.23 - 03:33:43 »

jo det var No-carb jag menade med "ren" LCHF.
strikt LCHF hade nog varigt bättre att skriva tror jag.. men mitt i natten fungerar inte alltid huvudet så bra tyvärr  :smack_head:  :flirting:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #56 skrivet: 2010.07.23 - 08:41:28 »

Men "no carb" och "low carb" är ju inte samma sak. Det heter ju LCHF inte NCHF. Så att äta strikt LCHF innebär väl att man äter lite kolhydrater. Eller har jag missuppfattat? Alltså, det går ju nästan inte att äta noll kolhydrater. De finns ju överallt.  :shock: Särskilt om man som jag absolut inte kan leva utan mejeriprodukter.

Hemul, jag dissar inte din kost, jag käkar ju likadant ju!  :club: Fast jag räknar inte.

En potatis slinker ner ibland. Eller redd sås på mjöl. Det går inte att vara renlärig när man äter på lunchrestaurang. Och nu blir det semester, med middagar hemma hos vänner. Då får man vara beredd på att äta någon liten pasta, eller mager sås. Det får kompenseras när man kommer hem till stugan och kan hälla i sig ett glas grädde eller så.  :lick:

Jag skulle kanske kunna må bra på ännu mindre kolhydrater. Men det behövs inte. Jag mår bra såhär. Ska inte gå ner i vikt, och skallen håller sig på mattan. Hemul, du går ju ner fint i vikt nu. Och verkar trivas med tillvaron. Så go for it. Det är ju det jag säger!  :club_idiot:

Det jag trodde, var att du åt enligt vår (din och min) LCHF-princip först. Och sen gick över till NCHF och började må dåligt och gick upp i vikt. Då trodde jag att du skulle göra om samma sak, och det tyckte jag ju följaktligen var onödigt. Men jag fattar ju nu att det var jag som missuppfattade dig.  :clubhead:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #57 skrivet: 2010.07.23 - 14:12:10 »

Ja pattar!  :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #58 skrivet: 2010.07.23 - 15:49:50 »

 :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #59 skrivet: 2010.07.23 - 16:22:00 »

Du kan ju också vara optimalist då om du äter potäter. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 2 3 [4] 5 6 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544