Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 14:32:09 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 170 171 [172] 173 174 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065601 gånger)
0 Medlemmar och 14 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2565 skrivet: 2013.10.23 - 16:28:32 »

Han är fin. Men nej. Däremot blir jag sjukt sugen på någon av alla hans hundar!


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2566 skrivet: 2013.10.24 - 09:35:12 »

haha jag tycker han är så söööööööt. Men även klok på något sätt. Nej, inte tänd men jag tror jag skulle vilja ha honom som vän typ. Han verkar en männsika som .. ja hur ska man säga... är lugn i sin kropp och självsäkerhet utan att vara överlägsen andra. Ödmjuk är nog bästa ordet.

Jag drömde en öööh typisk dröm om  honom för minst ett år sen. haha. Vi skulle ta hand om en besvärlig uggla (hm) och enda sättet var att ligga naken i en säng. Men det blev inget mer spännande av det. Fniss  :lulz:

Tittar gärna på dogwhisperer. Men tittar knappt TV och nu Jan inte är kvar här så är det ingen som kollar när det kommer och sätter på inspelning :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2567 skrivet: 2013.10.24 - 10:46:04 »

:goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2568 skrivet: 2013.10.24 - 21:22:22 »

Haha! Jag tror Cesar symboliserades av ugglan. ;-)

Idag gick jag på promenad och glömde titta var jag gick. Lyssnade på bok i telefonen och viftade på armarna på ett väldigt pinsamt och jobbigt sätt för att undvika att stelna till. Jag trodde att jag var på väg hemåt. Men när jag tittade upp hade jag ingen aning om var jag var. Tur att telefonen var med så jag kunde se på kartan hur jag skulle hitta hem igen. Men det blev en lång promenad. Tokigt! *ler*


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2569 skrivet: 2013.10.24 - 21:48:10 »

:goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2570 skrivet: 2013.10.24 - 21:51:24 »

Härligt i princip!!!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2571 skrivet: 2013.12.12 - 08:13:20 »

Äntligen! Halsont och förkyld så jag inte kan gå till jobbet. Jag har så lite migrän nu för tiden. Så jag får inga sitta och hänga med datorn i famnen-dagar tillsammans med er.

Däremot är det fortfarande svårt att skriva några längre texter med min vänstra hand. Armbågen är inte så bra som jag hade hoppats på. Bättre än innan operation, så tillvida att jag inte blir väckt på nätterna av värk, om jag sover med en sån där stödskena på handleden. Jag har jobbat sedan ca en månad och det går skapligt. Jag försöker att inte göra något som gör ont. Då ber jag om hjälp, eller försöker på ett annat sätt, så det inte ska göra ont.

I förra veckan jobbade jag natt. Och jag fick inte migrän!  :w00t: Inte migrän nu heller, trots halsen.  :yay:

Det slog mig just. Tänk om det är gluten som ger mig migränen? Eller så är det mina förebyggare som funkar så himla bra.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2572 skrivet: 2013.12.12 - 13:46:55 »

Hur gick operationen då?

Om du misstänker att det är gluten ska du väl inte hålla på och äta det, din dummer!  :smack:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2573 skrivet: 2013.12.12 - 14:01:59 »

Nja, jag tror operationen har gått som ortopeden tänkte. Men tydligen är det väldigt olika hur pass snabbt man blir bra. Kanske jag har haft ont för länge? Kanske det är annat som triggar det onda? Jag vet inte. Väntar nu på MR av bröstrygg och nacke. Har domningar i högerhandens fingrar och värk i hela vänsterarmen. Smärtläkaren tror det är en inklämning i nacken. Vilket även jag tror. Och då kan det vara en bidragande orsak till att armbågen värker och kanske inte får läka ifred utan muskelpåverkan.

Jag äter inte gluten. Normalt. Alltså till vardags. Men ett par gånger har jag blivit bjuden. Och så av artighetsskäl/enkelhet/dumhet/nyfikenhet har jag smakat lite. Och fått knip, buller och lite illamående.  :blush:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2574 skrivet: 2013.12.12 - 16:48:54 »

Men inte migrän?

Jag ska snart äta gluten! Såsen till lutfisken är ett av mina undantag. Annan sås går fint med rismjöl, men mjölksås smakar inte rätt.
Det är bara jul en gång per år, tamefan!  :x_reindeer:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2575 skrivet: 2013.12.12 - 19:34:02 »

Nä, precis. Inte migrän.  :clapping:

Ät du glutensås till den läbbiga fisken. Jag begriper inte vitsen med den rätten, så jag avstår med lätthet.  :puke2:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2576 skrivet: 2013.12.12 - 20:43:15 »

Men... om du INTE fick migrän när du åt vete, tyder inte det på att det inte är vete som är boven?  :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2577 skrivet: 2013.12.12 - 21:55:57 »

 :clapping:v underbart om gluten är boven, då är det bara att undvika!!
Om man hittar en orsak är det bara UN-DER-BART!
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2578 skrivet: 2013.12.13 - 08:29:07 »

kan ju vara mangden gluten ocksa plus nagra andra triggers som utloser migran. Men om det verkar som  om gluten ar en av dom sa ar det bara att undvika.
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2579 skrivet: 2013.12.13 - 10:52:14 »

Ja, det är nog fler triggers som finns inblandade. Men det här är lovande.

När jag började med LCHF för ett gäng år sedan, då gick migränanfallen ner lite i intensitet och antal. I början. Typ första 5-6 månaderna. Sedan blev det ganska likt som innan. Då trodde jag det var hårdosten som var boven. MEn det hjälpte inte att ta bort osten eller något annat heller. Sen var det olika stressorer och migränen blev helt okontrollerbar och så gick jag nästan in i väggen för ca 1,5 år sedan. Våren 2012. Där och då började äntligen något bra och jag fick ordning på mina förebyggande mediciner och avgiftade mig ordentligt från all akutmedicin.

Men trots bra förebyggande medicinering har jag haft migrän. Inte lika ofta som innan väggkänningen, men betydligt oftare än vad som andra anser vara acceptabelt. Själv ansåg jag det vara rätt ok, i jämförelse med hur jag hade innan. Men efter blindtarmen har magen varit ganska trasslig i perioder. Dax igen att se över kosten. LCHF-kosten hade jag mer eller mindre avpolleterat. Åt inget onödigt socker, men en och annan macka slank ju ner, och lite ris, pasta och potatis till maten. Inga mängder, men ändå. Lite varje dag. Så för 2-3 månader sedan, efter att ha läst bland annat Zahras blogg, beslutade jag mig för att  ta bort gluten helt och hållet. Inga avsteg alls under minst en månad. Det blev nästan 2 månader innan jag gjorde första testet att smaka lite gluten. Det gick rätt ok. Knip i magen efter ganska exakt 6 timmar, men efter en halv dag var jag ok igen. Efter det har jag provat ett par gånger igen och nu senast var det lite prinsesstårta på en avtackning för en pensionerad kollega. Magknip i nästan 2 dygn. Trots att det var så himla lite jag fick i mig. Visserligen stod magen ganska stilla då, eftersom jag jobbade natt. Men jag tar det som ett tydligt tecken.

Under den här tiden har jag haft migrän, låt se...... jätte lite! Max 2 gånger! Jag har någon gång känt lite i huvudet, men det har försvunnit av mat, eller en kopp kaffe eller lite ögonvila. Jag har ju visserligen varit sjukskriven 6 veckor, så det kan ha gjort mycket. Men sen har jag jobbat. Och jobbat natt! Mitt under jordens värsta lågtryck! Och blåst har vi haft! Fortfarande ingen migrän. Två-tre nackspärrar med någon veckas mellanrum. Ingen migrän. Och nu förkyld! Ingen migrän! Jag är så jäkla glad!  :yay:

Men... om du INTE fick migrän när du åt vete, tyder inte det på att det inte är vete som är boven?  :confused3:

När åt jag vete?  :confused3: Ja, du menar när jag provade lite. Jag tror, som Mynlen skriver, att det är mängder och andra triggers i kombination som ger migrän. Däremot verkar magen reagera snabbare nu.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 170 171 [172] 173 174 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544