Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 07:34:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 185 186 [187] 188 189 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066411 gånger)
0 Medlemmar och 31 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2790 skrivet: 2014.10.07 - 20:17:57 »

Man kan ibland byta glas. Men du Sorla, Jesper sprack glaset på sin ajfån just 2 v efter att han fått den, och den fungerar ännu, ca 2 eller 3 år sen. "min" ipad med flera sprickor fungarar ännu finfint efter 3 år också.  Dom brukar fungera länge även med spricka!

("min" Ipad eftersom jag tappade min pappas sprillan nya Ipad   och det gick på försäkringen men den kunde inte lagas så pappa fick en ny och den gamla skulle egentligen försäkringen ha men jag hade redan "kastat" den ;) )
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2791 skrivet: 2014.10.16 - 11:49:36 »

Jag har sett det Mynlen. Folk som går med sina spräckta telefoner i månader och till och med år. Det är nästan så jag börjar vänja mig. Men jag är livrädd att den ska spricka mer om jag råkar stöta till den. Den är ju ofta med ute i naturen i handen. Så lätt att råka tappa den även om jag är noga med att använda skal. Och så är jag rädd att den ska få in fukt och damm genom sprickorna. Men jag har inte hunnit iväg ännu....

Igår var Herbalife på besök på jobbet. De stod i gymet, så jag passade på att snacka en liten stund med damen ifråga. Hon hade en våg som jag fick prova. Enligt den har jag 31,2% fett på kroppen, varav 5 av dem i buken. Jag har en metabolisk ålder på 39 år. Och min viloförbränning ligger på 1388 kcal. Av mina 67,5 kilo är 49,1 kilo muskler. 48,2% är vatten påstår den också. Och då fattar jag inte. Hur kan det vara så mycket vatten när närapå 50% av min vikt är muskler. Det blir för många procent.

Hurusomhaver så fick jag en broschyr med deras produkter. Vilken skit! Sockerbarer istället för mat. Sockerpulver istället för mat. Tabletter istället för mat. Vad är det för liv? Och vill man ha en coach kostar det 700kr /timme. Då coachas man i träning och kost. Jag har bannemig valt fel yrke. Jag ska bli hälsocoach!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2792 skrivet: 2014.10.16 - 15:40:09 »

Kan du inte tejpa sprickan med sån där kraftig armerad tejp?  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2793 skrivet: 2014.10.16 - 19:09:46 »

 :smack_head: Att jag inte tänkte  det!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2794 skrivet: 2014.10.16 - 19:42:09 »

Tur du har mig!  :throw_flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2795 skrivet: 2014.10.16 - 21:45:38 »

Ja, sannerligen synnerligen tursamt!  :smooch:

Synd bara, nu funkar ju inte touchen...  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2796 skrivet: 2014.10.16 - 22:10:53 »

Men vanlig tejp brukar fungerar eller sån där screenprotector!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2797 skrivet: 2014.11.04 - 05:40:20 »

Jobbar natt. Just sayin.  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2798 skrivet: 2014.11.04 - 06:44:30 »

Tack för den värdefulla informationen!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2799 skrivet: 2014.11.04 - 16:23:51 »

Ah! Jag VISSTE att du skulle bli glad!  :cool:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2800 skrivet: 2014.11.04 - 16:57:47 »

Ja men det blev jag! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2801 skrivet: 2014.11.05 - 02:07:17 »

 :lol:

Fast jag är verkligen inte skapt för detta! I morse var det livsfarligt. Jag höll på att köra upp på en refug på hemvägen och fick sitta och smiska mig själv i ansiktet för att ögonen inte skulle gå för mycket i  kors. Jag skelar när jag blir så där tokgalet trött. Men annars verkar det fungera iofs. Ingen migrän ännu så länge. Men vänta bara. Ska ju tillbaka till dagskifte på fredag. Hela nästa vecka ligger i farozonen.  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2802 skrivet: 2014.11.05 - 02:30:04 »

Bättre att du smiskar dig på stjärten. Det är säkert mer uppskattat av de andra traffikanterna.  :biggrin1:

Tänkte just på det, är det inte risk att du får mer migrän om du jobbar natt?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2803 skrivet: 2014.11.05 - 04:53:34 »

Har du provat att smiska dig själv på stjärten samtidigt som du kör bil på motorvägen? Det låter nästan farligare än att somna och köra bil på motorvägen.  :shock:

Det är MYCKET större risk att jag får migrän när jag jobbar natt. Men jag lyckades inte få byta bort det här passet. Vi har sånt jäkla komplicerat schema just nu, så det är nära på stört omöjligt att byta. Och just den här veckan var bägge de säkra korten att få byta med bokade på annat. Så de var ute ur leken helt. Återstod inte annat än att ta passet. Det får bära eller brista. Brister det kanske cheferna försöker lite mer att hjälpa till så jag slipper nätterna i fortsättningen. Det är ju liksom bättre att jag är frisk och jobbar dag, än att jag jobbar natt och blir sjuk. Nära på så jag hoppas på att bli sjuk nästa vecka, så de får se hur det blir.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2804 skrivet: 2014.11.05 - 05:35:21 »

Nej, JAG håller inte på med sånt. Men jag skulle klara det utan problem. Jag är nämligen en gudabenådad bilförare.  :look_down:

Nä, jag hoppas det går bra! Man jag hoppas också att du slipper så många nätter. Dumt att riskera att utlösa migränen ju.

De borde anställa mig. Jag har inga som helst problem med att vara uppe på nätterna och sova på dagarna. Mer än det rent praktiska då, som att handla och plocka svamp. Men det påverkar mig inte negativt varken fysiskt eller psykiskt. Tvärtom faktiskt. Känner mig grå och trist och trög i roten när jag understundom lever dagliv. Har liksom inte inspiration till någonting på dagen. Var ute och cyklade två timmar efter midnatt i natt. Jättemysigt. Älskar stan på natten. Och man kan köra mitt i gatan. Speciellt sociala saker är vidriga på dan. Skittråkigt att gå bort och fika och sånt, ren plåga. Nä, kvällstid, mat och sprit ska det vara! :clapgrin:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 185 186 [187] 188 189 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544