Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 19:24:28 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065847 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2610 skrivet: 2014.02.01 - 20:36:02 »

finns det något att göra mot buktningarna då?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2611 skrivet: 2014.02.01 - 21:46:24 »

Låter ju inte så kul, men nu vet du ju ivf och kan säga vad du har för problem. Det är värt mycket.

Ja, vad kan man göra?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2612 skrivet: 2014.02.02 - 01:01:23 »

Sjukgymnastik. Jag ska undvika stressande träning. Dvs undvika statisk träning. Och mer fokus på rörlighetsträning och mindre på styrka. Jag har tillräckligt med muskler. Vilket är intressant, eftersom jag alltid har fått höra tvärtom. Att jag behöver mer muskler för att orka hålla ryggen och nacken i en bra hållning. Där ser man vad mer fakta och mindre gissningar kan göra.

Men om sjukgymnastiken kan göra att buktningarna går tillbaka vet jag inte.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2613 skrivet: 2014.02.26 - 18:29:32 »

Jag är i Dalom nu på sportlov. Men hittills har jag inte sportat ett endaste dugg. Fick ont i magen, feber och vattendiarre natten mot söndagen. Nu är det "bara" ont och diarré men inte vatten. Babianskjärt är bara förnamnet. Igår åkte jag till vårdcentralen för jag blev orolig att jag har fått nåt i Thailand. Har inte fått svar på bajsprovet än. Men vad jag förstod visade inte snabbsänkan något ovanligt. Om jag begriper det rätt skulle det peka mot att jag inte har fått virus. Vilket väl hade varit bättre. Tänk om det är salmonella! Får svar tidigast söndag trodde sköterskan. Bajs! :-(


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2614 skrivet: 2014.02.26 - 18:43:19 »

Det kan vara amöbadysenteri också!  :biggrin1: Nä, allvarligt, låter skit hörru! Hoppas att du kryar på dig snabbt och att det bara är vanlig magsjuka.  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2615 skrivet: 2014.02.26 - 20:13:23 »

Det kan ju vara nåt du ätit. Utan att det är salmonella för det. Krya på dig.  :flowers:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2616 skrivet: 2014.02.26 - 21:16:43 »

:crap:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2617 skrivet: 2014.02.27 - 07:37:15 »

Det är klart att det kan vara något litet i maten. Fast jag kan inte komma på att jag har ätit annorlunda än familjen sen jag kom hem. Och matförgiftning brukar slå till på ett par timmar från det man fick det i sig.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2618 skrivet: 2014.02.27 - 09:18:13 »

När får du veta?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2619 skrivet: 2014.02.27 - 11:50:36 »

Tidigast fredag. Men det finns risk att jag måste vänta till på måndag. Ska jobba natt från söndag. Undrar jag.... Fast idag mår jag ett litet snäpp bättre. Massa osötad blåbärssoppa och lite ost verkar stoppa rätt bra. Peppar peppar. Febern är kanske över också. Äntligen. Hoppas jag.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2620 skrivet: 2014.02.27 - 15:09:48 »

Jobba inte om du inte är bra. Ingen är ju betjänt av att du smittar ner hela plejset med ditt infekterade bajs heller, ifall det nu skulle vara något sådant som smittar.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2621 skrivet: 2014.02.27 - 16:36:09 »

Neeej då. Det ska jag inte. Idag bajsar jag näst intill normalt. Fast det är ändå ganska ovanligt med tanke på att jag inte käkar mina vanliga Magnesiumtabletter, katrinplommon och linfrön.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2622 skrivet: 2014.02.27 - 19:36:11 »

Du kanske ska låta bli de sakerna ett tag.  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2623 skrivet: 2014.02.27 - 19:50:35 »

Jotack. De klarar jag mig utan. Fläskkarré är gott. Men magen blev arg. Återgår till osötad blåbärssoppa.


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2624 skrivet: 2014.02.27 - 19:56:21 »

Jag vet inte om du äter ris alls men i det här läget är ris jättebra. Min dotter är sjuksköterska och hon ger alltid kokt ris åt barnen när de får magsjuka. Jag var dålig i magen i höstas och trots att jag slutat med ris när jag började med LCHF för 6 år sedan, så tog jag till det till slut och magen blev bra igen. :nod-yes:
Loggat
Sidor: 1 ... 173 174 [175] 176 177 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544