Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 11:24:45 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066547 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2865 skrivet: 2015.01.27 - 23:02:13 »

Och mesproppar som är rädda att bli blöta i håret!  :mad_viking:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2866 skrivet: 2015.01.28 - 05:36:35 »

Grattis, så skönt!
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2867 skrivet: 2015.01.28 - 05:38:34 »

Grattis Sorla, så härligt!!!!

Det är nog inte bara vädret som gör att Sorla tar bilen. Men även tiden på dygnet hon ska jobba :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2868 skrivet: 2015.01.28 - 08:27:49 »

Menar du att hon är mörkrädd?  :eeek:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #2869 skrivet: 2015.01.28 - 20:08:25 »

Grattis!  :smile:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2870 skrivet: 2015.01.28 - 22:19:58 »

Tack kära Fetbobbor!  :lol1:

Motorvägen är absolut rakast. Sen har vi den gamla landsvägen som leder hem till en viss överfetbobba om man följer den tillräckligt långt. Den är ganska rakt på. Men jag tror att jag skulle behöva 45 minuter kanske och sen dusch efteråt. Jag vet inte riktigt hur långt det är cykelvägen. Ska kolla det vid tillfälle.

Mörkrädd är jag minsann inte. Men rädd att bli överkörd på den obefintliga vägrenen. Så regn och mörker är en helt värdelös kombo. Man syns inte.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2871 skrivet: 2015.01.28 - 22:28:21 »

Gamla stockholmsvägen, 255? Den får du INTE cykla på! Den är livsfarlig, ivf i den här änden.

Den här sajten använder jag för att plotta rutter. Det är inte så mycket reklam och bjäfs som på andra såna sajter + att man kan växla mellan olika kartor + att man kan spara rutter + att man kan ladda ner rutter som gpx-filer och ladda in i en GPS-app i mobilen.  
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2872 skrivet: 2015.01.29 - 06:12:23 »

Ja, det heter den kanske. Det går inte så mycket tung trafik där längre när de byggde en ny avfart från motorvägen. Men de som kör där kör så in i h*vete fort. Och inga vägrenar. Så allt bling som går att upparma. Och västar som lyser som facklor. Då kanske man vågar. Det är nog enda vägen som finns dit, utan att behöva köra stor omväg.

Men vilken site plåttar du resvägar på?  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2873 skrivet: 2015.01.29 - 11:22:49 »

Oj, förlåt.  :blush:
http://www.gmap-pedometer.com/

Förra vintern satt jag och plottade alla tänkta långturer jag skulle göra på sommarn (och jag körde alla utom en också). Det var skitkul att sitta fantisera!  :biggrin1:

Välj Open Cycle Map så ser du fler stigar och cykelvägar. Du måste regga dig för att kunna spara rutter, men det är OK. Har aldrig fått ett enda mail från dem.

För att spara på sajten så klickar man bara på en länk, men för att få ut GPX-filer behöver man en bookmarklet (länk längst ner i menyn). Jag laddar den sen i t.ex. Orux Maps på phonen eller Google Earth på datorn.

Obs att det är smart att välja ett namn för rutten om du ska spara på sajten och att den inte gillar åäö. Det är lite otydligt, men det finns ett fält som heter  Route name.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2874 skrivet: 2015.01.30 - 05:04:27 »

Jaså den. Har för mig att du har nämnt den vid något tillfälle tidigare. Tackar! Guben står i faggorna för en ny dator. Om han bara kan bestämma sig. Då får jag dra igång det på den. Min lilla klarar inte så mycket längre.

Min chef har hintat om att han inte vill släppa över mig till nya jobbet förrän efter Påsk. Då ska en stor anläggning rivas som vi håller igång i drift just nu.

Nu måste jag strax bli duktig på matlådor. Phu!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2875 skrivet: 2015.01.30 - 14:33:29 »

Nä, vad trist! Fast det är ju inte sååå lång tid. Men ändå, kan du inte böna och be och förklara att migränen skulle bli bättre om du fick kortare dagar?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2876 skrivet: 2015.01.31 - 08:52:13 »

Det är inte så lång tid. Hade jag bytt arbetsgivare hade jag fått tre månaders uppsägningstid. Jag har ett ansvar som jag behöver lämna över. Det kommer ta minst en vecka att få igång en annan person på det. Mycket att lära ut. Och det finns ingen sådan person ännu. Datum ska beslutas nästa vecka. Och en ny ansvarig.

Det är svårt att hävda att migränen skulle bli så mycket bättre. Jag mår så inibängen bra. Minns knappt när jag var sjuk och hemma från jobbet senast för migrän. Jag for i backen för några veckor sedan. Landade platt på ryggsäcken och nacken fick sig en knäck. Inte ens då fick jag migrän. Men det är klart att jag kommer må toppen av kortare dagar. Tänk så mycket kul jag kan göra istället. Pyssla, mysa, cykla, geocacha, yoga, sova, njuta av solen, paddla på sjön, simma, se till att helgen är fri för enbart bara roliga saker.... Listan är oändligt lång.  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2877 skrivet: 2015.01.31 - 13:25:26 »

Mämen! Det är ju fantastiskt att det blivit så mycket bättre. :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2878 skrivet: 2015.01.31 - 19:13:43 »

Ja, det känns nästan som ett mirakel. Vi lever mitt i ett fruktansvärt lågtryck. Hade det varit för ett par år sedan hade jag varit sängliggandes. Men icke idag. Vi var ute och geocachade i snögloppet istället. Lite småseg i skallen, men inte värre än så. Jag upptäckte att jag råkade åka iväg utan akutmedicin.  :lol:

Neurologen pratade om att dra ner på den förebyggande medicineringen. Men det går jag inte med på. Jag käkar en ganska hög dos betablockerare just nu. Ökade ett snäpp innan jul, för jag märkte att migränen besökte lite oftare igen. Inte så jag blev sjuk, men så den sabbade några nätter för mig. Sen blev det bättre igen. Så det blir väl så jag får göra. Lägre dos på sommaren och högre på vintern. Veckorna innan botoxpåfyllningen brukar jag också vara känsligare. Så jag vill inte glesa ut den heller.  :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2879 skrivet: 2015.01.31 - 19:39:35 »

Men betablockararen gör väl så du inte kan träna? Borde du inte testa? Inte nu kanske, men om du fortsätter att må bättre.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 190 191 [192] 193 194 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544