Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.29 - 13:39:06 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931876 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1530 skrivet: 2012.04.06 - 15:57:54 »

 :tongue_wag: Man kan tro att han har bosatt sig på toan.  :glare: Minsta lilla ansträngning har gett bank i skallen. Bara en så lätt sak som att kissa så dunkade det. Men inte idag. Ännu.  :whink:

Vad är särkilt högkostnadsskydd?

Slippa karensen.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1531 skrivet: 2012.04.06 - 16:06:29 »

Aha! Visste jag inte fanns. Vad krävs? Har en kompis med klena lungor som ofta blir förkyld. Hon går alltid och jobbar tills hon är riktigt dålig för att slippa karensen. Givetvis slutar det med att hon måste vara hemma ändå och antagligen längre än om hon stannat hemma från början. Detta gör hon så klart för att hon är en stor idiot vilket jag ofta talar om för henne. Men tror du hon lyssnar på mig?  :glare:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1532 skrivet: 2012.04.06 - 16:23:05 »

Oj, skrev jag högKOSTNADSskydd! Det var fel HögRISKskydd ska det heta förstås. Förlåt. Man ska ha en väldokumenterad sjukdom som gör att man riskerar att ha fler än 10 korttidsfrånvaro per år. Väldokumenterad av läkare och även arbetsgivare ska jag väl tillägga då. FK kräver starka bevis för att man faktiskt blir sjuk så ofta. Bifogar länk till FK. Vidrig URL!  :shock:



http://www.forsakringskassan.se/privatpers/sjuk/sjuk_1_-_14_dagar/sjuk_ofta,_hogriskskydd/!ut/p/b1/hZJJj5tAEIV_y9zD0M1i4NgM-242gy-ttrAxOwaMx_z6eJKcEiWpQ0n19PRUX6noI53Rx56sVUmWauhJ-zUfd1hkgCvLEAExAiIwJUNSNYnRVQXSBzpz8k9Zmc1SRfIF8LOqN5M6iNLgMLHjjHsGDfpSnXB2swrrWHK1JvTcZiWsv8d2Kz6Te-GXpFkCTr0tym5aeazXOg8fHLXfm1OI7cG4clMeHajRCODOFGt_UVE3jnyF-WtgH4h2RLmZ6jYvx2p4mFwyP5adi25UatWsdZXY9QSCEhbg7QWUv4DAXwqB__Fa9PHSvI9TtZJlPE_zO2lbgi_D1A39eXqd4_hbAtpBYEIjhntPDhWb_2X4xwb5yyBgFgIgfSXoog6AGSSsniJGQBygYzoDHI7q52huzRbWW2i6CbRj9bkBFVouwLGXtN5SyJ5bpx6YDg9PSc1YyRlX5aC3GEGRhomMFLbLGu1Pprm-Nz8ahpjCkMMFKcn0UxkuC_mGr0M5VXMzN8-ioNMgX5zXBzwUlAVgSFnglJEN-IhRo07pWlOEWhUZi7B25na-3qSEuLstcvgPVOeH-1pYlzD-GOTpoJva9pF8mpa_P3kNiqvOrojj94Ju6yt179ZLESTV0yYUYO8CFW3ssIac381tRJEWaMU0-kVf3W4SlUPiCKehT_0mY9HbG-0ZQ3emx251eMvYsu2MvgPFjLJc/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1533 skrivet: 2012.04.06 - 16:52:37 »

10 kanske hon inte klarar. Synd. Iom att hennes lungor är taskiga får hon en gräslig hosta och går och skräller månadsvis efteråt, d.v.s. i stort sett jämt. Jag tror ju att hon skulle bli mindre dålig om hon bäddade ner sig direkt och vilade. Speciellt på vintern eftersom hon bor utanför stan och det är flera bussbyten.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1534 skrivet: 2012.04.06 - 21:28:33 »

10 poeng till dig Sorla!
Nu hoppas jag bara att du möter en vettig läkare.
Säg tydligt vad du behöver och önskar.
Loggat
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #1535 skrivet: 2012.04.06 - 21:35:26 »

 :bearhug: är det enda man kan ge efter ha läst vad du gått igenom  sista tiden, håller med Mynlen med att läs det du skrivit och hoppas på att du får en sjukskrivning  så du kan få en chans att vila upp dig och ta det lite lugnare
Loggat
berittis
Hero Member
*****

Smörklickar: 9
Offline Offline

Antal inlägg: 873


« Svara #1536 skrivet: 2012.04.06 - 22:04:23 »

Sorla, :bearhug: styrkekram till dig. 
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1537 skrivet: 2012.04.08 - 14:11:10 »

Tack för kramarna!  :inlove: De gör alltid gott.

Den här påsken kom som en räddande ängel för oss. Min man har sovit på morgnarna!  :yay: Äntligen!

Och jag behövde inte ta någon smärtstillare alls igår. Var inte ens nära. Idag ligger jag på gränsen igen. Vaknade med skiten bakom ögonen. Men yoga och lugnt tempo och lugna känslor har hållt det i schack ännu så länge.

Vi stack ut och Geocachade ett par timmar och lyckades hitta 3 gömmor. Roligt!  :clapping: Men jag märker att jag inte är i form alls. Måste hålla ett lugnt tempo även när jag rör på mig ute. Annars bultar det varnande bakom ögonen. Kroppen är trött och det går tungt att gå. Känner mig lätt sömnig också. Vill inte riktigt hålla ihop tankarna. Den här lilla texten kräver full koncentration och massor med rättning, för alla stavfel, eftersom bokstäverna hoppar i fel ordning. :badtongue:

Nu har maken åkt till Stadion och ska se fotboll. Yngste sonen är i bilen på väg till Trysil, Äldste sonen ute med kompisar i solen och yngsta dottern sitter och spelar på datorn. Nu ska jag luta mig på ryggen, med laptopen i knät och bara softa! Gôtt!   :look_down:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1538 skrivet: 2012.04.08 - 16:16:48 »

vad skönt det käns bättre!

Geocacha är något jag har på mobilen (eller hade, men jag har köpt appen) men aldrig kommit till skott med för jag fattar det inte helt :)
Loggat



Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1539 skrivet: 2012.04.08 - 16:40:47 »

Det är kanske lättare att fatta om du går in på hemsidan och tittar istället, från datorn. http://www.geocaching.com/videos/default.aspx#cat=cat:newbies&vid=-4VFeYZTTYs

Den är textad på engelska!  :thumbsup: Och det finns fler videos som beskriver hur det hela ska gå till. Noterbart är att ha koll på hur stor låda det är man ska leta efter. Idag hittde vi en burk som var Regular size. Det motsvarar "ungefär stor som en lunchlåda". Microcache brukar vara stora som en filmburk ungefär.

Det är verkligen ett jätte kul sätt att komma ut och se platser man inte annars skulle ha sett. Idag var vi helt nära hemmet, och ändå helt nya platser. Imorgon ska vi göra ett tredje försök på en rackare som gäckar oss. Men skam den som ger sig.  :kungfu:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1540 skrivet: 2012.04.08 - 16:45:55 »

Å, det vill jag prova!  Har inte tänkt på att man så klart kan göra det med phonen.  :thumbsup:

Vad heter appjäveln man ska ha?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1541 skrivet: 2012.04.08 - 17:12:45 »

Å, det vill jag prova!  Har inte tänkt på att man så klart kan göra det med phonen.  :thumbsup:

Vad heter appjäveln man ska ha?

http://www.geocaching.com/android/default.aspx Tuta och kör!  :thumbsup:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1542 skrivet: 2012.04.08 - 17:26:42 »

Den kostar ju pengar!  :max-shock:

Man jag såg att det finns gratisappar också. Testar nog en sån först.  :nod-yes:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1543 skrivet: 2012.04.08 - 17:31:36 »

Det tycker jag du ska göra.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1544 skrivet: 2012.04.08 - 18:23:26 »

vad hittar man i gömmorna?
Ska man ha något att byta till?
Loggat
Sidor: 1 ... 101 102 [103] 104 105 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544