Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.29 - 10:16:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1833873 gånger)
0 Medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1650 skrivet: 2011.08.14 - 16:47:34 »

Det här låter spännande!    :dribble:  månen  :fork_off:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1651 skrivet: 2011.08.14 - 17:02:21 »

Månen och jag är kompisar. Gillar att ligga och titta på fullmånen under gardinen när jag ska sova. Tyvärr står den inte så ofta i det smala synfältet.  :lol: :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1652 skrivet: 2011.08.14 - 17:09:30 »

 :bearhug: kram till en kämpande Hemul!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1653 skrivet: 2011.08.14 - 17:33:54 »

Tack. Så farligt är det ju inte. Det går ju bra i det långa loppet. Har inte haft några egentliga platåer som många andra har utan bara små bumpar så här, så jag ska väl inte klaga.  :smile:

Men jag blir så modfälld ändå!  :cry: :lulz:

Jag tror det är för att det har varit rent omöjligt för mig att gå ner förut, utom med GI, men då tog det stopp efter 17 kg. Så fort det inte går som på räls så tror jag det ska bli så igen. Jag vet att det inte är logiskt, men det blir så ändå.  :blush: Plus att jag får svårare och svårare att stå ut med att vara lite hungrig. Jag tror helt enkelt inte jag klarar att hålla ut om det tar för lång tid att nå en hyfsad vikt och jag får för lite positiv feedback i form av stadig viktnedgång på vägen. I början när det var mer jämn viktnedgång så kunde jag tränga bort att jag var lite hungrig för jag ville så gärna se det där nya hektot på vågen och jag blev så glad när det kom. Det går bra i ett par dar, men att vänta flera veckor är svårare och när det väl kommer blir reaktionen mer "fan, där borde jag ha varit för flera veckor sen".  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1654 skrivet: 2011.08.14 - 17:46:14 »

För det får du en till... :bearhug:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1655 skrivet: 2011.08.14 - 18:00:20 »

 :redface:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1656 skrivet: 2011.08.14 - 19:42:38 »

 :smack_head: Nu var jag korttänkt igen! Förlåt! Det var ju jag som påpekade att man inte kan gå upp 2 kilo över en natt.  :bang_head:  Då håller jag med dig om att det går lite för trögt att bli av med vattnet.  :sneaktongue:

Att gå småhungrig är inte bra för moralen. Jag tycker du är ashäftig som klarar av det ens korta stunder. Själv klarar jag inte av det mer än några timmar. Sen bara måste jag ha något att äta. Och råkar det finnas en liten godisbit eller kaka framme då, då är det kört.  :redface:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1657 skrivet: 2011.08.14 - 19:52:21 »

När det går bra är det inte så farligt. Då är det mest det gamla vanliga att jag blir vrålhungrig när jag börjar äta och sen är jag sugen på mer i 1-2 timmar. Så har det ju varit hela tiden på lowcarb för mig. Men när jag inte går ner så är jag mer hungrig. Det är väl rätt förklarligt eftersom jag uppenbarligen inte får nåt tillskott från mina egna lager då. Plus som jag sa ovan att det är svårare att förtränga då också.

Just nu känner jag för att gå och köpa en djupfryst prinsesstårta bara för att! Men jag gillar ju inte ens prinsesstårta.  :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1658 skrivet: 2011.08.14 - 20:05:53 »

Prinsesstårtan ger du fanken i! Annars får du med mig att göra!  :club:

Ta en kycklingklubba istället.  :chase:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1659 skrivet: 2011.08.14 - 20:59:14 »

  :wave:
Loggat
kwidell

*******

Smörklickar: 29
Offline Offline

Antal inlägg: 4160



Hemsida
« Svara #1660 skrivet: 2011.08.14 - 22:03:55 »

 :clapping: Härligt jobbat hemulen!!!  :thumbsup:
.. av egenintresse om att vinna vårt rejs borde jag ju uppmuntra till den där sockerstinna äcklans prinsesstårtan! :ignore:  :flirting: ... fast jag vill dig bara gott så du ger FANKEN i nån djupfryst E-nummerfylld ursäkt för bakverk!  :smack: och hör sen!  :kungfu:
om du Nödvändigtvis vill synda med nått bakverk så gör det till en njutningsfylld utflykt till ett mysigt konditori och njut av varge tugga  :nod-yes: men inga djupfrysta ursäkter! :nonono:
Loggat

Jag har aldrig mött en kallori som jag inte tyckt om!  :inlove: mer om mig på: http://skruttens.blogspot.se

Startvikt: 138,7 - Som lägst: 113,3 (-25,4 kilo)
Nytt avstamp: 120,2  - Som lägst: 105,8 (-14.4 kilo)
Totalt tappat sedan starten: 32,9 kilo
Just nu: 108,4
Ekub
Superhero
******

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 1471


« Svara #1661 skrivet: 2011.08.14 - 22:06:48 »

Håller med Kwidell, ska det syndas ska det göras "ordentligt" och varje sekund ska avnjutas!!  :loony:
Loggat

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv - Kierkegaard
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1662 skrivet: 2011.08.14 - 22:46:34 »

Jooo håller med dom sista två. Ingen djupfryst prinssessgegga!

men även när man är 80 kan man ha hormonsvängningar! kanske du aldrig märkt av dom men att dom dyker upp mer nu. Vem vet!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1663 skrivet: 2011.08.16 - 15:24:52 »

Ninnan kanske har rätt om ätardagar. I söndags vägde jag ju 102.7. Sen svullade jag och vägde på måndagen 104.3. Åt normalt den dagen och var inte speciellt hungrig heller. Idag vägde jag 102.3. Kanske får metabolismen en kick av ett tillfälligt intag som är mycket större än normalt.  :loony:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1664 skrivet: 2011.08.16 - 17:51:24 »

  :crazy:  :crazy:  :worshippy:
"ge inte upp" Jonas Gardell kan du inte ha den spelandes i öronen natt och
dag?  :lol:
Loggat
Sidor: 1 ... 109 110 [111] 112 113 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544