Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.09 - 01:18:30 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 179 180 [181] 182 183 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1066144 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
8: Array to string conversion
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Sources/Subs.php
Rad: 2411
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2700 skrivet: 2014.05.27 - 20:32:08 »

Så här cyklade jag i förrgår kväll.

Dist: 27.66 km
Time: 01:52:01
Avg: 14,82 km/h

Det borde bli ungefär 5 MET.

5 * (1 + 52/60) * 91 = 849.33 kcal

Jag åt 2090 kcal. Gick jag ner? Ja, 3 hg.




Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #2701 skrivet: 2014.05.27 - 22:01:03 »

Så här cyklade jag i förrgår kväll.

Dist: 27.66 km
Time: 01:52:01
Avg: 14,82 km/h

Det borde bli ungefär 5 MET.

5 * (1 + 52/60) * 91 = 849.33 kcal

Jag åt 2090 kcal. Gick jag ner? Ja, 3 hg.

Det är ju hela tiden detta f***ing vatten... som förvillar alla och en var hela tiden om vad som "funkar" eller "inte funkar" för viktnedgång...

Min erfarenhet är att jag lättar 0,35 kg/timma vid lugn cykling (vid 20 grader-C) å nästan alltihop är förstås vatten...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2702 skrivet: 2014.05.27 - 22:20:31 »

Men det borde på något sätt gå att räkna ut sitt personliga MET genom att bokföra jättenoggrant över tid. Ungefär som du gör!  :biggrin1:

Jag bokför inte alls motion, eller det gör jag, men bara som en tabell jag kan glutta i. Jag sammanför inte det med kaloriintaget, bara nöjer mig med att jag kan kolla om jag cyklade den dagen eller inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #2703 skrivet: 2014.05.28 - 00:29:39 »

. Ungefär som du gör!  :biggrin1:

Exakt så som jag gör menar du! - Du kan få en Excel-mall...
Efter flera år av beräkning av intag, BMR och fys ligger jag på en diff på enstaka kcal/dag i genomsnitt...
#Nobelpris!
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
fetsmart
Hero Member
*****

Smörklickar: 15
Offline Offline

Antal inlägg: 656



Hemsida
« Svara #2704 skrivet: 2014.05.28 - 00:38:09 »

Sorry TS för "kapning av tråden". Det är ju sånt som kan få hela forum att lägga ner - åtminstone om administratörens ego är i fokus och offerkoftan är ordentligt knäppt...
Loggat

neoLITE STFU & MYFA – Post cenam non stare sed mille passus meare
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2705 skrivet: 2014.05.28 - 10:19:13 »

Håll säften och skitsnack! OP ska vara tacksam över all plusinformation!  :fork_off:

Ja tack, jag tar gärna emot din excelfil. Om jag begriper mig på den kan jag inte garantera. :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2706 skrivet: 2014.05.30 - 20:13:55 »

Men de där siffrorna hittade jag på "nätet". Kaloriberäkningen är ju tagna direkt ur luften. Och standardpersonen väger väl inte 75 kilo? Själv väger jag bara 68. Fast i morse 67,5.  :look_down: Jag skulle önska att större andel av den vikten var muskelvikt.

Igår cyklade vi 21 km i 1h och 44 minuter. Jag kom upp i 38,77 km/h i sista backen.  :thumbsup: Det var roligt!

Hur mycket vi gick har jag ingen koll på. En hel del i skogarna blev det nog i alla fall.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2707 skrivet: 2014.05.30 - 20:38:52 »

Men det finns en annan sorts folk också som har snopp och väger mera! Dina siffror stämde ju rätt bra med MET-värdet för den vikten också.

Så där jag. Nu snackar vi mer min vanliga medelhastighet.  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2708 skrivet: 2014.06.04 - 14:54:25 »

Jag är hälsoinspiratör på jobbet. Idag hade vi cykeltema och några av entusiasterna tog med sina cyklar för att visa och låta folk prova. En kille har en tvåhjulig liggcykel som jag försökte cykla på. Det var skitläskigt och jag fastnade lite med knäna mot styret så det blev ju inte ett ärligt försök. Det skulle vara skoj att testa en trehjulig någon gång, men det verkar inte vimla av dem. Så det lär nog dröja. På bilden skymtar min ihopfällbara cykel bakom liggcykeln.





Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2709 skrivet: 2014.06.04 - 16:45:44 »

Vad kul att få prova olika!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2710 skrivet: 2014.06.04 - 21:33:10 »

vet du vad som är läskigare?? rodd-tvåhjul-cyckel :) men bra du testade. och hopfällbara, används dom mycket i sverige? Här ganska mycket eftersom man får ta med dom gratis på tåget :) Jag har haft en. som blev stulen när jag hade lånat den till Jesper.  :angry:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2711 skrivet: 2014.06.05 - 07:16:26 »

De ihopfällbara kommer mer och mer eftersom man får ta dem på pendeltåget även i rusningstrafik. Såg en  ny hos min cykelhandlare för dryga 4000kr. De sjunker i pris! :-) För ett par år sen såldes de på blocket för upp till 10000kr stycket. Begagnade!

Men vad är en rodd-tvåhjulcykel?


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2712 skrivet: 2014.06.05 - 07:17:43 »

Vad surt när man får sina saker stulna! Jag blir galen på sånt. Har tappat räkningen på hur många cyklar vi har fått stulna. :-(


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2713 skrivet: 2014.06.05 - 08:32:11 »

http://www.rowingbike.com/en/

jag har fått tre cyklar stulna i mitt liv. Ganska litet för holland :) Den första var nog att den städades av kommunen eftersom jag hade fäst den mot en staket vid järnvägstationen. Det var en dålig begagnad hursomhelst. Den andra var alltså hopfällbara (jo även i rusningstid får man ha den här på tåg och tunnelbana dock inte i bussen) som Jesper hade lånat och det var helt hans eget fel! Den tredje hände i oktober eller november, då Sari hade lånat min cykel.

Hm tror att dom inte får låna mina cyklar längre :)

Nu har jag min cykel i en cykelparking som man måste ha ett kort till för att komma in (vid jvst). Ger ingen 100% garanti förstås men litet säkrare är det allt. OCH.. den är torr om det regnar :) skulle den stå ute får jag låsa med extralås.
Loggat