Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.08 - 04:54:38 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1065153 gånger)
0 Medlemmar och 21 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2475 skrivet: 2013.07.18 - 22:24:38 »

Det ska jag. Hälsa alltså. Och jag ska nog inte lämna er i sticket inte. Tvärtom räknar jag med mer tid till er än när jag jobbar. Puss o godnatt!


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2476 skrivet: 2013.07.18 - 22:55:23 »

:surprised: :heart_throb:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2477 skrivet: 2013.08.02 - 07:31:31 »

Ikväll åker vi hem. Det blir packadag idag. Vi skickade ett par ungdomar på flyget igår från Vasa. Usch vad tiden har gått fort! Och jag har säkert gått upp 2-3 kilo igen. Det brukar vi göra. Har varit lite si och så med huvudet också. ALLA ska bjuda på fika JÄMT! Det är helt galet men så är det. Hoppas jag kan avvänja mig när vi kommer till mammsen i Dalarna om ett par dagar. För att inte tala om barna. :worried:


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2478 skrivet: 2013.08.02 - 08:32:47 »

Vasa? Då är det nära det enda ställe jag varit på Finland, utanför Jakobstad. Ja, jag var i Jakobstad och Vasa också, men jag vistades i en stuga på vischan.  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2479 skrivet: 2013.08.05 - 08:51:57 »

Nu är jag här! Och lånar syrrans platta.  En Samsung Galaxy 10,1. Man blev nästan kär direkt!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2480 skrivet: 2013.08.05 - 09:29:35 »

 :inlove: har du pussat den redan?
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2481 skrivet: 2013.08.05 - 10:00:18 »

Nä, jag fick inte för syrran. -"Den är ju min!" sa hon.


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2482 skrivet: 2013.08.12 - 05:50:31 »

Nu ska jag till jobbet. Buääää!!!!

Ska dock bli lite intressant att se hur det håller med skallen och armarna. Vinkelivink!


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2483 skrivet: 2013.08.12 - 19:55:43 »

Håller sig? Det är bättre alltså?  :smile:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2484 skrivet: 2013.08.12 - 20:07:14 »

Huvudet är stabilt. ca en mild migränattack / vecka, eller något mindre till och med. Armen är skitdålig, men har känts en nyans bättre ett par dagar. Blev inte sämre av att jag fick för mig att ut och jogga heller. Så det kan jag sysselsätta mig med nu när magmusklerna börjar svara lite på tilltal.  :cheerleader:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2485 skrivet: 2013.08.12 - 20:10:27 »

Låter rätt bra även om inte allt är toppen alltså. Bara att hoppas att det fortsätter åt rätt håll.  :flowers:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2486 skrivet: 2013.08.19 - 09:12:36 »

Fan jag har ont i halsen idag. Har haft det från och till några veckor nu, men till idag har jag i princip kunnat ignorera det. Inte idag.

Jag hoppas det inte blir något av det. Jag som har börjat kunna småspringa lite. Jag läste Martina Haags bok Hejjahejja och blev så himla inspirerad. Förra lördan sprang jag 3 minuter, flåsade tre och sprang tre igen. Totalt 6 minuter. Nu springer jag 7 minuter i ett sträck utan flåsstopp. Och går hem igen. Fast igår sprang jag 7 minuter och gick en och en halv timme. Totalt nästan 9 km. Och i tisdags simmade jag. Krawl funkar för armbågarna. Jag är jätte taggad och så blir halsen så här! Surt är bara förnamnet.

Hemul. Jag använder tåskorna såklart. :smile:


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2487 skrivet: 2013.08.19 - 09:27:04 »

Tycker du tåskorna är bättre än Vivo?

Det är en konstig sommar vet du. Jag var ju förkyld tidigare och jag har hört ganska många andra som också varit det. På hundens mattes jobb var jättemånga sjukskrivna för förkylning förut, så det var säkert hon som smittade mig. Det är inte normalt på sommarn.  :shake_head: Trist är det. Man räknar ju kallt med att slippa sånt den här årstiden.  :angry:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2488 skrivet: 2013.08.19 - 12:56:45 »

beror nog på att det var en sån kall vår. sen blev det varmt och förkylningsbacillerna eller virusserna eller vad det nu var denna gång kvicknade till i ett enda stort BOOM och smittade alla.

Sorla, du kan testa: mosa en alvedon (paracetamol) och blanda med litet grädde. gurgla med det och svälj resten. Jag har på så vis fått "bukt" på halsont, det försvann efter ngra ggr.
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2489 skrivet: 2013.08.19 - 13:50:47 »

Jag har motat med ingefärste några veckor. Men imorse glömde jag. Ska göra mer ikväll.

Fingerskorna har bättre fäste och sitter stadigare på foten. Så, så länge vädret tillåter kör jag på dem. I vinter får det bli kängorna för fästets skull och i mellantiden Nancy.


Skickat från telefonen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 164 165 [166] 167 168 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544