Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.04.26 - 16:12:47 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 952775 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1350 skrivet: 2012.01.13 - 15:26:17 »

Phu! Nu har jag kommit till sidan 50 i min återblick.

Det mönster som jag kan se är att våren och sommaren är min bästa årstid. Höst och vinter har jag ont i kroppen precis som jag har nu. Samma med migränen. De två hänger helt klart ihop, även om jag inte blir helt på det klar med hur. Men värme ger lugnare och gladare muskler, som ger ett gladare huvud.

Det var verkligen ett jätte bra tips jag fick av dig LO.  :bearhug:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Mynlen

********

Smörklickar: 36
Offline Offline

Antal inlägg: 6507


låt bli MIN OST!


Hemsida
« Svara #1351 skrivet: 2012.01.13 - 16:16:26 »

 :thumbsup:
Loggat



/LO

******

Smörklickar: 17
Offline Offline

Antal inlägg: 1269



« Svara #1352 skrivet: 2012.01.13 - 16:50:13 »

Ibland så... :rose:
Loggat




LCHF-are sedan september -06. Gått en graviditet på LCHF. Jag mådde utmärkt och födde ett friskt barn.
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1353 skrivet: 2012.01.13 - 18:43:02 »

 :clapping: LO och Sorla!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1354 skrivet: 2012.01.16 - 19:02:01 »

Idag var jag hos neurologen och han frågade om jag hade möjlighet att flytta till ett varmare land för att slippa värken.  :lulz: Jag undrar vilken planet han lever på.  :eeek:

I övrigt blev det blodprov som ger svar om ett par veckor. Järndepåer, järnvärden, kalk, reumatism, och köldkörtlar kollas nu. Sen får jag vända mig till allmänvården. Han var ingen expert på fibrosjukdomar. Suck! Och det var vad han trodde att husläkaren skulle säga också.  :sleep:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1355 skrivet: 2012.01.16 - 19:06:20 »

Men du vet väl inte att det är fibro?
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1356 skrivet: 2012.01.16 - 19:09:47 »

Första steget taget i alla fall.
Jag fick min fibrodiagnos på vårdcentralen efter 20 min. Gissa om jag var förvånad då!
Försök att få en remiss till  något som heter smärtkliniken, dessa enheter kan heta lite olika i olika håll,
men de är kunniga just på smärta av alla form.
Jag besökte där några gånger, men det var rätt länge sen.
Loggat
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1357 skrivet: 2012.01.16 - 19:12:31 »

Har du också fibro? Det har du inte sagt.  :neutral:

Så roligt att du kom tillbaka förresten, Sorla!  :wave:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1358 skrivet: 2012.01.16 - 19:30:18 »

Så roligt att du kom tillbaka förresten, Sorla!  :wave:

 :badtongue: :nonono:


Första steget taget i alla fall.
Jag fick min fibrodiagnos på vårdcentralen efter 20 min. Gissa om jag var förvånad då!
Försök att få en remiss till  något som heter smärtkliniken, dessa enheter kan heta lite olika i olika håll,
men de är kunniga just på smärta av alla form.
Jag besökte där några gånger, men det var rätt länge sen.

Gisses Idalinda! Jag vill INTE ha någon sådan diagnos. Men jag vill gärna veta varför jag har så  :fork_off: ont så ofta och så länge. Men smärtkliniken har jag hört talas om. Den kan ju vara bra för att kanske lära sig handskas med migränsmärtan också.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1359 skrivet: 2012.01.16 - 19:44:30 »

:badtongue: :nonono:

:smooch:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Ninnan
Superhuman
*******

Smörklickar: 16
Offline Offline

Antal inlägg: 2504


« Svara #1360 skrivet: 2012.01.16 - 20:29:00 »

kanske kan husläkaren skriva en remiss för utredning av fibromyalgi??   :confused3:
Bra att du fick ta så många prover!
Loggat
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1361 skrivet: 2012.01.17 - 12:55:50 »

Sorla, jag förstår väl att du vill inte har någon sjukdom och inte ha din värk.
Men nu är det som det är, om du får något namn på eländet förändrar det inte ditt mående till det sämre i alla fall.
Utan kanske ger dig mer verktyg att handskas med värken.
Att jag pratar om fibro betyder inte att du har det. Men det du beskriver låter bara väldigt bekant. :nod-yes:
Och om din neurolog kan inte hjälpa dig, tröstar jag bara att en vanlig allmänläkare kan ställa diagnosen, men
som sagt en smärtklinik är det bästa stället för att hjälpa dig.
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1362 skrivet: 2012.01.20 - 12:34:20 »

Nu har jag provat med gröna smothies sen i söndags. Men jag ger upp. Migränen hänger med ändå, ontet i kroppen kommer säkert som amen i kyrkan, på eftermiddagarna, och nu har jag dessutom börjat med blodsockerfall! Nä, det var inte min lösning tyvärr.  :shake_head: Men jag är jätte glad att det funkar för dig Idalinda!  :nod-yes: Jag hoppas det fortsätter så.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
idalinda
Extraterrestrial
********

Smörklickar: 41
Offline Offline

Antal inlägg: 6909



« Svara #1363 skrivet: 2012.01.20 - 12:40:05 »

Sorla, jag hejar på dig att du orkade försöka!
Och förstår fullt ut att du inte orkar fortsätta testa mer.

Vad du behöver nu är att träffa en klock läkare, som förstår och vet vad som ska göras!
Loggat
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1364 skrivet: 2012.01.22 - 14:38:14 »

Nerverna på utsidan mer eller mindre hela veckan nu. Ingen får fråga hur jag mår för då riskerar Niagarafallet att släppa alla fördämningar. Så länge jag inte får frågan "hur är det med dig egentligen" orkar jag hålla masken någorlunda. Så det gäller att klistra dit leendet och se så solig ut att frågan inte riskerar att komma.

Nu börjar huvudet värka så smått igen. Har klarat mig utan huvudvärk i två dagar, nästan tre, nu. Nytt personbästa sen i november. Sockersuget är enormt. Var hos svärisarna igår som hade fixat och grejat så jag skulle vara nöjd. Åt för mycket av deras fruktsallad med grädde. Jag har svårt att stå emot suget när frestelserna kommer så nära. Hungern efter något mer river trots att jag äter mycket. Hjärtklappning och ingen fart i musklerna är kvittot idag. Jag måste försöka dra i nödbromsen nu. Inget sött på flera dagar. Inga små oskyldiga äppelbitar eller torkade fikon. Lite grädde i kaffet får vara min guldkant nu. Och härligt gott kallt vatten från kylen.
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sidor: 1 ... 89 90 [91] 92 93 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544