Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 01:22:23 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066153 gånger)
0 Medlemmar och 13 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2715 skrivet: 2014.06.05 - 11:43:48 »

brompton är runt 600 euro, stämmer nog ungefär. Finns billigare märken, men brompton är verkligen "da shit". Både kvalitetsmässigt som hopfällbart. Min var ur billigare klassen :)
Loggat



fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #2716 skrivet: 2014.06.05 - 12:54:09 »

Jag betraktar mig själv som närmast ultraliberal i politiskt och filosofiskt hänseende... men det får finnas gränser! Tandem-rowing-bike är väldigt nära den gränsen, vissa saker är så knäppa att de måste förbjudas för att inte riskera kontamination av "epigenetikpoolen"...  :lol:
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2717 skrivet: 2014.06.09 - 19:17:08 »

 :max-shock: :lulz: Vilken helt genom galen pryl!!! För det första. Åka baklänges på cykel? Hua! För det andra. De satt där och joxade i OTAKT! Jag blev närapå åksjuk bara av att titta på dem!  :puke1: Vad är själva grejen? Om man vill ro, varför ger man sig då ut på vägen? Nä, jag sällar mig nog till fetsmart i det här läget.  :loony:

Det är jätte bra att det äntligen blir lite konkurrens på hopfällbara cyklar. Både vad det gäller kvalitet och pris.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2718 skrivet: 2014.06.09 - 21:39:17 »

Om man vill ro men det inte är möjligt. Pga kyla, (cykla går "bättre") eller blåalg eller för långt till roddförening.

konkurrens är bra. Men Brompton kommer nog inte att gå ner i pris ändå :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2719 skrivet: 2014.06.16 - 17:03:43 »

Vänninan och jag har bastuklubb. Efter simningen (vi inte hinner snacka alls medan vi simmar) brukar vi sitta och tjattra i bastun till kringvarandes "glädje". Vi kommer ofta på bra saker som vi sedan testar ett tag och sedan förkastar eller byter ut. Det kan vara mat, teknik, träning eller handarbete.... Den här gången kom vi  att prata om hur svårt det är att hålla sig till den träning som man har bestämt. Det är så lätt att man rationaliserar bort för att man är för trött, eller att vädret suger. Så råkade jag nämna Paulo Robertos bok, som jag har tränat efter i långa perioder förut. Och faktiskt mått väldigt bra av att träna på det sättet. Det visade sig att hon har den också. I bokhyllan. Så sedan i torsdags ska vi träna på varsitt håll, varsin kvart. Varje dag. I en månad. Hur svårt kan det vara? Simning intensivt en halvtimme räknas. Cykling, promenad eller löpning räknas inte. Då får man lägga till en kvart styrka. Achtangayoga gills, och en veckas fjällvandring med ryggsäck gills. Men att knalla i London som turist gills inte, även om det kan bli tunga shoppingkassar.  :flirting: Vi tänkte köra enligt principen 5 dagar träning och 2 dagar stretch. Enligt oss är det detta som är 5:2-metoden.  :whink: När och hur vi lägger dagarna är upp till vad som passar var och en bäst.

Det sket sig redan på fredagen för min del. Fullt program utan en minut för annat direkt från kl 07.00 då väckarklockan ringde och sedan migrän under kvällen på jobbet. Var inte tal om att ens köra en stretchkvart innan läggdags när jag kom hem från jobbet på nattkröken. Men på lördagen kunde jag köra på när kvällen kom. Och även söndagen fungerade. Idag har jag så vidrig träningsvärk i baken och baksidan låren, så det får kanske bli en 2:dag idag. Imorgon kan jag nog träna igen och på onsdag blir det simning. Ska bli lite intressant att få ihop det på midsommar.... :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2720 skrivet: 2014.06.16 - 20:05:49 »

Du, vad heter boken?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2721 skrivet: 2014.06.17 - 00:04:49 »

De här Bromptomcyklarna vad fasen kostar en roddcykel egentligen? Vanlig cykel fixar inte mitt knä.....

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2722 skrivet: 2014.06.17 - 00:11:01 »

Vad undrar du över? Brompton eller roddcykel?

Brompton kostar en 10 000 tror jag. Roddcykel vet jag inte, men jag tror de är mest för träning. Det finns handcyklar som folk som inte har brukbara ben kan använda, men jag tror de är både dyra och kräver rediga biceps och skuldror. Har sett en kille på en sån ett par gånger här i stan faktiskt.

http://www.youtube.com/results?search_query=hand+cycle

Vad har du för problem med knät? Kan du inte trampa alls eller kan du inte göra ett fullt rundtramp? Beroende på vad problemet är kan det finnas hjälpmedel.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2723 skrivet: 2014.06.17 - 15:14:49 »

Min ischias som bråkar och går ner i knät för att ryggen inte pallar belastning på bara ett ben åt gången. Belastning på båda ben skulle funka tror jag..... Spelar ingen roll hur mycket smärtstillande jag tar, om jag cyklar slutar det med att jag inte kan gå nästan. Cyklar jag inte så kan jag få lite småont i knät ibland men ingen panik.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2724 skrivet: 2014.06.17 - 15:25:16 »

Vet inte om jag försår riktigt, men har du provat kortare vevarmar på pedalarna? Det är bra för tjejer och kortbenta öht för det är effektivare och sparar knäna när man inte behöver böja så mycket. De är ofta lata i cykelbutikerna och frågar inte om man vill ha annan längd på dem. Kostar inte så mycket att byta dock.

Standard brukar vara runt 180 mm tror jag. Jag har 155 och det finns ännu kortare än så. Det gör stor skillnad. Blir inte den där hävstångseffekten på knäna och det är lättare att hålla en högre kadens vilket också avlastar knäna.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2725 skrivet: 2014.06.17 - 16:30:29 »

Jag menar som i roddmaskin där man skjuter ifrån med båda ben på samma gång = jämn belastning. Visste dock inte att man kunde köpa kortare vevarmar men förstod inte riktigt hur de hjälper. Finns iofs mycket jag inte begriper....  :crazy:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2726 skrivet: 2014.06.17 - 17:15:07 »

Aha. Det finns såna där man ror både med fötter och armar på en gång. Ser ju läskigt jobbigt ut. Men att hitta en sån i Sverige tror jag blir svårt.

Jo, som jag sa blir det mindre hävstångseffekt plus att det visst är i läget som knät är mest böjt som det belastas mest, kanske just p.g.a. hävstångseffekten, jag vet inte. Prova om det hjälper! Ett par billiga kostar nog inte många tior.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ary
Gäst
« Svara #2727 skrivet: 2014.06.17 - 19:39:16 »

 Aha! Men nu förstår jag. Jo det brukar göra ont just när benet är maxböjt och man belastar. Försökte ha sadeln så högt som möjligt, ibland så högt att man knappt satt utan snarare stod upp, föga bekvämt iaf för en tjej...  :rolleyes: Undrar om du inte just kom till pudelns kärna... Ska kolla upp detta i den lokala cykelhandeln. Cykeln är en sådan där på köpet grej från elgiganten, troligen rätt standard. Kan jag inte cykla blir det inget med gymmet i simhallen, och jag vill ha simhall också, fast det är typ 40 minuters promenad.....

Ber om ursäkt för kidnappningen av tråden Sorla. Ska rapportera eventuella framgångar i min egen tråd.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2728 skrivet: 2014.06.17 - 19:52:44 »

Jo, det händer att folk som inte har knäproblem annars får ont i knäna för att de antingen har för långa pedelarmar eller sitter för lågt, dvs har lite böjda knän hela tiden.  :nod-yes:

Sen finns det grejer ifall man t.ex. går utåt med fötterna och inte får rum att ha dem så på pedalerna. Skulle nog jag behöva åtminstone för höger fot. Sitter jag rakt med foten vinklas knät inåt liksom, men jag får till det ändå. Plus en massa mer handikappinriktade hjälpmedel som jag inte rikitgt begriper mig på.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2729 skrivet: 2014.06.25 - 09:30:22 »

Ursäkta att jag bryter in med mina egna trivialiteter här.  :flirting:

Men fy satan, jag tycker synd om mig själv. Ni ser det inte, för jag går tillbaka och redigerar hela tiden. Men migrän inatt som hänger i. Jag kan inte få fingrarna att jobba i rätt ordning, och munnen sluddrar. Jag är ändå på jobbet. Har banne mig inte råd att missa den här veckan.  :nonono:

På sistone har jag trott att jag har mått ganska bra. Tränar mina paulokvartar varje dag. Utom igår. Då gick det inte. Och inte på midsommarafton. Då hann jag inte. Men om jag granskar ordentliget ser jag att det är banne mig migrän en gång i veckan. JKväla skit!  :evil: JAg trodde på något sätt att lite träning varje dag skulle få det aqtt minska. Men det verka rinte så. Men jag ska fortsätta ändå. Det kanske behövs en längre tid innan jag ser effekten. Men blir det inte bättre blir jag kanske tvungen att öka betablockerarna igen. Och då får jag sämre flås och så blir träningen ännu tyngre.  :sad:

Jäklar vad jag blev låg den här gången.  :shy: Vissa gånger är tyngre än andra...... Jag återkommer när jag har piggat på mig lite. Nästa vecka ska jag jobba kväll. Då kanske jag är piggare.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 180 181 [182] 183 184 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544