Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 16:30:49 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063675 gånger)
0 Medlemmar och 26 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1920 skrivet: 2012.08.26 - 16:39:31 »

Hur länge klarade du dig den här gången?  Måste vara bra länge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1921 skrivet: 2012.08.27 - 12:56:20 »

Ganska exakt 5 veckor. Det får väl anses vara godkänt. Men det har varit en ganska besvärlig vecka med en hel del småont i huvudet. Så jag blev lite lurad igår och kom igång alldeles för sent med medicinen. Nu lyckades jag precis samla ihop mig så pass mycket att jag kunde ta mig till tåget för att åka till naprapaten som jag har tid hos strax.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1922 skrivet: 2012.08.27 - 21:08:35 »

Det är nog svårt att tro att migränen är på gång när man inte haft det på länge...
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1923 skrivet: 2012.08.28 - 12:06:53 »

Nä, det är just det. Jag trodde länge att huvudvärken skulle klinga av, av sig själv, så som den brukat göra.

Det är inte bra ännu. Halva huvudet molar. Ska på RedCord imorrn igen. Hoppas det ger något. Kanske Botoxen börjar avta? Eller så är det helt enkelt för att det är höst och allt drar igång. Sommaren har hur som helst varit helt underbar!
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1924 skrivet: 2012.08.28 - 14:17:05 »

Går du regelbundet på redcord eller är det vid behov?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1925 skrivet: 2012.08.28 - 15:48:26 »

Nä, jag var egentligen klar. Skulle bara tillbaka på uppföljning i November. Men eftersom axeln inte vill bli bra trots hjälp av naprapaten så bokade jag en tid. Naprisen tror att jag har obalans i muskelstyrkan som visar sig nu när jag har bättre hållning. Och jag tror också att det kan vara något sånt. Och hoppas.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1926 skrivet: 2012.08.28 - 19:58:28 »

Bra! Det går ju att göra nåt åt.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1927 skrivet: 2012.08.30 - 08:02:30 »

Vi får la se vad det blev... Har fortfarande ont och är begränsad i rörelsen. Men är ordinerad simning i eftermiddag och tillbaka imorgon igen. Ska bli intressant. Men axeln kanske kommer igång efter ett tag. Hoppas det.

Jag var på takvandring med pappa igår kväll. Vilken rent sagolik tur vi hade med vädret! Får se om jag kanske kan bjuda på någon bild när jag har tid. Mamma och valparna kommer hem ikväll för en vecka så prion ligger nog inte vid datorn ett tag nu.


Skrivet i Tapatalk
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1928 skrivet: 2012.09.14 - 10:31:20 »

Hej!  :wave:

Tro inte att jag inte har koll. Jag ser er varje dag.  :flirting: Det är bara så bökigt att skriva på telefonen. Och datorn är ju inte med på tåget.

Nu händer det lite i alla fall. Har varit hos doktor Björn Bragee på smärtkliniken. https://www.smartguiden.se/default.asp Troligen och med största sannorlikhet är det inte Fibromyalgi som ger hudömheten och tendensen att överanstränga mig med muskelinflammationer och annat skit som följd. Dock vad det är, det kvarstår att utröna. Det har varit intensiva veckor och det fortsätter lika i nästa vecka. Han är grundlig den mannen.  :nod-yes: Det känns så skönt att bli tagen på allvar ändå. Om jag säger att det gör ont, så tror han faktiskt på mig, fast att det inte syns något.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1929 skrivet: 2012.09.14 - 10:54:37 »

Va bra! Otroligt att du äntligen får det ordentligt utrett.  :clapping:

 Hur fick du tag i honom? Du kanske har sagt det, men jag minns inte.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1930 skrivet: 2012.09.14 - 11:41:25 »

Sitter du på tåget för jämnan förresten?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1931 skrivet: 2012.09.14 - 15:48:51 »

Va bra! sa Bull  :wave:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1932 skrivet: 2012.09.14 - 15:56:19 »

Härligt med läkare som lyssnar och tror en!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1933 skrivet: 2012.09.14 - 16:21:55 »

Men hemskt att det ska vara någonting anmärkningsvärt.  :evil:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1934 skrivet: 2012.09.14 - 17:34:46 »

Haha, nä jag sitter inte alltid på tåget. Men nu när jag inte har huvudvärk för jämnan orkar jag göra annat än att hänga i soffan framför datorn. Utom när jag får såna här "skov" eller vad jag nu ska kalla det, då kläderna gör ont på kroppen. Då blir jag genast lite slö igen. Och gråtmild.  :blush:

JAg har lagt ganska mycket tid på att rehabilitera min axel också. Så då går liksom kvällarna åt. Men nu jobbar jag på kvällen, och är mellan uppdrag. Så då hinner jag slöa lite framför skärmen om det inte ligger på för mycket.

Hemul, min husläkare remitterade mig för ca ett halvår sedan. Det har varit lång väntan, men det är bra, eftersom jag alltid mår sämre så här års i kylan. Känns ju menlöst att bli undersökt när man mår finemang. :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 127 128 [129] 130 131 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544