Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.19 - 03:34:54 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 947540 gånger)
0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1635 skrivet: 2012.04.23 - 17:03:46 »

Just det. Sen behöver du ju inte framhålla hur bra man du har heller. Han gör så klart så gott han kan man måste ju jobba mycket o.s.v.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1636 skrivet: 2012.04.23 - 18:05:47 »

När jag var liten turades vi om att ha migrän min mamma och jag .  :puke1: :neutral: :puke1: :neutral:
Så jag vet om både sidorna.
När man fick tassa runt tyst, inte lyssna på musik, fixa något själv, ställa in något planerat...
Vet hur det är.

Det är bara att fixa ett totalt-haveri-sammanbrott i morgon. För det är där du sitter i vilket fall,
I ett trasigt båt, oavsätt om du har lyckats täppa till hålet för dagen.
Vem klarar av att spy 20% av sitt liv?
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1637 skrivet: 2012.04.23 - 23:01:22 »

Sorla, du gör precis som jag har gjort.
1 Blir jag sjukskriven av en läkare blir jag genast mycket bättre och undrar då om det var nödvändigt.
2 Ger mig iväg till jobbet eferåt, helst när sjukskrivningen inte gått ut.

Fundera lite, jag kan säga dej att jag var fem ggr mindre sjuk än du är nu.
Jag har en god vän som jobbade heltid när barnen var under sju år med mycket infektioner. När väl barnen började skolan gick hon ner i arb.tid.
Tänk om hon hade gjort tvärtom.
Det är idag du lever och barnen är snart utflugna...
Du har ett mycket större värde om du tänker på dej själv. Alla ser att du gör ett gott val.   :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1638 skrivet: 2012.04.24 - 08:05:45 »

Nja,Ninnan. Inte riktigt. Jag var skeptisk till om det skulle gå att jobba. Men tänkte att jag lär väl försöka. Det var lite svårt att hävda redan första dagen att det inte skulle gå, eftersom jag inte kände migränen varken dagen innan eller under morgonen igår. Sjukskrivningen var ju slut. Sen borde jag, om jag hade varit lite förståndig (vilket man aldrig är under pågående migränattack) ha fattat att jag inte skulle åka vidare när gäspningarna bara tilltog i styrka. Måhända har jag lärt mig en läxa av den reflektionen jag gjorde där i bilen.  :blush:

Men jag förstår vad ni säger till mig, vänner!  :inlove: Och jag tror det ska gå bra hos neuron idag. Jag har inte huvudvärk nu. Men yrsel och lätt illamående. Om det hör till en förestående migrän, eller är utmattningssymtom pga gårdagens och vinterns misshandel vet jag inte ännu. Ska peta in lite Dr K´s äggröt och se vad det ger till handa.

Ninnan, att din kompis gjorde som hon gjorde kan jag faktiskt förstå. Det är tufft att ha råd att gå ner i arbetstid. Och när man är mitt uppe i stressen hinner man inte stanna upp och, förlåt man ger sig inte tid att stanna upp, och tänka och se över situationen. Paniktempo liksom. Blev hon sjuk så det var därför hon gick ner i tid?
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1639 skrivet: 2012.04.24 - 13:35:07 »

Min vännina hade en rik man  :lmao:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1640 skrivet: 2012.04.24 - 16:30:31 »

Hade?  :hm-hm:

Nu har jag suttit och brytit ihop hos neurologen. Trodde en stund, när jag satt i väntrummet, att jag skulle kunna hålla ihop mig. Men det kunde jag inte.  :glare:
Resultatet blev: Han har vidareutbildat sig i botoxbehandlingens vackra värld. Så något ändrat stickmönster blev det. Mer fokus runt öronen (jätte bra) Och om det inte ger fullgott resultat tätare behandlingar samt ökad dos. Detta i kombination med betablockerare som ska tas som förebyggande medicin. Jag hoppas jag slipper biverkningarna som jag fick för 10-15 år sedan när jag provade den. Jag tar första dosen imorgon till frukosten. Och sist och slutligen sjukskriven heltid ytterligare 2 veckor. Det ska förhoppningsvis hjälpa och räcka. I övrigt måste jag själv börja anpassa mitt liv efter migränen och inte försöka göra tvärtom som jag har inbillat mig att jag kunde. Men det hade jag ju redan listat ut själv.  :whistle:

I övrigt har han inte så mycket att komma med kunskapsmässigt, mer än vad jag själv kan. Jag är så pass påläst att han knappt kan bräcka mig där. Så det är upp till mig själv att vända detta till något som kan fungera. Migrän är en djävla sjukdom!  :fork_off: Nå, vi fortsätter samarbeta för att göra detta så gott vi kan.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1641 skrivet: 2012.04.24 - 16:33:28 »

Men då kan du väl inte springa?  :sad:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1642 skrivet: 2012.04.24 - 16:36:59 »

Kanjante endå?  :cry: Antingen kan jag inte träna ordentligt pga migrän, eller så kan jag inte träna ordentligt pga medicin, men slipper migrän. I bästa fall. Och slipper jag migränen, eller glesar ut den rejält, så kan jag träna upp mig ändå och få tillbaka flåset sa min allmänläkare. Så det hoppas jag på. Men gå kan jag oavsett och då är tåskorna bra att ha. Och när man paddlar.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1643 skrivet: 2012.04.24 - 16:42:31 »

Kunde du det när du åt det förut? En kompis till mig kunde inte springa så bra när hon åt det iom att pulsen inte kan gå upp.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1644 skrivet: 2012.04.24 - 16:48:44 »

Jag vet inte. Då ville jag inte springa. Fast jag spelade iofs innebandy och det gick ju bra. :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1645 skrivet: 2012.04.24 - 17:12:05 »

Min kompis visste inte om det, de hade inte sagt nåt, så hon undrade ju varför hon orkade så dåligt. Sjukt att inte informera tycker jag. Men din läkare tog upp det alltså?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1646 skrivet: 2012.04.24 - 17:22:08 »

BRA med sjukskrivningen och BRA med  en som tänker med. Jag hoppas det kommer att fungera bra, som du vill det!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1647 skrivet: 2012.04.24 - 17:32:25 »

Vad då? Jag ser inget om sjukskrivning. :confused3:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1648 skrivet: 2012.04.24 - 18:28:05 »

Hade?  :hm-hm:

Nu har jag suttit och brytit ihop hos neurologen. Trodde en stund, när jag satt i väntrummet, att jag skulle kunna hålla ihop mig. Men det kunde jag inte.  :glare:
Resultatet blev: Han har vidareutbildat sig i botoxbehandlingens vackra värld. Så något ändrat stickmönster blev det. Mer fokus runt öronen (jätte bra) Och om det inte ger fullgott resultat tätare behandlingar samt ökad dos. Detta i kombination med betablockerare som ska tas som förebyggande medicin. Jag hoppas jag slipper biverkningarna som jag fick för 10-15 år sedan när jag provade den. Jag tar första dosen imorgon till frukosten. Och sist och slutligen sjukskriven heltid ytterligare 2 veckor. Det ska förhoppningsvis hjälpa och räcka. I övrigt måste jag själv börja anpassa mitt liv efter migränen och inte försöka göra tvärtom som jag har inbillat mig att jag kunde. Men det hade jag ju redan listat ut själv.  :whistle:

I övrigt har han inte så mycket att komma med kunskapsmässigt, mer än vad jag själv kan. Jag är så pass påläst att han knappt kan bräcka mig där. Så det är upp till mig själv att vända detta till något som kan fungera. Migrän är en djävla sjukdom!  :fork_off: Nå, vi fortsätter samarbeta för att göra detta så gott vi kan.

Njae, jag frågade. Jag börjar vara så pass påläst att de inte kan slingra sig längre.  :bg:

Tack, Mynlen. Jag hoppas också. Vi verkat tänka lika ang behandlingen ialla fall. Nu ska jag forska mer i något som heter Migränskola. Börjar känna mig mogen för det.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1649 skrivet: 2012.04.24 - 18:45:15 »

Mää! Sjukskrivningen?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 108 109 [110] 111 112 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544