Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 07:21:56 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 186 187 [188] 189 190 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066354 gånger)
0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2805 skrivet: 2014.11.06 - 03:20:58 »

Jag önskar jag var som du. Kunde svira nätterna igenom. Men sån e jag inte. Jag föredrar att gå och lägga mig vid midnatt och få sova på natten, vakna vid 8 på morgonen och hålla en lugn frukost. Så ska jag leva när jag blir pangsjonär.  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2806 skrivet: 2014.11.06 - 03:49:22 »

Å jag önskar jag var som du. Jäklar vad svamp jag skulle plocka!  :tongue:

Nä, egentligen inte, för jag gillar sena kvällar för mycket. Jag blir så kreativ då. Var ute och cyklade efter midnatt i natt igen. Älskar det. Köra bil på natten likaså. De känns som om man äger vägen och stan, kan åka mitt på vägen om man vill, man är i sin egen bubbla liksom. Och stan är mycket finare när man slipper se allt det gråa och all skit och alla lampor lyser och det är tyst.

Vad jag egentligen önskar är att man hade en sömnknapp. Så kunde man dela upp sina 8 timmar som man vill under dygnet. Om man inte plockar svamp eller gör nåt annat kul tycker jag större delen av dagen är pest. Tidiga mornar gillar jag, men då ska man helst vakna innan soluppgången, ivf på vintern. Tänk att kunna var uppe då, sova när man vill under dagen och sen kunna vara uppe sent också...  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2807 skrivet: 2014.11.06 - 08:34:21 »

ah de knappen skulle jag vilja ha också.

Om jag kunde var jag nog nattmänniska också men , å andra sidan har jag börjat uppskatta tidiga morgnar. Lungt och "spirande" (dagen gryr man blir pigg av att vara med om det) så man är redo för dagen.

förr hade jag svårt att stiga upp tidigt. Några månader efter jag började med LCHF vaknade jag tidigare o tidigare. Nu verkar det ha vänt. Men jag har regelbundet jobb också, så att vända på dygnet blir det bara av när jag har semester :)

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2808 skrivet: 2014.11.06 - 14:49:52 »

Lowcarb har inte haft någon effekt på dygnsrytmen för mig.

En trist effekt av att gå upp tidigt, de korta perioder jag faktiskt klarar det alltså, är att jag blir trött redan sent på eftermiddagen. Sen sittar jag som en påse framför TVn hela kvällen. Men sen när det börjar bli sovdags, då vaknar livsandarna igen! Har egentligen alltid varit så, alltså även innan jag kunde ge ovanorna fritt utlopp, så jag är nog verkligen nattdjur tror jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2809 skrivet: 2014.11.24 - 12:41:33 »

Nattveckan sitter fortfarande i systemet och stör. Sover uruselt och är skittrött på förmiddagarna. Men när det är läggdags då är jag minsann pigg som en mört.  :tongue_wag: Plus att jag gick upp 2 kilo, som inte tycks släppa. De sitter som berget. Det dallriga berget. Jag tror jag börjar blir en tjock smalis. Det måste sitta på rumpan och låren och inne runt organen. Snart dax att försöka dra ordentligt i bromsen. Jag har bara så svårt att motivera mig. Det är bara när jag står i duschen som jag blir riktigt motiverad. Men direkt som kläderna är på glömmer jag mina föresatser.  Och kläder förresten! Mysbyxor med stretch och resår ska det va. Inte jeans. De bara skaver och är obekväma. Efter blindtarmsoperationen tycker jag bara mer och mer illa om min förut så älskade jeans. Det blir knappast bättre när det valkar sig och klämmer runt magen. Jag skulle behöva börja gilla Gudrun Sjöden-kläder istället. Mjuka och långa tunikor och tights.

Men vad menar du Hemul, att lowcarb skulle påverka dygnsrytmen?! Det har jag lite svårt att tro. Jag tror däremot att extraenergin som man får när man är igång med ett nytt projekt som känns rätt kan göra att man klarar sig med mindre sömn ett tag. Men förr eller senare lär ju ens normala behov tränga på igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2810 skrivet: 2014.11.24 - 14:00:50 »

Det påverkar ju sömnen för många och att man sover bättre kan väl leda till att man får lättare med dygnsrytmen.

Men hur tjock är du egentligen? Har alltid haft svårt att förstå om du är smal eller lite rund. Ibland låter det si och ibland låter så? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2811 skrivet: 2014.11.24 - 20:49:22 »

Just nu är jag uppe på drygt 68 kilo emellanåt. Pendlar ett halvt kilo hit och dit. Van från förr att ligga på 62-63 kilo. Magen putar och låren skaver. Men överkroppen är bara lite rundare. Värst är nog att kläder jag har trivts i inte funkar längre. Så det blir mjukisbraller all ledig tid. Och det stör mig att jag inte orkar göra något åt det. Varken försöka tappa extrakilona, eller hitta kläder som funkar. Det är jag inte heller van vid. Att jag knappt bryr mig. Eller bryr mig men inte gör något. Bara gnäller och suckar över det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2812 skrivet: 2014.11.25 - 00:20:10 »

Då är du småtjock. :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2813 skrivet: 2014.11.25 - 21:43:22 »

Jo. *suck* Det kallas väl för lönnfet eller smygtjock också.  :sneaktongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2814 skrivet: 2014.11.26 - 00:47:33 »

Eller rätt och slätt fläskig.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2815 skrivet: 2014.11.26 - 09:54:19 »

 :badtongue:

Apropå fläsk, så blir det strömmingsflundra med potatismos till lunch idag.  :lick:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2816 skrivet: 2014.11.26 - 12:00:58 »

Gott, men vad har strömming med fläsk att göra? :pippi:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2817 skrivet: 2014.11.26 - 13:08:01 »

Bägge är mat och gott.  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2818 skrivet: 2014.11.27 - 20:34:25 »

JAg och simmarkompisen skulle göra nypremiär på simningen. Men det har blivit en ren katastrof. Förra veckan var det proppfullt i bassängen. Gick knappt att ta sig fram. Och bastun var dessutom avstängd för renovering.

Den här veckan åkte vi till ett annat badhus för att få basta efter simningen. Då visade det sig att torsdagar är det avstängt för tävlingar hela kvällen. Varje torsdag. Så det blev inget simmande den här veckan heller. Men vi fick basta istället. Så simma trångt, eller basta. Det har vi att välja emellan.  :smack_head: Bajs!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2819 skrivet: 2014.11.27 - 20:53:40 »

Ta med dig kanoten och plöj en fåra i fläsksoppan så kan kompisarna simma efter.  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 186 187 [188] 189 190 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544