Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.18 - 06:17:22 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 946959 gånger)
0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1470 skrivet: 2012.03.18 - 18:29:13 »

jag med.
Loggat



Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1471 skrivet: 2012.03.18 - 21:52:12 »

Vad bra att du hörde av dig här.  :flirting:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1472 skrivet: 2012.03.18 - 23:25:13 »

Ni är så rara! Allesamman!   :worried: :bearhug:

Men jag HAR ju hört av mig, lite ibland, något litet inlägg, någonstans. Eller har jag inte....?  :confused3:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1473 skrivet: 2012.03.18 - 23:29:06 »

Nää.  :shake_head: Inte på två veckor.  :worried:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1474 skrivet: 2012.03.20 - 11:50:57 »

Jag vandrade hit igen också efter gårdagens migrän och kunde dra en lättnadens suck.
Du var här i alla fall! :inlove:

Det är mycket med att resa med en hel familj, resan + före och efter. och att din mamma flyttar tar också sin tid.
 :bearhug:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1475 skrivet: 2012.03.21 - 09:52:37 »

Jo, du har rätt Idalinda. Det tar musten ur en.

Idag var jag till min ordinarie husläkare. Det var första gången jag träffade honom. Han kändes ok. Lyssnade, kollade min rörlighet och sen kände han igenom mina tenderpoints. Eller vad det heter...? Enligt den undersökningen är det inte troligt att jag har fibromyalgi. Tjohoo!  :clap_jump: Bara 6 ömma punkter, och minimum ska ju vara 11.
Men i nästa andetag sa han att -"Man kan ju ha bättre och sämre perioder också."
Där sjönk mitt hopp. Jag upplever ju att jag mår ganska bra just nu, idag, jämfört med hur det var i vintras. Våren och sommaren brukar jag ju må lite bättre i både kropp och knopp. Nåväl, jag blev remitterad till en smärtläkare så får vi se vad det ger. Förutom ytterligare väntetid.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Hovan
Full Member
***

Smörklickar: 5
Offline Offline

Antal inlägg: 201


Mitt sommarnöje


« Svara #1476 skrivet: 2012.03.21 - 10:13:56 »

Bättre med mer väntetid än ingen tid alls  :flowers:
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1477 skrivet: 2012.03.21 - 22:24:16 »

Bra med smärtläkare!

Skriv ner allt du har , skriv ner den dagen du mår phyton, för man är så underbar att man glömmer allt den
dagen man mår " bättre" och det är givetvis den dagen man ska träffa smärtläkaren.
Då står man där med tindrande ögon och svarar att man mår jättebra på alla fronter  :sneaktongue:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1478 skrivet: 2012.03.22 - 00:33:03 »

Jo det är nog så. Kruxigt att vi ser ut att gå in i en bra period nu då. Hoppas jag i alla fall. Jag orkar inte ha mer ont nu.  :tongue_wag:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1479 skrivet: 2012.03.22 - 01:35:23 »

Nä, nu får det räcka! :fork_off:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1480 skrivet: 2012.03.22 - 11:11:04 »

Nä, nu får det räcka! :fork_off:

Vaddå?  :blink:

Idag var inte en bra dag. Vaknade med migrän. Kroppen känns överkörd av en vält. Ska försöka köra lite Yoga om en stund. Ska bara ta en varm dusch först och se om kroppen vill lossna lite. Idag hade han nog fått alla punkterna att lysa röda......  :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1481 skrivet: 2012.03.22 - 11:27:22 »

Med värk, så klart!   :club:

(Jag la en kudde under så du kommer INTE att få ont!)
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1482 skrivet: 2012.03.22 - 16:03:41 »

Hemul, man får inte ens använda utropstecken när någon har migrän  :club:
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1483 skrivet: 2012.03.22 - 17:21:50 »

Alltså, jag blir så trög när jag är migränig. Jag fattar inte en de enklaste saker. Du behöver vara tydligare såna här dagar Hemul.

Huvudet gör fortfarande ont i vänster sidan och bakom ögat. Men det är lite mer i bakgrunden nu. Och dunkar inte för minsta rörelse. Men jag övervägde allvarligt att behålla solbrillorna på även här innomhus. Kroppen är stel och öm. Det känns som att försöka gå i en sån där tjockmatta i skolgymnastiken när jag går på platta golvet. Men ikväll är sista kvällen på jobbet, sen är jag ledig 3 dagar. Ska bli gôtt. Ska till naprisen imorrn. Då kanske jag kommer i ordning igen.

Igår var i allafall andra migränfria dagen sen i tisdags. Det är bra. Jag ska fortsätta med yogan och se vad som händer. Men inte som tvång, som när jag gick kursen. Utan av lust. Och har jag inte lust så låter jag bli. Det får inte bli stress av att yogan ska bli av. Utan belöning och morot.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1484 skrivet: 2012.03.22 - 17:24:23 »

OK!  :club_idiot: Tydligt nog?  :lol1:

Jag antar att ett par migränfria dagar innebär att det håller på att ge sig? Det är i så fall bra! :smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 97 98 [99] 100 101 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544