Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.10.06 - 10:16:43 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 1063463 gånger)
0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1830 skrivet: 2012.07.01 - 22:37:02 »

Sötsakerna för att det var hembakat och vad som bjöds på. Och snabbmaten för att det var vad som fanns till buds för stunden. Och jag orkar inte krångla med en massa special och egna grejer när folk är snälla och bjuder heller. Jag får snyta till mig när jag kommer hem igen. För övrigt får jag inte migrän av ädelost nu!  :clap_jump: Och korv fungerar!  :lol1:

Grismunkarna är på tok för söta för mig. Har alltid varit. Redan innan jag började med LCHF tyckte jag det. Usch, jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på dem!  :shock:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1831 skrivet: 2012.07.01 - 22:43:43 »

Jaså? Jag minns dem som goda och jag är har ju heller aldrig gillat för sött. De kanske är olika i olika delar av landet eller nåt? Mina fanns nära Jacobstad.

Blir du inte dålig alls när du trycker i dig så där mycket kolhydrater på en gång? Jag har inte provat, så jag vet inte om jag blir det själv, men man hör ju.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1832 skrivet: 2012.07.01 - 22:55:40 »

Långsam tillvänjning är hemligheten.  :redface: Men jag är galet hungrig. Och argsint emellanåt. Så optimalt är det inte.  :shake_head:

De är sockrade utanpå och söt sylt inuti. Klart att det blir sött!  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1833 skrivet: 2012.07.01 - 22:59:01 »

Tyckte de var som våra svenska. Mest socker utanpå och inte så söta innuti.  :neutral:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1834 skrivet: 2012.07.02 - 06:00:33 »

aha, grismunkar är alltså som "donutshålet" med sylt i...  lärt mig något nytt igen. Sötsliskigt men jag gillade dom förr :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1835 skrivet: 2012.07.02 - 13:16:12 »

Men är det alltid sylt i Sorla? Har inget minne av sylt i de jag åt.

Det är finska munkar, mynlen. De är inte runda utan fyrkantiga som en kudde med en liten knopp i varje hörn. En gris med fyra ben enligt finnarna.

http://haggkvistbloggen.blogg.se/2012/february/zack-njuter-av-en-gris-till-frukost-lyx-d.html
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1836 skrivet: 2012.07.02 - 15:47:09 »

jaså! då förstår jag.. fniss.. äta en gris till frukost :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1837 skrivet: 2012.07.02 - 16:03:20 »

Jag har berättat det är förut, men jag tycker det är så kul och du har nog inte hört det. Jag hade in kompis som flyttade hit från Österbotten med sin familj när han var liten. När de installerat sig promenarade mamman till dåvarande Tempo (Åhlens) för att köpa nåt gott till kaffet. Vad kondisdisken deklarerade hon på sjungande finlandssvenska "Jag skulle ha fyyra griiisar, tack". Expediten hade sett mycket förskräckt ut och till slut sagt "Då får jag besvära damen att gå till charkdisken där borta".  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1838 skrivet: 2012.07.02 - 16:26:39 »

åååh underbart såna historier!!!

fyra grisar.. då behöver man nog en REJÄL frys!!!
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1839 skrivet: 2012.07.03 - 08:58:09 »

 :lmao: Hon skulle ha gått till vår PrisXtra. Där finns de ibland.

Jomen, det är alltid sylt i dem! Jag har aldrig hittat någon som inte innehåller sylt. Inte min man heller.  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1840 skrivet: 2012.07.03 - 12:13:50 »

Då kanske det bara var lite sylt i de jag åt, eller inte så söt sylt. Vi köpte nästan varje dag på ett fint konditori, det minns jag.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1841 skrivet: 2012.07.05 - 21:42:54 »

35 dagar utan migrän!  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31115



Hemsida
« Svara #1842 skrivet: 2012.07.05 - 22:40:47 »

Wow!  :thumbsup: :clap_jump:

Har det någonsin gått så lång tid förut?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1843 skrivet: 2012.07.06 - 06:00:37 »

 :yay: Vad tror du är faktorn att det har hållit sig borta??
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1844 skrivet: 2012.07.06 - 09:46:15 »

Hemul, kanske innan det startade för över 20 år sedan.  :shy:

Mynlen, Betablockerarare, Botox och Red Cord.

Tyvärr är jag beroende av kaffe nu också. Måste ha en kopp vid 11-12-tiden. Annars blir det en svidande huvudvärk som inte vill ge med sig förrän jag druckit en kopp. Lite surt. Men så länge det bara är den koppen som måste till så är det kanske inte så farligt. Den är ju god för det mesta. Om man får tillgång till bryggkaffe eller liknande. Jobbets automatkaffe däremot....  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 121 122 [123] 124 125 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544