Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 03:20:00 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931606 gånger)
0 Medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1560 skrivet: 2012.04.10 - 09:06:14 »

vad är en typ a människa? eller männischa så du vill...

men BRA du börjar fatta.. Annars får vi banka litet extra tror jag.  :club_idiot:
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1561 skrivet: 2012.04.10 - 09:19:36 »

 :lol: Banka på du. Jag behöver det nog.  :glare:

Typ A människa är en sån som Ninnan beskrev. Högpresterande, trevlig, alltid glad, hjälpsam, ställer upp jämt, tar på sig att ta ansvar...... Högpresterar på jobbet, ställer upp som klassförälder, har välartade barn, finaste tomten, huset, bilen, tränar, osvosv.... En sån som jag fattar inte att det räcker med en av de här sakerna. Man tror att allt ska göras, hela tiden. Året runt.  :bang_head: :bang_head: :bang_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1562 skrivet: 2012.04.10 - 09:27:33 »

Aha, såna människor som inte har ett eget liv. Dom lever bara för andra....

Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1563 skrivet: 2012.04.10 - 09:42:07 »

Nänä, vi försöker allt peta in lite eget också. Fast du måntro att det inte är lätt.  :glare:

Nu har jag talat med två stycken sjuksköterskor. Husläkarens fick höra mig grina. Det gick inte att berätta eländet utan att trilla dit. Nerverna är nog på ytan fast jag inte trodde det riktigt.  :sad: Nå, jag fick en tid efter lunch. Sjuksköterska två är en trevlig och pratsam person som alltid låter så glad när jag ringer.  :lol: Jag lyckades flytta fram min botoxtid en månad och så ska det diskuteras och skrivas intyg osv. Så jag får bida min tid tre veckor till där.

Nu bränner det i vänster huvudsida. Så nu måste jag ta det lite lugnt med känslorna. Ska nog luta mig i soffan med någon bra film eller nåt.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1564 skrivet: 2012.04.10 - 14:32:53 »

Låt honom läsa det här då. Det kanske är lättare. Men jag tror nog han förstått mer än du tror även om du sägt så mycket. Han verkar ju bra, din man.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1565 skrivet: 2012.04.10 - 16:28:33 »

Han är jätte bra, min man.  :nod-yes: :inlove: Hela tiden säger han åt mig att jag inte ska göra en massa. Jag hör det nu. Senast idag när jag ringde honom efter läkarbesöket. Troligen har han sagt, men jag har inte hört eller förstått.  :shy: Vi gör för mycket  båda två, så det vi säger till varandra går bara fram till hälften. Liksom.  :blink: Kan det vara så att det är jag som stressar honom, och inte tvärt om. Som jag har trott!? Det var en tanke som ploppade upp nu. Ska tänka mer på det. Sen.

Nu är jag i alla fall sjukskriven 2 veckor på heltid. Denna och nästa. Sen har jag ytterligare två veckor på halvtid. Vi börjar där, så får vi se hur det går. Jag hann ju knappt sätta mig på stolen i besöksrummet, innan tårarna började trilla. Det var inte ett dugg svårt att vara övertygande. Han hade nog velat sjukskriva mig längre. Men då kan han får problem med att övertyga FK om det. Migrän är ju annars en sån sjuka som man inte sjukskrivs för. Men eftersom jag måste ändra hela mitt förhållningssätt till min migrän och medicineringen så får vi se hur det blir framledes. Det är ju jätte svårt att veta idag.

Jag frågade neurons sjuksköterska om mina framtidsutsikter. Hur ofta, eller kan jag öht använda zomig igen? Hon sade att jag kommer få vänta längre innan jag tar medicinen. Och just nu får jag inte ta öht. Åtminstone en vecka - 10 dagar ska jag hålla uppe helt. Och sen när jag tar den måste jag vara säker på att det inte går över på något annat sätt. Och SE TILL ATT VILA EFTERÅT! Ovillkorligen!  :smack:

Fick veta från en kontakt på FB att det tar en vecka innan kroppen har återhämtat sig från en migränattack. Så här skrev hon Tänk också på att upp till en vecka efter varje anfall så har man lättare för att få anfall igen. Migräntrösklen tar upp till så lång tid för att normaliseras efter ETT enda anfall. Så just nu är det viloläge med korta utflykter från soffan. Men bara så långa att jag kan går tillbaka dit om jag blir trött. Vill inte äventyra min avgiftning nu.  :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1566 skrivet: 2012.04.10 - 16:43:16 »

Han är jätte bra, min man.  :nod-yes: :inlove: Hela tiden säger han åt mig att jag inte ska göra en massa. Jag hör det nu.
Jag har förstått det av det du har sagt tidigare.

Citat
Jag frågade neurons sjuksköterska om mina framtidsutsikter. Hur ofta, eller kan jag öht använda zomig igen? Hon sade att jag kommer få vänta längre innan jag tar medicinen. Och just nu får jag inte ta öht. Åtminstone en vecka - 10 dagar ska jag hålla uppe helt. Och sen när jag tar den måste jag vara säker på att det inte går över på något annat sätt. Och SE TILL ATT VILA EFTERÅT! Ovillkorligen!  :smack:

De ansåg alltså att du var beroende av Zomig? Yttrar det sig så att du får värk om du inte tar det eller så att du smyger runt plattan och frågar folk om de har nåt? Skämt åsido, mer värk eller abstinens?  :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1567 skrivet: 2012.04.10 - 16:58:57 »

bra doktor och bra sköterska! Det är ju ett välkänd fenomen att man kan få mer smärta av smärtlindrande medicinen om man använder den för ofta. Men ändå är det svårt att inte ta det....

Och din man får du rama in i guldram. men hänga på väggen är nog inte en bra ide just nu :)
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1568 skrivet: 2012.04.10 - 17:09:07 »

Jaha, det var så. Ursäkta att jag är trög. :clubhead:

--
Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1569 skrivet: 2012.04.10 - 17:11:32 »

De ansåg alltså att du var beroende av Zomig? Yttrar det sig så att du får värk om du inte tar det eller så att du smyger runt plattan och frågar folk om de har nåt? Skämt åsido, mer värk eller abstinens?  :tongue:

Hehe! Pst! Nån som har nåt? Pst! Här, du får en bilstereo. Den är nysnodd från Mersan där borta.... :ninja:

Min neuro intygade mig att det inte var någon fara att ta zomig så ofta jag behövde. Och jag mitt dumma nöt trodde på honom. Eller så missförstod vi varandra. Det är ju en triptan, och såna kan man få Läkemedelsutlöst huvudvärk av. Därav min fråga såklart. Men eftersom jag fått besked så nöjde jag mig med det.  :bang_head: Och så tyckte jag att det ar så bra när jag klarade mig med bara zomig. Kroppen fick vila från Ipren och annat skit.

Nu när jag avgiftar mig har jag, förvånande nog, inte fått migrän. Ännu. Men har ständigt en liten molande känsla där migränen brukar börja. Och kroppen är ett tråkigt kapitel. Den känns som den är på helspänn hela tiden. Värre än någonsin. Det pirrar och värker i leder och de stora muskelpartierna. Bättre idag med andra ord. För i förrgår och igår var även de små muskelpartierna inblandade. Pirret gör att jag orkar inte vara stilla så länge i taget. Så då måste jag upp och röra på mig. Men det orkar jag inte någon lång stund, så då måste jag luta mig igen. Kolsyra och mjölksyra på en gång. Första natten efter att abstinensen drog igång blev det många varv snurrade bland lakanen. Men sen har det stadigt blivit lite lugnare. Fortfarande känner jag mig dock lite spattig. Och skitnervös att det ska bli migrän. För då har jag inget alternativ att ta till. Mörkt rum, spyhink och vätskeersättning får räcka då. Det gamla bonnsättet alltså.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1570 skrivet: 2012.04.10 - 17:22:58 »

Gamla bonnsät kanske är bra ändå.... Hoppas det inte blir häftiga anfall!
Loggat



hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1571 skrivet: 2012.04.10 - 17:25:26 »

 Så jäkla onödigt.  :sad:

Posted from my phone using Tapatalk
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1572 skrivet: 2012.04.10 - 18:56:02 »

 :bearhug: Grattis för stora steg för det första!

Och varm förståelse för ångesten inför migränen utan medicin.
Det är nu livsnödvändigt att du får bara vara och tänka lungna tankar.
Ät det som känns säker och bra, lyssna hellre på ventilationstrumman än massa musik... sånt som du vet själv  :nod-yes:!

Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1573 skrivet: 2012.04.10 - 19:16:59 »

 Ja, toppen att du tagit tag i det!  :clapping:

Posted sorg my phone from ICA :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1574 skrivet: 2012.04.11 - 09:32:02 »

Posted sorg my phone from ICA :tongue:

 :lol: Underliga undertexter du har nu förtiden Hemul!

Ännu är det lugnt i huvudet. Kolsyran har också lugnat ner sig ytterligare ett snäpp. Nu börjar jag känna mig lite otålig och vill göra en massa. Jag ska nog trotsa vädret och ge mig ut efter en cache.  :clapping:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 103 104 [105] 106 107 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544