Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.05.02 - 00:24:31 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 463   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Stora hemulraset  (läst 1836802 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1245 skrivet: 2011.05.25 - 06:19:33 »

De hade ett rökskåp förut, kommer inte ihåg om det var på Biltema, Rusta eller Jula. Kostade runt 800:-. Men de dummisarna har det inte längre! Det såg ut som det här, men var färdiglackerat och klart. Hade tänkt att jag kunde lura nån granne, eller flera, att dela.
http://www.doroteamotor.se/Default.asp?pageid=34221

Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1246 skrivet: 2011.05.30 - 03:29:00 »

Blev ingen vägning igår så jag får ta dagens vikt. Riktig bajsvecka. :badtongue:

Veckovägning

-20.9 kg (106.6 kg)
Veckans resultat: +0.6 kg
Hittills i år: 7.1 kg
http://fetbobba.net/hemul/vikt.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1247 skrivet: 2011.05.30 - 07:17:07 »

För mig innebär bajsveckor att jag går ner i vikt...

Äh, på't igen!
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1248 skrivet: 2011.05.30 - 07:35:09 »

Fasen, måste vara luftföroreningar....... Upp för mig och nu upp för dig, fast inte lika mycket....  :hm-hm:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1249 skrivet: 2011.05.30 - 07:39:23 »

Bajsmånad faktiskt. Riskerar att bli noll och ingenting.  :tongue_wag:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1250 skrivet: 2011.05.30 - 10:53:49 »

Uschiamej, ja...  :glare:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1251 skrivet: 2011.05.30 - 10:55:32 »

Tänk om det blir en bajssommar!  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1252 skrivet: 2011.05.30 - 11:02:15 »

Nej nej nej!!! Säg inte så!!!  :max-shock:
Efter Bikemeet så är jag på't igen och då ska du hänga med, så vi får med gemensamma krafter se till att det inte blir en bajssommar!!!    Det blir till att strikta sig lite granna  :biggrin1:
Mitt mål är ju 60 till nästa år vid den här tiden så det får bara inte fela på vägen. Vi får kämpa!!  :yeah:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1253 skrivet: 2011.05.30 - 11:14:52 »

Känner att mitt sug är i dalande. Inte sötsuget alltså, utan det där man kan tappa.  :tongue:
Blivit mycket småsvull. Det positiva är väl att jag vet varför det går dåligt, det står inte bara still utan anledning liksom. Det är svårare när det är sommar tycker jag. Man lever mindre inrutat och rätt som det är blir man bjuden på nåt. De små smakbitarna av bullar och sånt har ingen negativ inverkan på mig, jag tar så lite och för det mesta tar jag inget alls, men när man blir frestad med nåt grillat när man redan ätit, då blir det ju två middagar. Eller man blir bjuden på nåt som inte mättar och så äter man en gång till av den anledningen. Eller man tänker att man ändå har ätit för mycket så då kan man lika bra passa på att svulla rejält. Jag som var så duktig, nu har jag ingen karaktär alls.  :cry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1254 skrivet: 2011.05.30 - 11:35:38 »

Ähum, jag hittade sug här, din?  :flirting:

Vet vad du menar, men jag kände att det flöt på bra under senaste månaderna så jag ska försöka hitta tillbaka till det flytet, om det innebär att registrera allt jag äter åter igen på minmat, so be it...

Jag ska peppa dig! Häpp häpp!  :cheerleader: :inlove:
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1255 skrivet: 2011.05.30 - 11:39:12 »

Tack. Jag späker mig som fan idag.  :kungfu:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1256 skrivet: 2011.05.30 - 11:49:00 »

Samma här....grillade flintastekrester till frukost. Sedan blir det inget förrän till middag...vad det nu blir...grillad flinta igen tro? Enda sättet att kicka igång kroppen igen....
Hur gör du?
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1257 skrivet: 2011.05.30 - 11:58:04 »

Inget extramumsande och skär ner på mängden, främst fettet som jag gärna vill överdosera. Tog bara 34 gram smör när jag stekte rödspätta nyss och ingen panering. Det betalade sig. Har bara ätit knappt 1000 kcal och det är bara kvällsmaten kvar. 

Vad är det för dig då? För mycket kolhydrater eller bara för mycket som för mig?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
moncaponca

*****

Smörklickar: 8
Offline Offline

Antal inlägg: 677



Hemsida
« Svara #1258 skrivet: 2011.05.30 - 12:06:56 »

Här är det kolhydraterna enbart som är de onda....hallon med grädde...eller ett par glas med pepsi max så man överdricker och samlar vatten i onödan...eller lchf-brödet som innehåller ca 8 g/kolhydrater per bit...och ett par bitar blir det......
Loggat







Ska man skriva nåt om sig själv??? Tja, har gård, massor med djur, 2 barn, 1 gube, äter LCHF sedan länge. Jobbar inom omsorgen med LSS, äldreomsorg och även som personlig assistent. Annars är jag bilnörd....bilmekaniker...och hobbyn är mina Alaskan Malamutes. Plus en blandras =)
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1259 skrivet: 2011.05.30 - 12:22:59 »

Om du skippar brödet och äter bara pålägget och smör går det bra alltså? Ja, då vet du ju du också.

Pepsi smakar ju bajs! Hur kan du dricka det? Ska de va ska de va Cola!  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 82 83 [84] 85 86 ... 463   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544