Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 20:22:14 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063806 gånger)
0 Medlemmar och 30 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1995 skrivet: 2012.10.19 - 05:51:51 »

jag hoppar varje dag utan fallskärm. ur sängen vill säga. beror på hur högt det är om fallskärm är något att ha... :) för hoppa från andra eller 3e våningen med fallskärm hjälper inte så mycket heller. Och hur högt något är är högst individuellt... (litet krypiskt :))
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1996 skrivet: 2012.10.19 - 07:43:51 »

 :lol:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1997 skrivet: 2012.10.19 - 15:46:18 »

Jag tänker väl mer på att vid en viss höjdnivå är alla betjänta av en fallskärm oavsett person..(lite kryptiskt)  :confused3:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1998 skrivet: 2012.10.19 - 16:32:22 »

 :lol:
Loggat



idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1999 skrivet: 2012.10.19 - 17:02:13 »

 :blink: jag fattar nada om dessa fallskärmar  :blink:.
men jag har just nu lite  :loony:, så ni behöver inte fundera på det så mycket.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2000 skrivet: 2012.10.19 - 17:19:52 »

Jag trodde du menade att det var en variant på nödslakt, vilket jag stundtals har övervägt. Särskilt senaste dygnet.   :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #2001 skrivet: 2012.10.19 - 19:24:51 »

kära nån Sorla  :inlove: du vet att jag babblar.. eller att alla här vet att jag gör det  :sad:  jag stöder dej i var du än gör och hoppas du blir bra  :wave:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2002 skrivet: 2012.10.20 - 11:46:14 »

Babbelfia!  :bearhug:

Feber i armbågen. Värker och tvärstel. I princip obrukbar fortfarande. Tror inte det är helt ok att det är så, men avvaktar till måndag om det inte bli sämre.

En kollega förlorade sin son till cancern igår kväll, blott ca 25 år. Och min chef genomgår just nu den andra, av fyra, omgången cellgifter mot leukemi. Det är en tung höst detta. Lite svårt att hitta några riktiga glädjeämnen. Men sönernas och dotterns livsglädje värmer.  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #2003 skrivet: 2012.10.20 - 12:53:18 »

oj vilken jobbig period! Inte bara kroppsligt men allt det där extra. Kramar till dig!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2004 skrivet: 2012.10.20 - 12:54:06 »

Fy för en gris. Hoppas din kompis blir människa igen.  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2005 skrivet: 2012.10.20 - 14:32:08 »

Ja det är tufft! Stackars kollegan. Längtar tillfälle att få krama om honom. Finns ju inget mer jag kan göra för honom än att visa medkänsla och att man finns där.  :shake_head: Och chefen skickade jag kort till, så han vet att jag tänker på honom. Men fasar för när han får veta hur det gick med kollegans son. De är bra vänner, så det lär bli oerhört tungt.  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #2006 skrivet: 2012.10.22 - 14:35:06 »

Usch vad jag hatar cancer. Du gör helt rätt som finns där för dina vänner.
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2007 skrivet: 2012.10.22 - 15:05:33 »

Ja, jag hatar cancern också. Av hela mitt hjärta!  :fork_off: :evil: :kungfu:  :worried:

Armbågen blir sakta lite bättre. Var till doktorn idag för att kolla att det är ok som det blev. Fick förklarat för mig att det blivit en blödning inne i armbågen. Blödningen i muskelfästet, som redan var så retat, gjorde att reaktionen blev sådär våldsam, men det borde avta när blåmärket försvinner. Och rörligheten borde bli ordentligt bättre inom några dagar till en vecka. Ordinerad vila och vila och åter vila. Guuuud vad trååååkigt!  :smack_head: Eftersom det gör ont att skriva på tangentbordet så försvinner även det lilla roliga. Inte ens att virka fungerar.  :shake_head: Och bara skit på TV.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #2008 skrivet: 2012.10.22 - 15:38:12 »

Så du är sjukskriven nu då? Vad fick du blödningen av? Att du överansträngde bara eller?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #2009 skrivet: 2012.10.22 - 19:48:47 »

När han stack kortison-nålen i mig!  :shock: Jäkla klantarsle!  :guns:

 :flirting:

Det händer tydligen ibland. Men han kunde ju ha bemödat sig att tala om det för mig att det kunde hända. Dessutom satte han nålen väldigt nära en nerv, vilket också kan ha förvärrat smärtan. Jag är lite irriterad. 

Sjukskriven och sjukskriven...... Han trodde en vecka skulle räcka, och då behövs ingen sjukskrivning. Och det låter sig inte göras på jobbet. Jag är ordinerad vila.  Så jag låter disken stå här hemma och låter Roomba göra jobbet på golvet. Det är jag lite stolt över. Tog ett varmt bad idag istället. I hela 20 minuter.  :lol:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544