Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:10:08 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931095 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1590 skrivet: 2012.04.12 - 15:00:39 »

Jag tror kramar hjälper! :bearhug:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1591 skrivet: 2012.04.12 - 15:20:09 »

Kramar e fina grejer det!  :inlove:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1592 skrivet: 2012.04.12 - 16:14:17 »

fy vad det är svårt att formulera sig, jag glömmer bort till vem jag skulle svara bara jag öppnar svarsrutan.
Så ruttet.

Jag har en vännina som har genomgått en sådan avgiftning, men hon hade inte migrän utan värk i ryggen/ benen om jag minns rätt.
Min aning är att en sådan värk är lättare att stå ut med än migrän.
Du behöver ordentlig stöd och hjälp med prosessen!
Man kan inte lämna en människa ensam i helvetet. :so_mad:
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1593 skrivet: 2012.04.12 - 17:53:02 »

jag tror det var bra du väntade så länge och SEN tog den. För ju längre du väntar ju mer du afgiftas, även om du tog en till slut. Något sånt. Kramar kan du få så många du vill kära Sorla, lider med dig och Idalinda! Jag har "bara" benet som gör ont som ju kommer att läka, hur ni har det är ganska svårt att fatta...

 :bearhug: :bearhug: :bearhug:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1594 skrivet: 2012.04.13 - 15:46:48 »

Jag vet inte Mynlen. Eller så var det fel. Det är svårare att behandla migränen ju längre man väntar. Tumregeln är normalt att behandla så tidigt som möjligt för bästa effekt.

Jag fick återfall under natten, men då vågade jag inte vänta med medicinen. Jag visste att det skulle gått åt fanders i alla fall. Jag behöver hjälp av neuron, annars går det inte. Jag kan inte själv. :sad:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1595 skrivet: 2012.04.13 - 15:53:31 »

Jag tycker du ska åka på pensionat och bara sitta i en solstol och glo i en vecka minst!
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1596 skrivet: 2012.04.13 - 16:25:18 »

Sorla, där tänker du alldeles rätt och jag bara repeterar,
Man får inte lämna en människa själv i helvetet!  :guns:
För det går ju inte, inte alls själv att avgifta sig med migrän.
Du måste bli inlagt till något mjukt ställe där de kan ta hand om dig under tiden.
Loggat
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1597 skrivet: 2012.04.13 - 17:07:15 »

vad jag menade Sorla var att, även om en migränattack lindras bäst med snabb medicin, det vid avgiftning är bra om man väntar litet längre. Typ, att inte låta kroppen förvänta sig medel med en gång. Men, nu har jag aldrig haft migrän så jag har ingen aning om hur det är. Bara det att om man har mycket huvudvärk och migrän och tar mycket medicin mot det så kan det orsaka huvudvärken också...

Du behöver hjälp, definitivt! Avgiftning av droger eller alcohol sker ju inte utan hjälp heller?
Loggat



Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1598 skrivet: 2012.04.13 - 17:16:37 »

Har du testat akupunktur?
Loggat

Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1599 skrivet: 2012.04.14 - 15:17:38 »

Jag vill inte bli inlagd!  :cry:  :shake_head: Men jag behöver något alternativ till att inte behandla migränen när den kommer. Utan behandling går det inte!  :shake_head: Det känns som att det ska bli någon bestående skada om jag inte behandlar. Måste fråga på FB hur det är med obehandlad migrän i ett dygn eller i värsta fall flera. Det går ju inte att äta under tiden. Knappt att dricka.

Akupunktur har jag provat i två omgångar. Första omgången med katastrofresultat. Andra gången ingen katastrof, men heller ingen effekt.

Min stackars klippa har opererat ut en kindtand igår. Men de fick inte ut allt, så han måste tillbaka på onsdag igen. Han mår skit just nu med lätt feber och värk som inte ger sig trots värktabletter.  :shake_head: Tur att jag är på fötterna nu då. Jag mår rent av ganska bra faktiskt. Det kändes som jag började gå på the edge, efter att jag klarat av en kortfattad mathandling. Det är normalt mitt stöd och kärlek som sköter den biten. Men idag förbjöd jag honom att göra något öht. Så jag gjorde en snabb rusch i lugnt tempo (hänger ni med?  :whink:) med dottern och gjorde de nödvändigaste inköpen. När vi kom hem igen kändes det som sagt att jag gick på gränsen. Men en liten kopp kaffe och en balja vatten samt yoga med avslappning efteråt lyfte varsamt ner mig från den där knivsudden för den här gången. Nu sover han för hoppningsvis. Tänk vad mycket lättare det är att själv ha ont. Det är nästan värre att stå bredvid. Även om jag är oerhört tacksam att jag mår ok just idag.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1600 skrivet: 2012.04.14 - 15:51:19 »

Det är inte roligt att vara inlagd men nu kanske det är nödvändigt för dig.  :hugsmile:
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1601 skrivet: 2012.04.14 - 15:59:09 »

Hon ska in!  :angrywife: Eller på pensionat.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1602 skrivet: 2012.04.14 - 20:08:17 »

Det är inte roligt att vara inlagd men nu kanske det är nödvändigt för dig.  :hugsmile:

Hoppas farbror doktorn kommer på något jätteklokt.  :nod-yes:
Loggat
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1603 skrivet: 2012.04.14 - 22:14:10 »

Kära Sorla, det finns bara en allomfattande forskning som ger ett besked; Vid smärta
(efter operation, cancer, migrän, skador etc) blir man inte beroende av medicin) tex av morfin) som man haft som smärtlindring. Det gäller även psykofarmika som ångestdämpande.
Ingen värk eller lidande mår bättre av att lida ännu mera.   :nod-yes:
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #1604 skrivet: 2012.04.15 - 20:02:45 »

 :bearhug: hoppas du får den hjälpen du verkligen behöver å inte bara får en klapp på axeln "det här fixar du" utan att de VERKLIGEN hjälper dig nu
Loggat
Sidor: 1 ... 105 106 [107] 108 109 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544