Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 20:02:42 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 230 231 [232] 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931507 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3465 skrivet: 2019.04.16 - 14:40:08 »

Äntligen!  :party:

Så roligt att höra att du hittat nåt som funkar till slut! Kan du ta en spruta när du känner att det är på gång och så blir det inget eller funkar det mer förebyggande, att du får ta regelbundet?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3466 skrivet: 2019.04.16 - 18:31:07 »

Det är förebyggande. Så man tar en spruta i valfri fläskvalk, hemma på kammaren, en gång i månaden. Den känns knappt.

Enda abret jag har märkt är jag jag blir trögare i magen. Men det har jag strategier för. Och när jag väl får ett anfall blir det värre. Men kortare. Tack och lov är de färre. Tänk att jag fick vara en i den tredjedel som blir hjälpta så här bra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3467 skrivet: 2019.04.18 - 04:10:21 »

Är det nytt, det där? Eftersom du inte provat förut, menar jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #3468 skrivet: 2019.04.18 - 06:45:44 »

Vad skönt att höra att du hittat något som ger sån bra effekt!
 :yay:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3469 skrivet: 2019.04.18 - 12:11:42 »

Japp, det är nytt. Man släppte den här i Sverige vid årsskiftet. Men de som lyckades få komma med i studien, när man provade medicinen, har hunnit ha den i 5 år. Men de är nog inte så många.

Subcalva, du anar inte hur skönt det är.

Jag har förstått det som att medicinen liksom byggs upp i hjärnan och ger bättre och bättre effekt med tiden. Så jag känner mig väldigt hoppfull.

Det man kan fundera över är vad medicinen gör med kroppen om man tar den i många år. Det vet man ju inget om ännu. Så ibland blir jag lite rädd. Men å andra sidan är det nu jag behöver leva. Och vinsten är så stor för mig, så jag är beredd att gambla. Jag har sett gissningar om att man kan få ökad risk för infarkter i hjärnan bland annat. Men med så besvärlig migrän som jag har utan medicinen är ju även det en risk.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3470 skrivet: 2019.04.20 - 11:09:33 »

Det är väl oftast så med medicin. Man får väga det onda mot det goda. Inte ens helt vanliga huvudvärkstabletter är ju ofarliga.

Står du ändå fast vid planen på tjänstledighet?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3471 skrivet: 2019.04.20 - 12:49:30 »

Jo, det är ju så. Och med nya mediciner är man ju alltid försökskanin.

Jopp, jag ska börja plugga fom 5/8. Har blivit antagen på NTI-skolan. Det känns helt rätt. Jag rent av längtar.  :lol1:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3472 skrivet: 2019.04.23 - 19:42:48 »

Vad står NTI för? När jag googlade kom jag till KomVux. Nytt namn på det eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3473 skrivet: 2019.04.24 - 08:50:09 »

Vad det betyder vet jag inte. Kan det vara Natur Teknik och IT? Man har gjort om systemet för komvux. Nu finns det en hel massa olika vinstdrivande aktörer som håller i grundskole, gymnasie och yrkesskoleutbildningar. NTI är en av dem.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3474 skrivet: 2019.05.05 - 12:58:59 »

Jag har varit tokförkyld, flugit till Luleå, åkt nattåg från Luleå, det har varit lågtryck. Ändå har jag inte fått migrän.


* FB_IMG_1557053643210.jpg (52.9 KB, 1080x1080 - visat 665 gånger.)

* FB_IMG_1557053652519.jpg (49.47 KB, 1080x1080 - visat 658 gånger.)

* FB_IMG_1557053661041.jpg (44.26 KB, 1080x1080 - visat 666 gånger.)
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3475 skrivet: 2019.05.05 - 13:18:44 »

Men det är ju fuckin' bloody marvelous!  :clapping:

Det forsätter alltså att bli bättre och bättre? Tolkar jag det rätt? Och appen, är det nåt som följde med medzen eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3476 skrivet: 2019.05.06 - 06:40:24 »

Japp, du har fattat helt rätt. Nu har jag tagit 3e dosen, om borde vara uppe i full effekt, vad jag förstår.
Appen heter Migrain Buddy. Den har jag använt i flera år. Så jag har bra koll på hur jag har mått migränmässigt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3477 skrivet: 2019.05.06 - 12:10:59 »

Du ser. Att registrera är nyckeln till allt!  :lol1:

Fantastiskt att det funkar så bra. Du måste ju känna dig som om du fått ett nytt liv!  :thumbsup:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #3478 skrivet: 2019.05.06 - 13:45:50 »

Fast kalorier pallar jag inte. Rörelse och motion har jag också lagt ner. Blev bara en stress. Fast när jag börjar plugga vill jag kanske återuppta rörelsemätningen. Jag var tvungen att logga migränen för att ha en chans att minnas hur illa det verkligen var.

Men absolut. Det känns som att jag har fått livet åter. Jag är sjukt trött. Men det är nog utmattningen som visar sitt fula tryne.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #3479 skrivet: 2019.05.06 - 16:03:37 »

Mätte du all aktivitet? Det kan säkert bli jobbigt, stressigt nästan. Jag kör bara cyklingen. Och förut ett tag om jag gick långpromenader för motionens skull. Gå i skogen, städning, gräsklippning och sånt har jag aldrig haft koll på. Kanske måste börja höfta sånt om min graf ska bli rättvisande. Men DET verkar jobbigt.  :crazy:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 230 231 [232] 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544