Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.07 - 08:32:05 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 143 144 [145] 146 147 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1064238 gånger)
0 Medlemmar och 43 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2160 skrivet: 2013.02.23 - 20:04:41 »

Den ena råttan blir snabbt en hel flock om den får möta ytterligare en.  :nod-yes: Fast om det är att fuska vet jag inte? Fusk är väl att försöka gena i kurvorna? Eller att smita före i kön? Eller att ha fusklappar?  :blink:

Hemmagjord pizza gjord på glutenfri mjölmix gav totalt 11 gr kh när min portion var nersvald. Och jag är inte klar än för i kväll. Det ska bli lite vipsgrädde och så är jag i valet och kvalet. Stekta äppelklyftor i smör och kanel, eller bara vanliga tråkbär. Äpplena lockar.... Och jag ligger lågt på kalorierna idag, så det blir bra att fylla på med lite bomull i maggen.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2161 skrivet: 2013.02.23 - 20:09:19 »

Det går fint att göra pizza på lc-bröd också.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2162 skrivet: 2013.02.23 - 20:49:36 »

Sorla har varit ute på grönbete på helt egen hand!  :lulz:
Schas, in med dej i fållan!  :wave:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2163 skrivet: 2013.02.23 - 21:02:38 »

Äpple tycker jag är helt ok. Att äta några klyftor tycker jag ger det behov av sötma som man vill ha.
Bären är ofta överskattade beträffande kolh.mängd och inte heller så söta.
Jag har i vinter ätit en apelsin om dagen  :nod-yes: och inte gått upp i vikt.
Förra vintern åt jag en halv clementine.
Räknar jag in frukosten med melon och banan så blir det en del kolh.!  :whistle:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2164 skrivet: 2013.02.24 - 00:03:25 »

Har du gått och blivit fruktarian?  :max-shock:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2165 skrivet: 2013.02.24 - 14:54:59 »

Frukt är godis, det har jag alltid sagt till mina barn. Lååångt innan LCHF ens fanns i lindan. Och när man är avsockrad smakar det ännu mer. Just nu är höjden av gott godis gul paprika. Krispig, saftig och söt.  :lick:

Bara att anteckna vad jag äter och sitta och pilla in det i appen gör att jag håller igen. Igår höll jag igen trots att jag petade i mig kaneläpple och grädde på senkvällen. 1074 kcal på hela dagen är väl lite snålt tycker jag. Men intressant att se att bara för att jag inte petar i mig från skåpet stup i kvarten, och väljer att dricka kaffeslurpen utan varmvispad mjölk gör det ganska mycket skillnad. Men jag hajjar inte riktigt hur jag ska fördela dagen ännu. Känner mig som en analfabet.  :blink: Men det klarnar nog snart.

Idag ville jag räkna ut hur mycket min standardomelett innehåller av protein, fett och kh / portion. Man kan lägga in egna maträtter i appen, som man sen väljer hur mycket i vikt eller portion som man äter. Men det gick jag bet på. Så jag fick skriva in äggen för sig och grädden för sig. Måste fråga mannen när han kommer hem. Han som är mattegeni här hemma. Det finns ju såklart någon smart formel för det som man kan använda till andra standardrätter. Typ äggagröten osv.

För övrigt har dagen inte vart någe vidare hittills. Hårtorken skickade fyrverkeri i morse, så jag fick åka ut och köpa en ny, hals över huvud. När jag var klar och skulle åka hem backade jag in i en Mersa. Splitter ny sådan.  :bang_head: Nåväl, mannen som äger mersan blev såklart jätte ledsen först. Men när han förstod att jag inte var en bråkig sort, utan att jag tar ansvar för händelsen så lugnade han sig och vi kunde fylla i papper tillsammans. Men min lätta huvudvärk som jag redan hade, eskalerade rejält. Men maken tröstade mig när jag kom hem, så nu känns det bättre. Och huvudvärken klingade av av lite medkänsla och en kram.  :inlove:

Jag hade tänkt mig att ta mig upp på taket och byta batteri i makens väderstation. Det kanske är en dålig idé?  :bg:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2166 skrivet: 2013.02.24 - 15:05:50 »

Usch vad jobbigt. Ska du ta det på försäkringen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Subcalva
Superhero
******

Smörklickar: 19
Offline Offline

Antal inlägg: 1721



« Svara #2167 skrivet: 2013.02.24 - 15:08:18 »

Jag hade tänkt mig att ta mig upp på taket och byta batteri i makens väderstation. Det kanske är en dålig idé?  :bg:

Ja definitivt en dålig idé!  :nod-yes:
Loggat

NOLM - Näringstät Oprocessad gärna Lokalt odlad Mat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2168 skrivet: 2013.02.24 - 15:18:57 »

Ja, det blir självklart försäkringsärende. Det lär väl gå loss på uppåt 10 tusingar på mersan. De är ju asdyra bara att titta på.

Har inte varit på taket än. Måste käka något först. Vet bara inte vad.  :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2169 skrivet: 2013.02.24 - 15:47:28 »

Nä hemulen  :lol: tycker jag har en balanserad frukt-kost. Allt här i livet ska vara i lagom mängd.
Just därför man är avvand av socker smakar en frukt delikat.
Jag tror att om man inte bantar så är lite frukt bra för kroppen.
Jag har tom kvar trädgårdsäpplen i mitt lager.
Det är svårt att bli sugen på sega råttor om man äter frukt...
och min hjärna gillar sådana kolh.!  :flirting:
Mina kostvanor har ändrats efter tre år. Mindre fett och mer bra kolh..
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2170 skrivet: 2013.02.27 - 04:15:22 »

Sorla, såg den här tråden på KiF och tänkte att det kanske är något du inte har provat.
http://kolhydrater.ifokus.se/discussions/4d7142ccb9cb46221d058767-migranen-borta?discussions-1
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2171 skrivet: 2013.02.27 - 06:16:12 »

tack! kanske något för min tinnitus med..... hade aldrig hört om det. Sidan fungerar inte bra just nu, får titta i eftermiddag...
Loggat



Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2172 skrivet: 2013.02.27 - 09:17:21 »

atlanotec.com heter den, om jag vill klicka vidare kommer jag ingen vart. bara felmeddelanden!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2173 skrivet: 2013.02.27 - 17:09:02 »

SKRIVER du URL?  :rolleyes:

http://www.atlantotec.com/
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2174 skrivet: 2013.02.27 - 19:47:36 »

var bara imorse så jag kunde hitta tillbaka lätt utan att behöva gå till Kif hela tiden. haha.

Jo jag skrev allt, men det är bara så vid tyska sidan. Engelska fungerar bra.

Funderar på att göra det om 2 mån eller så när jag har kunnat spara litet pengar. Ska prata med Jan om det, för då måste jag ha med honom som tolk haha. Närmaste är inte ens så långt från mina svärföräldrar, 20 mil från mitt hus och alltså 10 från svärisarna.

Det kan förståss vara ganska "ologiskt" men av någon anledning tycker jag det låter som en rätt så möjlig orsak av min tinnitus. Ibland vill man göra allt...
Loggat



Sidor: 1 ... 143 144 [145] 146 147 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544