Fetbobbas Forum

Forum för folk som tycker
fett är fint!

 

Vi har förstått att kostråden är alldeles galna. För mycket kolhydrater och för lite naturligt fett gör oss sjuka. Gifter och tillsatser gör oss sjukare.
Vi vill äta naturlig, näringsrik och opåverkad mat.

Tapatalk enabled RSS feed 2024.03.28 - 13:00:02 *
Välkommen Gäst. Var snäll och logga in eller registrera dig som ny medlem.

Logga in med användarnamn, lösenord och önskad sessionslängd
 
   Startsida   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera  
Sidor: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 233   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Sorlas nolltolerans mot huvudvärk  (läst 931092 gånger)
0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1275 skrivet: 2011.12.18 - 14:23:11 »

Va? Hur kan det vara annat än gott?  :shock: Men varför dricker du det om du inte tycker om det då? :goggle:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1276 skrivet: 2011.12.18 - 14:23:50 »

:lulz:

Och vad är det som är så roligt NU då?!  :angry:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1277 skrivet: 2011.12.18 - 14:26:24 »

Att du betalade dyra pengar för att nån skulle pilla in gurkmeja i kapslar åt dig.   :tongue:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1278 skrivet: 2011.12.18 - 14:26:34 »

För att jag tänkte att det skulle vara gott. Jag vill att det ska vara gott. Och så behöver jag ngn variant på kvällsmål eller mellanmål som går kvickt att fixa till. Som inte är ost. Dessutom tål jag inga mängder choklad, men som dryck behövs ju bara lite. Därför.  :nod-yes:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1279 skrivet: 2011.12.18 - 14:26:52 »

Att du betalade dyra pengar för att nån skulle pilla in gurkmeja i kapslar åt dig.   :tongue:

 :badtongue:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1280 skrivet: 2011.12.18 - 14:27:39 »

Men på vilket sätt blir det äckligt då? Gillar du sån pulverchokladmjölk typ O'boy?

Drick bara gräddmjölk annars då. Det är ju jättegott och mätt blir man på det också.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1281 skrivet: 2011.12.18 - 14:36:49 »

Att inte gurkmeja smakar något... Det smakar en hel del tycker jag. Jag äter ibland 4 tabletter/kapslar per dag. Vet inte vad det motsvarar i pulver, men mycket är det!

Sorla. Fortodol S är luriga. 800 mg i två tabletter!!! Tycker du att det funkar så finns det att handla på nätet!

Jo, men kapslarna är koncentrerad form av vad ämnet nu heter som är verksamt.

Ja, det står att de tär extrakt av gurkmeja. Om jag ska pilla i mig gurkmeja som krydda i maten kommer jag få vräka i en hel burk i kastrullen, eftersom jag inte äter mer än 1/10 av det jag lagar, per dag. Resten äter ju de andra i familjen och som matlådor. Nä, det går bort.  :nonono:

Är det någon annan mängd i dina kapslar LO? :confused3:

Du käkar 4 kapslar..... jag tror jag börjar med ngt liknande även om det står 2 om dan på burken. Just nu knaprar jag 3 voltaren om dan. Käken värker ändå, men jag har ju bara hållit på sen i fredags kväll. Ena armbågen trasslar också, så jag inte kan lyfta mjölkförpackingen. Jag håller på att rasa ihop som männischa.  :sneaktongue: :glare:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1282 skrivet: 2011.12.18 - 14:40:53 »

Men på vilket sätt blir det äckligt då? Gillar du sån pulverchokladmjölk typ O'boy?

Drick bara gräddmjölk annars då. Det är ju jättegott och mätt blir man på det också.

Oboy har jag aldrig gillat. 

Jag köpte lyxig choklad på bit. 100% kakao. Så jag tänkte att jag smälter lite sån i 1 dl grädde och sen vispar jag ner 1,5 dl mjölk så blir det bra. Först gjorde jag helt utan sötning.  :tongue_wag: Sen gjorde jag med yttepyttelite stevia. Men det blev ändå för mycket. Jag ska försöka en gång till, sen kommer jag nog använda resten av chokladen till såser i matlagning istället. Gräddmjölk är underbart gott, så det är klart att jag kan dricka den precis som den är. Men variation förnöjer.

Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1283 skrivet: 2011.12.18 - 14:46:23 »

Jaså, är det koncentrat. Men om du inte vill ha kryddan i maten kan du väl bara ta en sked och skölja ner. Ta i fil, det döljer det mesta.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1284 skrivet: 2011.12.18 - 14:49:00 »

Nä, syrad mjölk går bort...... :shake_head:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1285 skrivet: 2011.12.18 - 14:52:25 »

Men gud! Rör ut det i vatten och häll i dig då! Det är medicin, inte nån jäkla delikatess!  :club:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sorla

********

Smörklickar: 32
Offline Offline

Antal inlägg: 5277



« Svara #1286 skrivet: 2011.12.18 - 14:54:19 »

 :cry: Slåss inte!

Men jag undrar jag, hur mycket av kryddan som behövs för att komma upp i samma mängd som den koncentrerade....  :neutral:
Loggat

Jag letar efter ett sätt att leva i harmoni så att inte migränen får ta över och bestämma över mig och mina kära. Vilken mat jag stoppar i mig är ett av sätten att påverka balansen. Hur jag sover, tränar och ostressar är några till. Men vägen är slingrig och smal. Vissa dagar är smalare än andra.....
hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1287 skrivet: 2011.12.18 - 15:15:31 »

Står det inte hur mycket det mostsvarar? De brukar ju vara pigga på att skriva ut sånt sånt.
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Tina

*******

Smörklickar: 22
Offline Offline

Antal inlägg: 2830



« Svara #1288 skrivet: 2011.12.18 - 22:00:40 »

Jag har för mig att man ska äta 4-5 msk per dag för samma effekt.
Den här äter jag
http://ebutik.halsokraft.se/Search.aspx
Loggat

hemul
Administrator
*****

Smörklickar: 63
Offline Offline

Antal inlägg: 31106



Hemsida
« Svara #1289 skrivet: 2011.12.18 - 22:11:11 »

 :ignore:
Loggat

Fett är fint! | Marit Paulsen, go home! | Sverige ut ur EU!
Glucose is the energy of life - Robert  Lustig
Sidor: 1 ... 84 85 [86] 87 88 ... 233   Gå upp
  Skriv ut  
8: Undefined index: googletagged
Fil: /home/meow/domains/fetbobba.net/public_html/forum/Themes/core_mod/Display.template.php (main sub template - eval?)
Rad: 544