Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 18:20:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 129 130 [131] 132 133 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063726 gånger)
0 Medlemmar och 17 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1950 skrivet: 2012.10.05 - 21:36:51 »

Du vill inte fortsätta hos den här eller kan han inte? Kolla upp den där Tina hade pejl på då.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1951 skrivet: 2012.10.05 - 22:10:05 »

Du kan ju i dagsläget förlita dej både på läkaren och sjukgymn.Det ger sig hur utvecklingen ter sig. Jag menar egentligen att du inte ska tänka så otroligt mycket.... 
Jag undrar-förstå mig rätt- är du någonsin lat och samtidigt frisk?
Lathet är en dygd   :bg:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1952 skrivet: 2012.10.05 - 22:22:10 »

Ska du träffa läkaren något mer, så att han kan kolla hur du har det?
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1953 skrivet: 2012.10.06 - 14:43:26 »

Hemul, den här sjukgymnasten kunde inte erbjuda mig möjligheter att sjukträna med övervakning och stöttning. Eller, inte alls faktiskt. Fast han visste ett annat ställe som kunde det. Jag får ge dem en chans, fast jag gillade inte riktigt det jag läste om dem. Det kändes som att de vände sig till riktigt sjuka människor. Jag vill inte känna mig sjuk. Utan snarare som en väldigt frisk människa som behöver må bättre bara.  :redface:

Ninnan, det där att inte tänka så mycket ligger inte för mig....hur gör man?  :blush: Nu i somras var jag både lat och kände mig relativt frisk. Har inte mått så bra på år och dar. Läste ingenting om värk eller kost. Jag tog en total timeout från allt forskande. Jäkligt skönt! Men nu är det höst och jag mår skit igen. Plus att huvudet börjar komma ikapp igen. Migrän 3 helger i rad.   :sad: Inte totalt däckad. Som vanligt. Utan molande, envetet, bankande, tröttande.

Jag väntar på Tina. Har inte fått någon kontaktuppgift på hennes Osteopat.  :wave:

Jag är välkommen tillbaka till läkaren om jag vill det. Jag tänker...... Eller så skriver jag till honom och frågar.....han är ju jäkligt kontaktbar på fejjan och mejlen har jag förstått. Just nu ligger alla nerver på utsidan igen. Ömtålig som tusan. Så just nu kan jag inte prata med honom utan att bryta ihop. Att minsta lilla bakslag slår undan fötterna på mig så totalt! Blir så trött på mig själv.  :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1954 skrivet: 2012.10.06 - 16:10:37 »

Vilken konstig sjukgymnast. Vad KUNDE han erbjuda då?

Vad bra att du kan maila din läkare! Jag kunde det förut. Han tyckte också det var bra. Brukade maila om det var nåt problem med recept eller så eller om jag bara behövde fråga något snabbt. Så mycket enklare för båda parter än ett krångla med telefontider, speciellt för läkaren tycker jag som ju kan svara när det passar honom. Men sist jag gjorde det fick jag automatiskt svar. Tydligen har landstinget satt stopp för detta otyg och upprättat nån löjligt portal vid namn "Mina Vårdkontakter". Bara namnet får man ju knottror av. Tror de folk ska skicka sina frågor rakt ut i cyberrymden utan att man har en aning om vem som läser, för det är klart att det sitter folk och sållar vad som behöver komma doktorn till kännedom och inte. Svar får man väl gå och vänta på nån vecka, kan jag tänka. Sällan att jag använder det!  :angrywife:

http://www.lul.se/mvk  :puke1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1955 skrivet: 2012.10.06 - 18:22:37 »

De var visst mitt i en flytt. Lokalen där de var, var i princip bara ett litet kontorsrum. Mycket märkligt, för det framkom inte på deras hemsida. Jag fick några utskrivna blad med övningar för axel och armbåge. En bra början iockförsig. Men jag behöver kunna träna hela kroppen, utan att överbelasta mig.

En sak berättade han som var helt ny för mig. Träningsvärk ska normalt gå över inom ca 24 timmar. Har man ont längre, som jag ofta 1-2 veckor så är det överbelastning. Då måste man backa lite i intensitet och ta det lugnare nästa gång. Eller, tja, jag visste väl att det var överbelastning då. Men inte att det var det redan vid ont i upp till en vecka. Det visste jag inte. Trodde det var lite häftigare träningsvärk bara. Snacka om att jag knappt kan ta i alls då. Liksom "hejdå sticker ut o springer en sväng! Hemma igen om 3 minuter!  :wave:" Va!? Det är ju inte klokt! Men försöker jag längre har jag ont i flera dagar.  :glare: Inte konstigt att jag inte kommer vidare i min träning! Gah!

Har inte kollat på det där med vårdvalet. Men syrran tycker det är bra för hon kan boka tid online till sin läkare då, och förnya recept. Jag vete skjutton. Tycker det är bra att kunna ringa. Till min neuro ringer jag och får prata med hans sekreterare, som har järnkoll på vem jag är och dessutom kan ge lite råd och stöd i väntan på att jag får komma åt att prata med läkaren. Mejla tycker jag också om, men det har jag inte provat ännu. Men jag tycker det är betydligt lättare att komma ihåg allt så, än om man ringer. Åtminstone jag glömmer alltid något då. Även om jag har minneslapp som stöd.

Men, det måste väl gå till den läkare man riktar det till om man skriver en fråga på vårdvaletsidan?! Det handlar ju om sekretessbelagt material ju!

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1956 skrivet: 2012.10.06 - 19:06:05 »

Skojar'u? När jag ringer och ska beställa tid så kommer jag till en person som ska screena patienterna, bestämma om de verkligen behöver träffa sin läkare. Det är urlöjligt, för det är doktorn som sagt att jag ska komma en gång per år. Jag fattade inte först, för hon ställer bara en massa frågor om hur jag mår och så, irriterande, men jag försökte väl behärska mig och svara. Sedan berättade doktorn vad det gick ut på. Sedan dess säger jag omedelbart att jag inte har något speciellt problem jag vill träffa doktorn för (även om jag har det) utan att han vill att jag kommer en gång per år och nu är det dags. ÄNDÅ ska hon hålla på och nosa och nästan jämt säger hon "jag ska bara titta lite i din journal"! Har god lust att tala om att den har käringen inget med att göra, men tydligen. Jag tror alla som på minsta sätt är inblandade i din "vård" kan komma åt din journal.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1957 skrivet: 2012.10.07 - 21:04:58 »

Sorla
Jag säger återigen att du ska vara hemma en vecka efter varje migränanfall.
Då får du ta igen dej efter varje anfall. Annars lär det bli en längre sjukskrivning i höst 5-6 veckor. Börjar du inte känna igen din kropp från i våras? Det är bättre du tar ledigt
 i n n a n  det går så långt i alla symtom som du hade i våras.
hälsn. morsan Ninnan  :whink:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1958 skrivet: 2012.10.07 - 21:24:24 »

Ninnan är nog klok, hon.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1959 skrivet: 2012.10.07 - 21:33:16 »

det är hon absolut  :nod-yes:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1960 skrivet: 2012.10.08 - 03:23:07 »

 :smack_head:  Det glömde jag bort!  :redface: Och här sitter jag på jobbet och jobbar natt. På prov. Denna och fyra nätter till.  :ignore: Men jag var i alla fall hemma 2 dagar när det inte ville släppa efter förra helgen. Tyvärr fick jag migrän i lördags kväll igen. Ska det bli så varje helg nu?!? Så banne mig att det ska bli!  :angrywife: Hoppas bara att nattveckan nu inte stjälper om kull mig. Blir det migrän får de peta in någon annan istället för mig, det har jag förvarnat om.

Jag är skeptisk till om "alla" som har me4d min vård att göra kan se vad jag har för korrespondens med min läkare. Det verkar ju helgalet!  :max-shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1961 skrivet: 2012.10.08 - 03:45:01 »

Om den är i journalen kan de säkert det om det är inom samma vårdinstitution. Din sjukgymnast på stan kan nog inte se din journal på vårdcentralen, men jag tror att vem som helst på vårdcentralen som har nån koppling till dig kan det.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1962 skrivet: 2012.10.08 - 03:59:03 »

Så alla 3-4 sjuksyrror på mottagningen, som någon gång har tagit emot mig när jag har träffat min husläkare, skulle alltså kunna läsa min journal!? De är ju ena riktiga sladdertanter!  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1963 skrivet: 2012.10.08 - 04:02:14 »

Jag tror de måste ha en anledning. Men tydligen räcker det att de ska boka en tid, som den där bulldoggen jag måste tampas med.

För flera år sedan var det en massa i tidningarna om hur elektroniska journaler skulla hanteras och att man själv skulle kunna gå in på nätet och se vilka som hade begärt ut ens journal. Jag har för mig att det gick redan då men nu hör man ju inget om det?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1964 skrivet: 2012.10.08 - 04:11:41 »

Jag har en bekant som jobbar med ett projekt som tangerar detta med journalföring. Men i den här versionen ska man tydligen äga informationen själv, och delar ut till dem som man tycker ska få ta del av journalen. Det var en artikel i en bilaga till Computer Sweden för några veckor sedan. Så det kanske kan bli bättre i alla fall. Men då vill det till att folk har förstånd att använda den på rätt sätt. http://itivarden.idg.se/2.2898/1.465013
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 129 130 [131] 132 133 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544