Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 12:31:57 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 167 168 [169] 170 171 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065476 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2520 skrivet: 2013.09.11 - 14:05:35 »

Ni är så himla söta! Återkommer senare med lite update och respons. Puss på er!


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2521 skrivet: 2013.09.11 - 18:47:56 »

Men visst är jag sötast?  :flirting:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2522 skrivet: 2013.09.11 - 22:12:41 »

Men visst är jag sötast?  :flirting:

Mmmm så klart! :smooch:

Nu har det faktiskt hänt lite. Anonsen ligger ute, och jag håller på och finputsar på mitt CV innan jag skickar iväg det. Det känns bättre nu, när jag känner att jag lite kan påverka situationen. Sen, när jag har skickat iväg det kommer det genast kännas jobbigare igen. När man bara kan vänta. Och nu är jag nervös för att jag ska ha en sån där eftermigrändag när det är dags för intervju. En sån där dag när jag tappar ord och är allmänt vimsig.  :shock:

Det är att luta huvudet rakt bakot, så att näsan pekar rakt upp på taket och låta huvudet vila så i 30 sekunder.
Det skulle öppna ( spinal?)kanaler så att vätskan cirkulerar bättre och spänningar släpper.

Jag är just nu botad av migränen med magnesiumtillskott, så jag känner inte någon skillnad på huvudvärken,
men det känns skönt att göra rörelsen när nacken och axlarna börjar " kännas"

Jag var på Yoga idag. Och på slutet gjorde vi en övning som nog fungerar som den du gjorde, fast så klar på ett mer avanscerat och "elegant" sätt.  :lol1: Vi låg på rygg och så tryckte vi upp oss med armbågarna, fast rumpan kvar i golvet, så att axlarna lyftes. OCh så lät vi hjässan hänga ner i golvet så att man liksom stod på huvudet bakåtlutat. Liksom. Gick det där att begripa? Idag har jag hur som helt inte huvudvärk för första gången sedan innan förra veckan. Men jag har gjort en massa andra rörelser för nacken och spinalvätskan. Så vilket som har gjort susen vet jag inte.

Kram Sorla, jag förstår hela alltihopa. Det är hypertufft att försöka kämpa så att man ska få det lite bättre " snart" .
och Jag tror att du kommer att tömma alla dina reserver tills du vet hur det blir.

Viskar bara lite: tar du magesiumtillskott och äter du helt glutenfritt?

Jag är lite rädd för att jag ska hinna ta slut. Men jag kämpar för att det inte ska ske. Viskar tillbaka. Ja, magnesium äter jag massor. Men jag äter inte helt glutenfritt. Jag lider nog av tvångsätningssyndrom. Ibland när jag kommer hem efter jobbet blir jag helt galen efter mackor. Och då bara vräker jag i mig. Tre formfranskor från ungarnas lager, med massa smör och ost på. Och sen får jag ont i magen. Sista gången det hände fick jag hjärtklappning efteråt. Sen har jag kunnat hålla mig i skinnet. Men snart trillar jag säkert dit igen.  :redface:

Jag kom på en sak som smärtläkaren faktiskt skrev i remisssvaret till min husläkare. Att jag skulle kunna prova "antidepp"medicin mot överkänslighetssmärtorna jag har. Det hade jag glömt bort. Det var en kompis till mig som påminde mig. Tror jag ska prata med min husläkare om det. Om det kan hålla mig flytande är det ju toppen! Och så får ju Bragée fått göra någon nytta.  :sneaktongue:

Tina, att jag får migrän efter behandling är inte alls ovanligt. Men att jag mår dåligt så länge efter. Det är inte brukligt. Tror han tog i för mycket. Han glömde nog vilken patient han höll på med.  :confused3:

Nu såg jag att det var en massa små stavfel. Men det får vara så. Texten fladdrar bort ur rutan så jag ser inte vad jag skriver. Allt går på minne liksom. Lite buggit på något sätt. Någon mer som har sett det? Varje knapptryckning så sticker texten iväg nedanför kanten igen. Jättekonstigt!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2523 skrivet: 2013.09.11 - 23:48:07 »

Tänk dig för med antideppen. :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2524 skrivet: 2013.09.12 - 16:52:01 »

Jo, jag vet. Syrran blev självmordsbenägen av de hon åt. Som tur var lyckades hon inte.  :shock: Det var nog därför jag hade glömt bort dem. För att jag inte vill använda dem egentligen. Men om jag kommer till en punkt där all värk ställer till det så jag inte orkar tänka rakt och sammanhängande, och tappar ord trots att jag inte ens är i ett migränanfall. Då är det kanske dags att hitta på något. Att vara hemma och vila hjälper ju inte heller. Jag får nästan mer ont av att vila. Det är aktivitet som hjälper mig. Och kanske pilleriller...  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #2525 skrivet: 2013.09.12 - 17:44:36 »

Sorla, om du orka baka när du känner dig bättre så testa det här receptet från Åse, bra att ha i frysen när du får "mackfrossa" men kan ändå undvika gluten.  :smile:

http://56kilo.se/kategori/recept/frukost/lchf-brod/
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2526 skrivet: 2013.09.12 - 17:55:10 »

Jag har känt ett par personer som ätit antidepp och jag märkte att något var "fel" med dem innan de berättade att de gjorde det. Samma sak med båda. Det var som om det var en hinna över dem, som om det spelade sig själva om du förstår hur jag menar. Jag misstänkte att de blivit deprimerade när de börjat äta medsen! Själva tyckte det allt var bra. Fruarna i Stepford liksom. Det har gjort mig väldigt rädd för sånt där. :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2527 skrivet: 2013.09.12 - 21:20:28 »

HELT rädd behöver man inte bli. Jag har ätit antidepp i 2 år och ajg behövde det verkligen. En liten hinna som du säger får man säkert över sig men det beror på att humöret man hade innan jämnar ut sig, man kan så att säga inte ha höjdpunkterna så höga som normalt men inte heller dalarna så djupa som man ahde dom. Och då hinner man "läka" dvs ha energi över.  Man blir alltså inte deprimerad men bara "planare" och det kan verka som om man är deprimerad. OBS, vissa personer kan verkligen bli mer deprimerad såklart.

Efter dom 2 åren orkade jag igen, innan dess var det just för tungt att kunna klara vardagen.

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2528 skrivet: 2013.09.12 - 21:23:56 »

Jo, jag vet att det kan vara så och då är det ju en annan sak.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2529 skrivet: 2013.09.16 - 14:42:42 »

Ohhh, nu är ansökan insänd! Jag är så nervös att jag först skrev insökan ansänd! Men jag hoppas det blev rätt i ins..nä ansökan.  :eeek:

Mynlen, jobbade du under den perioden? Det verkar oerhört jobbigt! Så dålig tror jag inte att jag är ännu. Men är ju livrädd att det ska bli så.

Berittis det brödet såg lätt ut. Jag borde orka det. Tack gulle!  :smooch:

Nu borde jag jobba. Men har svårt att koncentrera mig.  :rolleyes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2530 skrivet: 2013.09.16 - 15:08:05 »

Lycka till lycka till jag ska hålla tummarna så hårt att jag inte kan jobba!

När jag började jobbade jag inte men sen fick jag jobb. Man blir verkligen inte helt "från världen". Efter två veckor fungerar man som vanligt igen men värsta topparna och dalarna är borta. Och det är skönt!.

Jag fick inte köra bil första 2 v men det har dom skippat nu, man behöver inte vänta. Så länge man inte tar en jättedos antar jag  :flirting:

var inte rädd för det. Det är såklart bättre utan men ibland behöver man extra stöd och antidepp KAN vara ett av sätten som inte alls är så dålig som det sägs.
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2531 skrivet: 2013.09.16 - 16:28:29 »

 :rose:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
ursprungsliv
Sr. Member
****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 452


Hemsida
« Svara #2532 skrivet: 2013.09.16 - 16:58:43 »

håller alla tummar jag kan
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2533 skrivet: 2013.09.23 - 06:34:35 »

Sitter på tåget på väg till jobbet. Men det står still pga spårarbeten.

Nu har jag varit helt utan gluten i ....... hömm, två veckor inser jag just. Magen är lugnare men annars märker jag inte så mycket än. Men vad jag förstår behöver man vara strikt i minst tre månader för att eventuella problem med tarmen ska läka. Jag följer Anna Hallen på fejan och hon kör ibland såna där "visste ni att"-frågor. För ett par veckor sedan, lite drygt, körde hon en om gluten och smärta i kroppen. Det väckte min nyfikenhet, så jag började googla. Idalindas uppmaning eldade på mig lite extra och jag insåg att jag kanske har hittat svaret på den stora frågan. Värt att testa i alla fall. Här är en av alla sidor jag hittade i samma ämne. http://www.zarahssida.se/blog.php?bid=2176&print=1


Skickat på ett lurigt sätt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2534 skrivet: 2013.09.23 - 10:33:27 »

Men varför började du äta det igen? Visst lowcarbade väl du förut?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 167 168 [169] 170 171 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544