Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 05:18:50 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066278 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2760 skrivet: 2014.09.01 - 11:02:22 »

Halloij Sorla, vi har gjort England nästan samtidigt!
Jag åkte dit  den 1. juli och åkte färja över till Frankrike ungefär den 20. juli.
Vi undvek då självaste London och besökte syd-västra-England.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2761 skrivet: 2014.09.05 - 16:58:14 »

Oj det var länge sedan jag skrev något här.  :sad: Det har varit lite för mycket ett tag. Semestern i England var underbar! Jag är verkligen helt såld på det landet. Sen åkte vi hem. Packade om, och for till Finland. Komprimerad tid. Två veckor som blev stressiga, fast jag inte ville det. Bokade möten med släktingar varje dag. Det blev en uppslitande drabbning när vi hade två semesterdagar kvar. Men jag vet inte om vi har löst hur vi ska undvika det nästa år igen. Då vill jag inte åka dit. Så någon lösning måste till.

Och inte tycks det bli mindre hektiskt nu. Vi ska ha hantverkare här nu. De ska måla vår trapp hela vägen upp till takfönstret, två hallar och två sovrum. Roligt, men mycket roddande av saker några veckor. Framför allt ska det bli skönt att äntligen bli klara med tillbyggnaden helt och hållet.

Förutom det har två barn bytt skola. Och ett barn har blivit vuxet, påstår han.

Nu ska vi snart lyxa med restaurang och fira en födelsedag. Ni kan få gissa vems.  :bg:  :whistle:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2762 skrivet: 2014.09.05 - 18:23:18 »

Du blir då bara äldre och äldre för vart år som går!  :sad: :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2763 skrivet: 2014.09.05 - 19:15:49 »

jaha, vuxna ungen påstår det. Vad anser dens föräldrar om det då? :)

Jobbigt alltihop men sen är det skönt när allt är fint!  Det är en stressig tid så här i början av året.

Och om finlandsemester.. jag känner igen det där , men då när jag är i sverige.  Kanske bestämma för en fest där man bjuder alla?

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2764 skrivet: 2014.09.06 - 15:01:47 »

Du blir då bara äldre och äldre för vart år som går!  :sad: :biggrin1:

Och snart är jag ikapp dig.  :bg:

Mynlen, vi kan inte ha en stor fest för alla. Vi ryms knappt själva i stugan. Och att laga så mycket mat..... Hua!

Mycket av bekymret ligger i att vi är beroende av andra för att kunna duscha. Vi har så dålig brunn. Äh, det är knepigt. Man vill ju inte vara oartig heller, när folk bara vill väl och vill bjuda på middagar och fikor.  :shake_head:

Nu ligger jag iaf och vilar. Har tillslut fått den där förkylningen som två av arvingarna gått och burit ikring på den här veckan. Den kunde knappast kommit mer olägligt. Jag kan ju knappast vara hemma och vila nästa vecka när målarna är här. :sneaktongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2765 skrivet: 2014.09.07 - 20:50:24 »

Snor i hela skallen. Och hantverkare här imorgon. Känns inte lockande att stanna hemma, så det är nog bara att pallra sig iväg oavsett.  :pippi:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2766 skrivet: 2014.09.07 - 22:39:05 »

Men man ska väl inte vara förkyld på sommarn! Det var dumt av dig.  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2767 skrivet: 2014.09.08 - 05:18:41 »

Jag sa faktiskt - NEJ! Jag TÄNKER inte!  :nonono:

Men det hjälpte inte. Gubben drabbades också. 
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2768 skrivet: 2014.09.08 - 14:25:38 »

Jobbigt. Det är ju så kvavt nu trots att det inte är jättevarmt. Inte kul med feber och täppt näsa då. Höll på att avlida i skogen igår. Hade rustat mig med både långkalsonger och flanellskjorta. Märktes inte på cykeln, men när jag steg av började svetten spruta över hela kroppen. Skjortan var ju lätt åtgärdad, men kallingarna orkade jag inte böka med och de behövdes ju på kvällen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2769 skrivet: 2014.09.08 - 16:38:20 »

Åh, fy skjutton att gå med långkallingar!  :shock: Jag har bara tunna byxor, och de håller jag på att smälla av i.

Det har gått ganska bra idag. Jag har inte hållit något högre tempo, men det har inte behövts heller.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2770 skrivet: 2014.09.08 - 17:17:25 »

Men de satt inte i vägen när jag cyklade. Fartvinden blir enorm vet du. :biggrin1:

Nämen faktiskt. Luften är inte varm längre. Det är bara solen som värmer. Och jag hade bara vindbyxor, Adidas, såna där som bara är ett tunnt nylontyg typ. Satt på en stock och rensade svamp och svettades alldeles innan jag åkte hem. Solen försvann bakom träden utan att jag tänkte på det. När jag reste mig var jag iskall och både flanellis och fleece åkte på för hemfärden.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2771 skrivet: 2014.09.10 - 21:12:00 »

Hoppas vi får sol i helgen för vi ska ut och paddla!  :w00t: :yay: Hela helgen! :nod-yes: Sova i tält och hela middevitten. Kanske geocacha på någon ö, och bara njuta av skärgården. Jag har sån kolossal abstinens!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2772 skrivet: 2014.09.10 - 21:26:16 »

Nej, vad mysigt! Jag har seglat i september en enda gång och det var fantasiskt. Höstfärger i skärgårn.  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2773 skrivet: 2014.09.11 - 12:22:30 »

Frågan är om inte september är finaste månaden i skärgården. Alla fågelskyddsområde är öppna,  inte en massa motorbåtar och vattenskotrar och har man tur är det vacker och klar luft.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2774 skrivet: 2014.09.11 - 12:39:03 »

Och i innerskärgårn kan man hitta kantareller på öarna!  :dribble:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 183 184 [185] 186 187 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544