Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 20:29:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064766 gånger)
0 Medlemmar och 28 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2340 skrivet: 2013.05.07 - 20:12:40 »

irritabel bowel system.

Vet jag väl!  :dribble: Jag förvånades över att det skulle vara det hon drabbats av efter operationen.

Jo, böjd att hålla med. Uteslutningsdiagnos = slaskdiagnos. Alltså, jag betvivlar inte att de som lider av det är sjuka, men det är säkert en massa olika sjukdomar. Jag hade själv fått den diagnosen då när jag hade diarré och var laktosintolerant i 1.5 - 2 år om jag gått med på gastroskopi, det var bara det som fattades. Istället fick jag antibiotika och mot UVI och blev bra i magen och tålde mjölk igen. Häpp! Är jag ensam om att gå omkring med en ondsint bakterie i magen? Knappast.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2341 skrivet: 2013.05.07 - 20:13:38 »

 :lulz: ibland är det.. den hade förstoppning häromdagen: TrÖG som fan... hehehehe
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2342 skrivet: 2013.05.07 - 20:15:00 »

heliobacter pylorii eller något har det flesta och hos vissa ger det magkatarr eller vad det nu heter men hos andre inte. Skönt iallafall du slapp bacilusken sen!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2343 skrivet: 2013.05.07 - 20:17:35 »

Tror inte det var katarr. Hade öht inte ont, inte efter att jag fattat att jag inte tålde mjölk. Jag bara sket som en gnu.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2344 skrivet: 2013.05.07 - 20:18:23 »

hur skiter gnuar? stora högar eller små pluttar?
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2345 skrivet: 2013.05.07 - 20:39:57 »

Vatten.  :sneaktongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2346 skrivet: 2013.05.07 - 21:16:24 »

Aha
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2347 skrivet: 2013.05.08 - 08:33:48 »

 :sad: Fy för den lede att skita som en Gnu! Det ville man inte!  :shake_head:

Har migrän idag, så jag är lite trögtänkt just nu. Vaknade med skiten, men troligen är det straffet för att jag gick och lade mig med skiten utan att fatta att det var migrän i antågande. Har gått och blivit orutinerad.  :shock:

IBS är ju inget jag har drabbats av efter operationen. 2009 var jag hos samme läkare och gjorde en kolonskopi för att min vanliga läkare såg något misstänkt när hon skulle sticka en hemorröjd med skrumpnabortochdödindjävel-medel. Det som kom fram då var att jag har en ovanligt krånglig och omständlig tjocktarm som slingrar sig fram i en hel massa extraböjar. Och då har han redan antecknat IBS, fast jag har inte uppfattat att det var diagnosen då. Och min mage har hela mitt liv stökat för mig. Trögat eller haft bråttom. Haft ont och mått illa vid toabesöken osv. Har liksom trott att det var det normala. Det var först nu efter operationen när jag fick så himmelens ont i magen, och länge, som jag bad om hjälp med magen. Och då fick ett namn på åkomman. Och även en orsak till mina återkommande hemorröjder. Och ytterligare ett skäl till att jag fattade så långsamt att något var mer fel än mina vanliga magknip när blindtarmen tjoade. Min man berättade att läkaren på sjukhuset hade frågat om jag hade den diagnosen redan. Vilket vi ju inte visste att jag hade, fast jag har haft diagnosen sedan 2009.

Åh, det blev lite krångligt skrivet känner jag. Men jag orkar inte redigera nu. Måste stoppa lite käk i kistan och kanske fylla på lite medicin igen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2348 skrivet: 2013.05.08 - 08:49:27 »

OK, då fattar jag. Är det samma typ av besvär nu då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2349 skrivet: 2013.05.08 - 10:10:40 »

Jo, det är nog samma. Fast mer. Men det är såklart också normalt med tanke på operationen och all antibiotika. Kan tydligen ta en hiskelig tid att återhämta sig från. Lär ju inte gå fortare då med IBS- mage. Vare sig det är en slaskdiagnos eller icke.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2350 skrivet: 2013.05.08 - 10:27:38 »

Jamen då så. Inte kul så klart, men det är ju bättre än någon allvarlig effekt av operationen.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2351 skrivet: 2013.05.08 - 11:15:13 »

Definitivt!


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #2352 skrivet: 2013.05.08 - 19:40:08 »

Skönt att du vet vad det är , men ack så jobbigt ändå.
Ta hand om både änderna av dig....!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2353 skrivet: 2013.05.12 - 21:12:45 »

Ungefär 3,5 km i skogen igår och geocachade. Backar och slänter. Nerfallna träd och stockar och stenar. En riktig skog med andra ord. Jätte härligt! Tog nog 1,5 timme ungefär med letande, loggande och promenerande mellan cacherna. Vi tog 6 stycken där i skogen och så en liten rackare, nästan från bilen, på hemvägen. Jag gillar skogscacherna bäst. Det blir så lätt att logga när man inte behöver vara orolig att någon mugglare ska se vad man gör. Sen träffade vi kompisar på kvällen och grillade. Hela dagen var en riktig höjdardag på det hela taget.

Nu vidtar sista veckan på min sjukskrivning. Den lär gå undan. Jag tror jag har program nästan varje dag. Det är kanske bra att testa att man pallar lite action...
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2354 skrivet: 2013.05.12 - 21:47:57 »

Tycker inte du ska jobba om en vecka!  :angrywife:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 155 156 [157] 158 159 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544