Jag hade vattendiarré i, vad var det, ett och ett halvt år. Helt slut när det var som värst och blev även laktosintolerant i samband med det. Man jag hade redan ätit lowcarb i ett par år när det började. Jag tror det var en bakterie, en som doktorn inte kollade efter. Jag fick nämligen antibiotika mot UVI. Det hjälpte den inte emot, men hi och hej så tålde jag mjölk igen och magen blev bra. OK, den är inte som förr och jag har haft diarré 2 ggr sen dess (snart 2 år), men det har varit enstaka incidenter, 1 gång och sen har det varit bra. Jag köpte gris direkt från en bonde och sista leveransen var skum. Han skulle sluta p.g.a. sjukdom och köttet var bara nedvräkt i bruna kartonger, inte fint packat som förut. Vem vet vad som varit i de kartongerna innan eller var de stått?
Det är därför jag dricker så pass mycket mjölk nu. Jag kan helt enkelt inte avstå en gång till som jag i stort sett gjorde i början av lowcarbandet nu när jag vet hur det är att inte kunna dricka det alls.
Men nog har jag sett folk klaga över diarré alltid. Tror det brukar sägas att det är för mycket fett, men om det stämmer vet jag inte. Kanske är det så att du behöver lite fibrer, lite substans i gröten i magen så att säga? Eller kroppen reagerar på nåt skumt sätt på kraftig ketos. Vad vet man? Det är så mycket som inte är som man trodde så snart tror jag på tomtar och troll.