Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 10:19:40 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 122 123 [124] 125 126 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063471 gånger)
0 Medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1845 skrivet: 2012.07.06 - 14:25:33 »

Har Mynlen fått din migrän att försvinna? Har hon övernaturliga krafter?  :max-shock:

Angående kaffet, funkar det med koffeintabletter? Ifall du står utan möjlighet att dricka kaffe nån gång menar jag? Eller nån ävla sportdryck med koffein? Nåt som är lätt att alltid ha med.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1846 skrivet: 2012.07.08 - 16:23:24 »

Har Mynlen fått din migrän att försvinna? Har hon övernaturliga krafter?  :max-shock:

Angående kaffet, funkar det med koffeintabletter? Ifall du står utan möjlighet att dricka kaffe nån gång menar jag? Eller nån ävla sportdryck med koffein? Nåt som är lätt att alltid ha med.

Yepp! Alla borde ha en Mynlen.  :lol: Eller så borde jag lära mig lite om syftningsfel och kommateringar.  :redface:

Sån där  :fork_off: "sportdryck" skulle jag aldrig dricka!  :puke1: Kaffe finns ju överallt så jag är inte så bekymrad.

Nu är vi hur som helst hemma igen. Med ett mer tillförlitligt internet. Det har varit minst sagt svajjigt och lååångsamt när det väl har fungerat. Imorgon träder man i tjänst igen. Fast eftermiddag, så jag får ju i alla fall sovmorgon. Fett najs!  :thumbsup: Jag har inte vågat besöka vågen ännu, apropå det. Jag brukar dessutom väga mig på morgnarna och det kunde jag inte idag. Men spegeln avslöjar mig. Jag ser det tillockmed i ansiktet! Nu blir det stränga tyglar några veckor.  :kungfu: Jag har en otäck känsla när jag går att jag liksom svajjar fram. Jag behöver gå i takt med dallret på lår, mage och rumpa för att inte komma i otakt med mig själv. Så vi snackar inte något litet enstaka kilo här inte. Jag tror att avsaknad av kh har gjort att jag inte tål dem öht nu.  :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1847 skrivet: 2012.07.08 - 16:59:30 »

jag räcker till många :)

Hoppas det går att få bort det du vill, med inte allt för mycket möda!

Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1848 skrivet: 2012.07.08 - 18:53:42 »

Har sorla blivit en knubbis?  :lol1:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1849 skrivet: 2012.07.08 - 19:20:25 »

Har sorla blivit en knubbis?  :lol1:

 :lick: Jodu. Det valkar sig båd här o där.  :wacko: Har inte varit så knubbig sen jag födde lilltjinonan. Jag tror det är trivselkilon, nu när jag inte har ont i hövve. Det går kanske mindre kalorier av att inte ha ont? Och slöat har jag ju gjort ordentligt i flera månader nu. Men nu har jag stark lust att komma igång igen med rörelsen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1850 skrivet: 2012.07.08 - 20:00:45 »

Du äter kanske mer. Man får ju ingen vidare aptit av att ha ont, speciellt inte i huvudet.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1851 skrivet: 2012.07.08 - 22:10:46 »

Vad jag ser på din bild av ditt ansikte tror jag inte att ngt kilo är att hänga upp
sig på!  :whink:
Själv sitter jag med en ballongmage och är förstoppad, jag åt rejält med surdegsbröd som jag blev bjuden på.  :sad: jag tänker inte göra om det..  :angrywife:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1852 skrivet: 2012.07.09 - 20:23:42 »

Jamen det där som dallrar när jag går sitter inte i ansiktet. Även om det syns även i ansiktet. Lite mindre skarpa linjer. Tyvärr kan man ju inte välja var fettet sätter sig.  :sad: Det skulle vara fint om det kunde fördela sig lite ovanför midjan istället för allt under midjan.  :sneaktongue:

Ett kilo var vatten tror jag i alla fall, för det pinkade jag ut inatt. Resten släpper inte lika lätt tror jag. Men idag cyklade jag från Norrtull till Årsta. Det var både kul och lite igångkickning av mitt gamla liv igen. Jag är så lycklig att kunna sätta fart på mitt gamla aktiva liv utan att straffas ut av migränen direkt. Måste bara vara lite försiktig så jag inte får överansträngning i lederna igen.

Var på RedCord för sista gången för den här gången. Nästa blir om några månader för att följa upp hur det går med de djupa musklerna. Så vad det gäller dem är jag friskskriven. Alla musklerna jobbar som de ska. Min tränare/naprapat frågade om han fick ange mig som medicinskt exempel, men anonymt. Jag svarade att han självklart fick det. Han fick använda mitt namn också om han ville. Äntligen jobbar mina muskler som de ska, så att de ytliga kan få vila. Äntligen är jag avslappnad av mig själv och inte som en aktiv handling. Äntligen har jag ett "vattenglas" som inte är överfullt och rinner över stup i ett, utan det är gott om plats i glaset innan det svämmar över så jag får migrän. Inte ens lågtryck slår omkull mig. Blir bara lite seg i kålan av det. Men fungerar.

Folk klagar på vilken skitsommar det är. För mig är det den bästa sommaren på år och dar. Här har ni en lycklig tjej!  :yay:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1853 skrivet: 2012.07.09 - 20:58:22 »

stor kram! Det är du värt. Härligt du har en bra sommar!!!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1854 skrivet: 2012.07.10 - 00:54:16 »

Låter ju helt fantastiskt! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1855 skrivet: 2012.07.11 - 19:00:37 »

"I en norsk översiktsartikel från 1991 beskrivs viktuppgång som en av de tio vanligaste biverkningarna för betablockerande läkemedel [2]. Experimentella studier har talat för att betablockad sänker den basala energiomsättningen och att den termogena effekten som svar på värme, kyla, mat, stress och ångest reduceras [2, 3]. Dessa effekter kan sedan medföra viktökning."

Sådetså!  :angry: Typiskt! Så nu blir man en tjockis då.....  :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1856 skrivet: 2012.07.11 - 23:20:20 »

Jag tror din betablockerare är viktig.  :fork_off:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1857 skrivet: 2012.07.11 - 23:55:07 »

Bra att du kom på det på ett tidigt stadium så du kan försöka hålla koll. Förhoppningsvis behöver du väl inte fortsätta äta medsen resten av livet, utan bara ett tag eller kanske då och då?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1858 skrivet: 2012.07.12 - 00:21:51 »

Jag har tyckt att det var konstigt att jag inte hittade en enda biverkning på den här medicinen. Alla andra jag har provat har efter ett tag givit så tråkiga biverkningar så det inte har gått att fortsätta. Men så har de samtidigt givit närapå noll och ingen effekt på migränen heller, så förlusten har inte varit svår att bära. Det här går det ju att ha koll på. Jag drar bara ner på kolisarna igen så ordnar det sig säkert. Plus att jag är jätte pågång med att träna mer också.  :whistle: Ikväll har det varit lugnt på jobbet, så jag har försökt hitta något om att träna när man käkar betablockerare. Men det har verkligen inte varit lätt. Alla skriver bara om hur svårt det är. Eller omöjligt, att träna med betablockerare. Tråkigt, för det tror jag inte alls! Däremot skulle jag gärna velat hitta lite tips hur jag ska gå tillväga. Men jag får väl prova på egen hand och se hur det går. Helt förutsättningslöst. Jag tror det är undanflykter att påstå att det inte går att springa med betablockerare. Lata höns och frusen mark, ni vet.

Jag läste att det kan räcka med att käka betablockeraren ett halvår och sen fasar man ut den och ser om migränen har blivit bättre spontant av att inte triggas igång stup i kvarten. Men jag vet inte riktigt hur min neuro har tänkt där. Han vågar nog inte tro helt att den funkar så bra som den faktiskt gör, ännu. Det var ju jag som övertalade honom att prova den här. Han var inte svårövertalad. Men han var lite skeptisk och bad mig att inte ha några förväntningar. :look_down:

Jag har redan kört hårt med få kolisar den här veckan. Eller snarare sedan i lördags. Jag har samma abstinens som för 2 år sedan. Hungrig som en varg, klen i musklerna och törstig. Men ingen huvudvärk. Bara lite mör, eller snarare trött. Det har däremot inte varit svårt med sötsug. Jag trodde annars att det skulle vara värsta boven. Men det handlar väl om att jag är bestämd med mig själv vad som gäller, och då infinner sig inte ens tanken att jag skulle fuska med sötsaker eller bröd. :nonono:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1859 skrivet: 2012.07.12 - 00:22:49 »

Förresten Ninnan, det skulle inte falla mig in att sluta med betablockeraren nu. Jag har ju fått tillbaka livet!  :clap_jump:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 122 123 [124] 125 126 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544