Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 18:30:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064644 gånger)
0 Medlemmar och 35 gäster tittar på detta ämne.
Ary
Gäst
« Svara #2325 skrivet: 2013.05.06 - 16:46:22 »

Näpp inte testat. Vad trodde du när jag sade att jag var virgin???  :lmao:

Klart Hemulen och Mynlen ska tillfrågas, var bara en tanke. Tarmarna behöver motion ju! Ja säkert du också, sedan brukar man ju må rätt bra efteråt i största allmänhet. Vi kan säkert hitta någon ännu mer karaktärslös som domare hehe. Jag är så karaktärslös att jag inte ens lagt in några resultat för maj än.  :tongue: Men iaf motionerat 50% av dagarna.

Lycka till hos hen... eh doktorn. Och glöm inte fibrer och rörapådig.  :smile:


Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2326 skrivet: 2013.05.06 - 16:56:19 »

Näpp inte testat. Vad trodde du när jag sade att jag var virgin???  :lmao:

Virgin?!? Jag läste Viril!!! Geocachingviril, det blir något heeelt annat det.  :lulz: Tänkte att här har vi en jäkel på detta som man kan hämta lite tips från. Men det var det inte riktigt alltså....  :whistle: Alltså, det är jätte roligt. Och ett alldeles fantastiskt sätt att faktiskt komma ut och röra på sittfläsket. Annars kan jag tycka att det kan bli lite tradigt att bara ut och gå utan något mål.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2327 skrivet: 2013.05.06 - 17:00:41 »

alla får ju vara med! jag orkar inte gå idag men jag borde. jag är trött som fan. Började jobba igen efter en vecka och så har dom ändrat nästan hela arkiveringssystemet. ... eller nej dom har ändrat något annat så att JAG får fundera på arkiveringssystemet igen. SUCK o dubbelsuck. Det är okej dom ändrar men MEDDELA mig först så jag kan tänka ut något och inte bara blir konfronterad med det. Men nej, arkiveringen tycker dom itne är viktig,, tills dom måste kunna plocka fram rätta pappret. Det är jag som får göra det men ärligt talat börjar jag strunta i det.

HOPPSAN. Fel tråd!.

Hoppas det blir ett bra besök imorgon Sorla!

Geocaching har jag testat men jag fattar inte så noga hur man gör.....
74444444'+

Och det sista var nya kattens budskap.... han tyckte väl jag inte skriver tillräckligt :)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #2328 skrivet: 2013.05.06 - 17:10:46 »

Geocaheviril nä då får man nog vara riktigt bra på det!  :lulz: Men måste man inte ha en navigeringsgrunka av ngt slag? Har inget lokalsinne, får vara glad om jag hittar hem engång....  :hm-hm: Går ofta med en kompis med hund man skulle säkert kunna kombinera. Stora Schäfrar är bra, blir det för mycket uppförsbacke leker han draghund hehe.

Humm trodde 74444444,+ var någon slags koordinater jag, tur att jag inte sprang ut ock letade.  :tongue: Ja du Mynlen låter som om de avskattade offentligt spöstraff alldeles för tidigt.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2329 skrivet: 2013.05.06 - 17:11:27 »

Klart du får vara med! Geocaching har jag inte testat heller, men jag håller på med Hitta ut. Det är nog ungefär samma sak rent praktiskt, fast man letar pinnar och sen kan man vinna priser. Jag har tagit hälften av de 65 checkpointsen i majsläppet nu.

Fin sippa!  :biggrin1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2330 skrivet: 2013.05.06 - 17:18:43 »

Har du smartphone Ary? Det duger till geocaching. Sen jag sist kollade har det kommit till flera  nu här i omgivningen. Kul! Kanske jag frågar kompis och barn att gå och leta ikväll!
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #2331 skrivet: 2013.05.06 - 17:30:49 »

Nja inte sådär jättesmart men räknas till kategorin smart phone. När du har tid kanske du kan tala om vad man ska ladda ner... Vet inte var man letar andra geocache människor för någon måste väl varit före och lagt ner ngt på vissa coordinater...  :confused3: Med min tur hittar jag väl... en älg...
Tror jag blir tvungen att googla lite, känner mig som ett ufo lol.
Sedär alla parter har godkänt - välkommen till motionsduellen!   :thumbsup: :clapping:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2332 skrivet: 2013.05.06 - 17:51:20 »

Orux!  :inlove:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2333 skrivet: 2013.05.07 - 13:40:25 »

Sådär då var jag undersökt igen. Hemoröjden har fått försvinnspruta så den ska skrumpna bort. Han kollade lite upp i tarmen och det såg bra ut förutom just hemosen och lite spricka och ärrbildning så det är lite trångt. Så någon inflammation i tarmen föreligger inte så vitt han kunde se. Vilket då tar bort misstankarna från glutenspåret. Men IBS löd domen. Vilket jag iofs själv har varit inne på.

Då vet jag vad jag har att förhålla mig till. Och det känns på ett sätt skönt att veta varför min mage beter sig. Så nu ska jag vara extra snäll mot den stackars magen som har haft det tufft med operation och allt. Och kanske köra med lite hållafartpåtarmarnamedel så det känns lite bättre mellan toabesöken.

Och därför behöver jag verkligen komma igång med motionerandet så klart.  :penguin_waddle: Jag ska bege mig ut på tussilagojakt efter lunchen tänkte jag. Måste hinna föreviga en innan kollegan gör det, för vi har utmanat varandra på just tussilago.  :lol:

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ary
Gäst
« Svara #2334 skrivet: 2013.05.07 - 16:17:51 »

Ingen inflammation i tarmar är ju bra! IBS inte lika bra, men om de har bråkat är det ju inget nytt bara diagnosen som är ny... Behöver ju inte vara kroniskt, man kan ju experimentera med vad man mår bra av. Mamma blev diagnostiserad med IBS för många herrans år sedan (80-talet) och har inga problem idag. Faktum är att bara jag kom ihåg diagnosen och inte mamma lol.

Klart du ska motionera.  :smile: Blev det någon tussilago? Jag har just sett några hundra men tog ingen bild....
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2335 skrivet: 2013.05.07 - 18:47:33 »

Nä, symptomen är ju inte nya, egentligen. Bara att blindtarmen drog igång det jävligare än någonsin, så jag inte kände igen mig längre. Men det känns skönt att jag har rätat ut alla frågetecken nu äntligen. Knepig mage har jag ju haft så länge jag kan minnas. Men jag har ju lärt mig ganska bra att handskas med den. Utom nu då, när förutsättningarna blev helt nya. Men nu vet jag ju att det borde gå tillbaka till min gamla vanliga surmage som ska hanteras med silkesvantar. Med eller utan diagnos.

Tussiga lagosar blev det. En hel massa. Och en låång promenix också. 3,5 km under nästan 45 minuter. Fort går det inte!  :sleep: Jag blev trött, men jag återhämtade mig efter en stunds vila.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2336 skrivet: 2013.05.07 - 19:15:06 »

IBS?  :huuh:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2337 skrivet: 2013.05.07 - 19:32:30 »

irritabel bowel system.

alltså irriterade tarmar.

Menar inte illa men jag har alltid tyckt det är en struntdiagnos. Eftersom dom inte hittar det rätta slänger dom det på IBS. Och.. ta INTE till mer fiber. Det sägs att man ska göra det men det gör det oftast värre eftersom fiber kan vara som sandpapper för tarmarna. Du har redan uteslutit gluten, uteslut nu även glutenfria saker. Tror det hjälper mer för att lugna ner tarmarna.

Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2338 skrivet: 2013.05.07 - 19:33:31 »

(förresten är IBS kundsystemet vi använder på jobbet.. får mig att tänka noga litet ibland VAD jag babblar om höhö)
Loggat



Ary
Gäst
« Svara #2339 skrivet: 2013.05.07 - 19:39:38 »

Wow! 45 min måste vara rekord efter operationen va? Det tar sig. Hoppas du reggar, så du kan se hur det blir mer allt eftersom.  :smile:

Mynlen: Hoppas inte IBS systemet är ett riktigt skitsystem.  :lmao:
Loggat
Sidor: 1 ... 154 155 [156] 157 158 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544