Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 12:28:03 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063540 gånger)
0 Medlemmar och 20 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1860 skrivet: 2012.07.12 - 00:25:26 »

På ett halvår ska du väl inte hinna bli så ruskigt tjock. :there:

Hade du inte redan testat att springa? Tyckte vi pratade om det förut. Min kompis kunde ju inte springa alls och visste inte att det berodde på medicinen, men jag har precis för mig att det funkade för dig.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1861 skrivet: 2012.07.12 - 00:29:36 »

Inga sträckor.  :shake_head: Har inte haft benstyrka efter knäproblemen. Så jag har inte sprungit något särskilt sedan drygt 2 år. Bara korta bitar i intervaller. Jag skulle vilja komma tillbaka till riktig löpning. I skogen. Och flera kilometer. Det har inte gått att få kontinuitet med all migrän, så då går det inte att få så bra kondition. Men nu kanske det går om jag bara tar det lite varligt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1862 skrivet: 2012.07.12 - 01:40:40 »

Aha. Då har jag missuppfattat. Ja, ta det varligt och försök komma igång bara. Om du känner av att du inte kan få upp pulsen får du väl vänta ett halvår och bara lufsa så länge.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1863 skrivet: 2012.07.12 - 19:02:53 »

Jag var ute och provade 6+6 minuter i mina fingerdojjor idag. Det kändes gott. Hjärtat tickade på och jag kunde koncentrera mig på andningen istället. Jag brukar ha en arbetspuls som ligger ganska högt. Ungefär 20 slag högre än vad min man har. Även då jag har varit  vältränad. Idag hade jag ingen koll på pulsen, men det kändes inte som vanligt. Annars brukar hjärtat rusa så jag blir aldeles andfådd. Men idag kändes det lugnt. Imorgon ska det vara vilodag, och på lördag ska jag springa 7+7 minuter med gång före, mellan och efter. Jag lånar makens löparprogram för att komma igång. Tror det är bättre än att köra efter eget huvud. Då tar jag bara i för mycket och så blir det pannkaka av allt.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1864 skrivet: 2012.07.12 - 23:28:35 »

Låter ju bra så långt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1865 skrivet: 2012.07.13 - 12:24:32 »

Jag har läst att vid migrän drar kärlen ihop sig snabbt och sedan utvidgar sig snabbt och det är vid vidgningen som migränen kommer.
Men rätta mig om jag har fel!
Skönt att du inte slutar hux flux, så jag kan vara lugn..  :wave:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1866 skrivet: 2012.07.13 - 18:03:03 »

Vilodagen har gått bra. Jag har vilat. Läst bok, snackat med ungarna, plockat lite hemmavid ute och inne och sen åkt till jobbet. Här är det lugnt också. :thumbsup: Vaknade med lite lätt kramp i vaden, så jag fick studsa upp och stretcha. Vaderna är lite stela idag. Som två klubbor.  :blush: Men det ska nog bli bättre. Jag är taggad för 7+7 minuter imorgon.

Ninnan, jag har inte hundra koll på hur det är. Inte ens läkarvetenskapen har det. Men en av gissningarna är att det kan vara så det börjar. Sen är frågan varför. Varför beter sig blodkärlen så, och varför ger det migrän för vissa människor när de gör så? Jag skulle bra gärna vilja veta vilka mekanismer som gör att jag slipper få migrän när jag äter betablockerare. Och varför hjälpte inte de betablockerare som jag provade för ca 15 år sedan? Det skulle jag bra gärna vilja veta.  :hm-hm:

Jag har glömt hur många dagar sedan jag hade migrän nu. Det är ett mycket bra friskhetstecken. Snart kommer jag våga åka hemifrån utan att släpa med mig hela arsenalen med mediciner också. Ska kanske börja grunna på en ny undertext. Och rubriken på min tråd känns också fel.  :yay: Eller, nä, den är rätt. Jag har ju fortfarande nolltolerans.  :rolleyes: Men kanske tråden ska byta inriktning och inriktas mer på träning eller allmän hälsa? Det ger sig med tiden.  :cool:

Note to self: Huden och vissa leder som ömmar trodde jag att jag skulle slippa nu när jag inte har migrän längre. Men tyvärr finns det kvar. Men jag har ju en tid hos smärtläkare efter semestern. Käken tränar jag med stretchnypan varje dag. Det gör asont och jag märker knappt någon förbättring förutom att själva inflammationen har lagt sig. Men käken är fortfarande stel och ömmar om jag biter för hårt eller gapar för stort. Och bettet går inte riktigt igen. Så segt kött får tuggas med framtänderna.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1867 skrivet: 2012.07.21 - 20:51:45 »

Hejja Sorla!

Hinner inte säga något mer just nu...
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1868 skrivet: 2012.07.21 - 22:41:17 »

Vaderna är lite stela idag. Som två klubbor.  :blush:

Det behöver inte bero på stelhet. Det kan bero på att du är tjock nu också.  :lick:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1869 skrivet: 2012.07.21 - 23:52:58 »

Sorla, vi "vanliga" människor har inte sådan våldsam utvidgning av blodkärl plus sammandragningar som migränpersoner har.
De kommer snabbt och försvinner snabbt; och därför anfallen. Detta har jag satt mej in i lite, enbart för din skull  :rose:
Men jag är fortfarande lite ängslig att du börjar träna för mycket utan skulle vilja du tar det hela i lugn och ro.
Om inte, så får du en rejäl omgång  :wave: av mej!!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1870 skrivet: 2012.07.23 - 11:40:54 »

Sorla, vi "vanliga" människor har inte sådan våldsam utvidgning av blodkärl plus sammandragningar som migränpersoner har.
De kommer snabbt och försvinner snabbt; och därför anfallen. Detta har jag satt mej in i lite, enbart för din skull  :rose:
Men jag är fortfarande lite ängslig att du börjar träna för mycket utan skulle vilja du tar det hela i lugn och ro.
Om inte, så får du en rejäl omgång  :wave: av mej!!

Då vågar jag väl inte berätta att jag är hemma med "baksmälla" idag efter att ha "dragit" på mig migrän igår.  :shy: Jag lyckades inte få till det med sömnen förra veckan. I slutet av veckan var jag verkligen toktrött. Och i helgen var jag och paddeldamerna ute i skärgården och njöt av svensk sommar när den visar sig på den bättre sidan tillsammans med kajaker och tält. I bilen på väg hem började jag gäspa som en besatt och sen kom den bekanta gamla värken sättandes tillsammans med illamående. Nu vet jag i alla fall var jag har gränsen. Jag bara MÅSTE sova ordentligt innan helger med paddling på schemat.

Vaderna är lite stela idag. Som två klubbor.  :blush:

Det behöver inte bero på stelhet. Det kan bero på att du är tjock nu också.  :lick:

 :lmao: Fast nu vet jag inte om jag kan räknas som "tjock" längre. De har ramlat av sen jag kom hem och återgick till vanliga vanor och skippade allt hembakt, plus att jag rör mig mycket mer. Så jag är nästan tillbaka till mitt vanliga magra jag. 1-2 kilon till så är det precis som vanligt.  :cool: Det där med att vara varaktigt knubbig verkar inte ligga för mig. Fast det var kaxigt sagt, så nu kommer väl kilona tillbaka bara för att jag sade så.  :crazy:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1871 skrivet: 2012.07.23 - 14:38:21 »

Är migränen lika svår som vanligt eller lindrigare?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1872 skrivet: 2012.07.23 - 16:47:31 »

Ungefär lika svår/lätt. Men jag har fått lätt feber och mår fortfarande lite illa!  :sad: Helt galet. Vi som paddlade så lätt! Inte kan jag väl ha överansträngt hela mig så pass?! Huvudet är nästan ok nu, men jag känner mig så klen. Orkar liksom ingenting. En tur upp för trappen så trummar hjärtat som en stånghammare trots betablockeraren.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1873 skrivet: 2012.07.23 - 17:04:54 »

Du kanske håller på att bli sjuk?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1874 skrivet: 2012.07.24 - 12:52:00 »

När, jag tror inte det. Febern försvann sen under kvällen och nu mår jag skapligt igen. Förutom att huden är öm på ryggen igen. Så jag pular på här på jobbet i lugnt tempo.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 123 124 [125] 126 127 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544