Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 14:40:25 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063613 gånger)
0 Medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1905 skrivet: 2012.08.06 - 20:18:23 »

Vågar ni inte vinbärsaften utan socker???

Hallåå här har vi druckit rödvinbärssaft sedan 20 år tillbaks utan ett uns socker. Det gäller att frysa in det bara.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1906 skrivet: 2012.08.07 - 11:16:47 »

 :redface: Efter att ha blaskat med saften och fyllt på mer och mer stevia och sukrin gav jag upp. Det fick bli 1 dl socker per liter saft. Då fick den den där sista touchen så folket slutade grimaschera (hur stavas det egentligen!?) och krulla ihop hela ansiktet. Nu är alla barna nöjda med smaken, och en dl /liter är inte mycket ändå tycker jag. Om man jämför med hur det skulle ha varit om jag hade följt receptet i boken.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1907 skrivet: 2012.08.07 - 12:04:32 »

Jag ska också koka saft men det får bli med socker för det är sonen som dricker. Jag blandar i lite hallon i vinbärsaften, behövs inte mycket för att det ska bli smarrigt. Och man kan ta de där som Hemulen rensar bort eftersom man silar saften :)
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1908 skrivet: 2012.08.07 - 13:37:04 »

Och NU ska det blir svartvinbärsgelé!  :crazy: I receptet står det 9 dl socker per liter avrunnen saft!  :tongue_wag: Det måste väl gå att göra liknande med den som med saften och sylten igår?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1909 skrivet: 2012.08.07 - 13:43:45 »

Vad gjorde du med den då? Tog mindre socker? Då måste du nog ha i nåt medel som gör att det gelear sig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1910 skrivet: 2012.08.07 - 14:42:22 »

Oj, har inte börjat koka än. Måste ut och handla burkar. Det kommer bli 3 liter gelé insåg jag just.  :tongue: Jo, jag har köpt stabiliseringsmedel, mot alla mina principer. Fast om man tar bären innan de har mognat för mycket ska det visst geléa sig av sig själv. Så medlet använder jag bara i nödfall.

Kan avslöja att lingonsylten är god ihop med ugnspannkaka.  :lick:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1911 skrivet: 2012.08.07 - 14:56:24 »

Jag gör svartvinbärs"gelé" med mycket lite socker. Bryr mig inte om att det är rinnande.
Använder små glasburkar till det. Det är precis lika gott till gräddsåser ändå.
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1912 skrivet: 2012.08.07 - 15:02:18 »


Jag silar inte bären genom en duk utan genom stålsilen(fortare)
för mej har det ingen betydelse att lite småsaker är kvar.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1913 skrivet: 2012.08.07 - 15:17:06 »

Med mindre socker möglar den fortare men du kan binda med gelatin och frysa. Läste det igår någonstanns...
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1914 skrivet: 2012.08.07 - 18:28:59 »

Jag fryser in, så ska de klara sig från mögelangrepp.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1915 skrivet: 2012.08.07 - 18:34:33 »

Hur får du rum? Är inte din frys full av kött?  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1916 skrivet: 2012.08.07 - 22:02:56 »

Kött?!? Näe.... Det tar mindre plats som saft och gelé än som bär. Hittade lite  rabarber också, så det får bli paj någon kväll den här veckan. *mums*
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1917 skrivet: 2012.08.13 - 16:57:20 »

 :club_idiot:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1918 skrivet: 2012.08.26 - 16:33:01 »

Sviten avbruten. Soffläge med migrän som, ev sakta, har passerat sin pik. Det är vädrets fel.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1919 skrivet: 2012.08.26 - 16:38:06 »

Nu är bara frågan om det blir så täta anfall igen eller om det håller sig längre mellan dom!

Kram på dig!
Loggat



Sidor: 1 ... 126 127 [128] 129 130 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544